Žiūrovai šluoja bilietus į G. Puccini operų kino vakarus: skelbiami papildomi seansai

Giacomo Puccini (1858–1924) – vienas paskutinių didžiųjų italų operos kompozitorių, kurį savu vadina visos tautos, neišskiriant ir lietuvių. Be jo operų neįsivaizduojamas nė vieno didesnio muzikinio teatro repertuaras. Bet štai 1917-aisiais rampos šviesas išvydusi jo „Kregždutė“ („La Rondine“) neįsitvirtino teatrų repertuaruose. Kai kas tai vadina skandalingu praradimu. Niujorko teatras „Metropolitan Opera“ kviečia išgirsti ir įvertinti šią operą kino teatruose.

„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Kregždutė“ grįžo į „Metropolitan Opera“ sceną po daugiau kaip dešimtmečio.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Apr 19, 2024, 11:25 PM, atnaujinta Apr 20, 2024, 6:14 AM

Tiesa, bilietai į tiesioginę spektaklio transliaciją iš Niujorko šį šeštadienį Vilniaus „Forum Cinemas Vingis“ ir į pirmą seansą antradienį Kaune išpirkti, bet skelbiami papildomi: „Kregždutės“ tiesioginės transliacijos įrašas Vilniuje bus rodomas balandžio 23 d. 18 val., o Kaune kartojamas – 23 d. 19 val.

„Kregždutės“ premjera „Metropolitan Opera“ teatre įvyko 1928-aisiais ir nuo tada šis kūrinys čia buvo parodytas tik 33 kartus, paskutinį sykį – 2013-aisiais. Pasaulinė šios operos premjera dėl Pirmojo pasaulinio karo įvyko anuomet neutraliame Monte Karle.

„Kregždutė“ pasakoja apie elegantiškos kurtizanės Magdos ir jauno idealisto Rudžero meilę. Operoje susipina vienietiškos operetės žavesys ir italų operos romatika bei tragizmas.

„Art deco“ stiliaus įkvėptas neseniai mirusio prancūzų režisieriaus Nicolaso Joël'io spektaklis žiūrovus nukelia į svajingą praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio Prancūzijos Rivjerą, įtraukia į kerinčių valsų ir naktinio Paryžiaus šėlsmo sūkurį.

Kiekvienas iš trijų operos veiksmų atskleidžia vis kitą prancūzų gyvenimo ir meilės aspektą. Pirmasis veiksmas rutuliojasi Magdos elegantiškame salone, antrasis – Lotynų kvartalo šokių aikštelėje, trečiasis – Nicoje. Libretą šiai operai parašė Giuseppe Adami, vėliau dirbęs su kompozigtoriumi prie jo „Triptiko“ ir „Turandot“.

Didžiajam G. Puccini jaudinama scenos drama buvo tokia pat svarbi, kaip muzika. Jis siekdavo papasakoti žiūrovams kuo paprastesnę, įtaigią ir suprantamą be žodžių istoriją ir sukūrė savo veikaluose įspūdingą herojų moterų galeriją. Visos jos – siela ir kūnu meilei atsidavusios būtybės, kamuojamos kaltės jausmo ir mokančios už savo poelgius didžiausią kainą.

„Kregždutėje“ pagrindinį prancūzų kurtizanės Magdos vaidmenį atlieka JAV sopranas Angel Blue, neturtingo vaikino Rudžero – „Metropolitan Opera“ debiutuojantis amerikiečių tenoras Jonathanas Tetelmanas. Šis solistas 2023-ųjų „Opus Klassik“ apdovanojimuose pelnė „Metų atradimo“ titulą. Kartu su JAV tenoru prestižinėje Niujorko scenoje debiutuoja JAV sopranas Emily Pogorelc (Lisetė) ir uzbekų tenoras Bekhzodas Davronovas (Prunje).

Spektaklį diriguos pirmoji italė, pelniusi garbę atsistoti ant dirigento pakylos Milano teatre „La Scala“, Speranza Scappucci.

J. Tetelmanas dainuos ir paskutinėje šio sezono transliacijoje iš Niujorko – Pinkertoną G. Puccini operoje „Madam Baterflai“ greta debiutuosiančios „Metropolitan Opera“ lietuvės Asmik Grigorian.

Jau parduoti bilietai ne tik į tiesiogines šio spektaklio transliacijas gegužės 11-ąją Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, bet ir į pirmus transliacijos įrašo rodymus. Tačiau „Forum Cinemas“ skelbia papildomus seansus: dar galima įsigyti bilietus į „Madam Baterflai“ su A. Grigorian gegužės 15 ir 18 d. Vilniuje, gegužės 15 d. Klaipėdoje ir 16 d. Kaune.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.