26-asis Vilniaus festivalis pradėtas žėrinčia staigmena

Birželio 4 d. į Nacionalinę filharmoniją po trejų metų pertraukos sugrįžo šventiška Vilniaus festivalio nuotaika, neatsiejama nuo gausios puošnios publikos, nekasdieniško šurmulio fojė, dosnių ovacijų atlikėjams. Bet šeštadienį Filharmonijos svečius jaudino ne vien tai.

 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> Lrytas.lt koliažas.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> Lrytas.lt koliažas.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas: Oslo filharmonijos choras.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas: Oslo filharmonijos choras.<br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas. W.A.Mozarto Mišių c-moll solistai (iš kairės): J. Janužas, V.Talerko, H.Stensvoldas ir M.B.Kielland. <br> D.Matvejevo nuotr.
 26-ojo Vilniaus festivalio atidarymo koncertas. W.A.Mozarto Mišių c-moll solistai (iš kairės): J. Janužas, V.Talerko, H.Stensvoldas ir M.B.Kielland. <br> D.Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jun 6, 2022, 3:25 PM

Malonia festivalio staigmena tapo žadėtą solistą, Fryderyko Chopino konkurso Varšuvoje laureatą netikėtai pakeitęs korėjietis pianistas Yekwonas Sunwoo, dar svaresnio įvertinimo – aukso medalio Tarptautiniame Vano Cliburno pianistų konkurse JAV (2017 m.) – laimėtojas. Su Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO) jis atliko romantinio polėkio kupiną F.Chopino Antrąjį fortepijono koncertą.

Dėl rokiruotės pasigailėti neteko. Net pagrindinėje šalies koncertų salėje nedažnai išgirstame tokį virtuoziškumo ir gelmės, intelekto ir muzikalumo derinį, kokį įkūnijo savo interpretacija Y. Sunwoo, kėlęs pasigėrėjimą išpuoselėtu fortepijono garsu, subalansuotomis ir įprasmintomis emocijomis. Tikra meistrystės ir subtilumo viršūne tapo bisui jo atliktas Richardo Strausso „Morgen“ fortepijonui solo.

Y.Sunwoo sėkmingai įgyvendina savo kredo – „atskleisti tikrąjį muzikos grožį ir tiesą“. Šis solistas profesionalioje scenoje debiutavo būdamas 15-kos Seule, o vėliau savo išskirtinius gabumus ugdė „Curtis Institute of Music“ ir „Juilliard School“ JAV.

Pastaraisiais metais Y.Sunwoo daugiausia koncertavo su įvairiais JAV orkestrais. Jis taip pat pasirodė su Miuncheno filharmonijos, Belgijos ir Škotijos nacionaliniais, Karališkuoju Danijos orkstrais, surengė rečitalius Niujorko „Carnegie Hall“, Londono „Wigmore Hall“, Hamburgo Elbės filharmonijoje, Paryžiaus „Salle Cortot“, Honkonge ir Japonijoje.

Antroje koncerto dalyje skambėjo vienos įspūdingiausių mišių Vakarų muzikos istorijoje – Wolfgango Amadeaus Mozarto Mišios c-moll. Kūrinį su LNSO atliko garsėjantis šio žanro veikalų interpretacijomis Oslo filharmonijos choras, neseniai paminėjęs savo šimtmetį, ir Lietuvos bei Norvegijos solistai: sopranas Vera Talerko, mecosopranas Marianne Beate Kielland, tenoras Juozas Janužas ir bosas Håvardas Stensvoldas.

Birželio 7-ąją festivalį Nacionalinėje filharmonijoje pratęs Lietuvos kamerinis orkestras, vienas ryškiausių savo kartos suomių pianistų Antti Siirala ir graikų maestro Vassilis Christopoulosas. Programoje skambės šviesūs klasikinės muzikos perlai – G.Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“ uvertiūra, F.Mendelssohno „Itališkoji“ simfonija ir L.van Beethoveno Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.1.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kada karas suskaldys Rusijos visuomenę?