R. Meilutytė lietuvius papirko holivudiška gyvenimo istorija, paprastumu ir net pavarde

Kodėl Lietuva pamilo olimpinę čempionę Rūtą Meilutytę? Nes ji jauna, žavi. Nes jos gyvenimo istorija primena pasakose aprašytą Pelenės virsmą princese. Nes jos gyvenimas buvo toks sunkus. Nes būdama Lietuvą mylinčia emigrante ji atspindi laikotarpio dvasią. Taip portalui lrytas.lt kalbėjo sociologai, psichologai, viešųjų ryšių specialistai. Reklamos kūrėjai neabejoja - šios savybės R. Meilutytei padės virsti reklamos veidu ir uždirbti.

„Meilutytė – šis žodis turi pozityvią žinią“, - apie aukso medalį laimėjusią sportininkę sako psichoterapeutas O. Lapinas.<br>T. Bauras
„Meilutytė – šis žodis turi pozityvią žinią“, - apie aukso medalį laimėjusią sportininkę sako psichoterapeutas O. Lapinas.<br>T. Bauras
Daugiau nuotraukų (1)

Andrius Sytas

Aug 9, 2012, 5:35 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 11:41 AM

„Tauta yra pavargusi nuo kasdieninių skandalų ir dviprasmybių. Kai pasirodo naujas, švarus, nuoširdus herojus, jo norisi kaip tyro vandens. Be to, R. Meilutytė, atsiradusi tarsi iš niekur, sukuria mums viltį, kad staiga viskas gali pasikeisti į gera“, - mano psichologas Gintaras Chomentauskas.

„Visi buvo sužavėti, kai sužino, kad R. Meilutytė sunkiai gyveno, šeimoje buvo daug bėdų, tačiau ji kovojo ir laimėjo. Labai žmogiška yra mėgti smagias sėkmės istorijas. Laimėtojus žmonės myli, ypač, kai laimėtojas yra žavi mergina“, - įsitikinęs viešųjų ryšių specialistas Kęstutis Gečas.

Jauna sportininkė širdis paliečia ir emigracijoje neblėstančia savo meile Lietuvai. „Jos populiarumui visiškai nekenkia tai, kad ji paliko šalį. Atvirkščiai, jos įvaizdžiui tai padeda, nes simpatijos Lietuvai iš Didžiosios Britanijos skamba ryškiau, nei iš šalia gyvenančio žmogaus“, - mano K. Gečas.

R. Meilutytė sudomina, nes jos gyvenimo istorija ne tik atspindi šiuolaikinę Lietuvą, bet ir primena filmą su gera pabaiga. Taip mano visuomenės nuomonės tyrimų agentūros „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas. „Jos istorija yra labai graži. Viskas kaip Holivudo filme. Skirtumas tik tas, kad filmai yra kuriami dirbtinai, specialiai bandant paliesti jautriausias temas, kurios labiausiai kelia emocijas. O R. Meilutytės atveju šios temos yra tikras gyvenimas. Tai negali nejaudinti“, - mano I. Zokas.

Sportininkė - tarsi viena iš mūsų

Motinos netekusią R. Meilutytę Lietuvoje užaugino senelė, mat tėvas emigravo ieškodamas geresnio darbo. Pas tėtį ir brolius į Didžiąją Britaniją ji atvyko tik būdama 13 metų.

„Jos gyvenimas buvo nelengvas, nebuvo jokio auksinio šaukšto burnoje. Kaip ir mums visiems. Todėl tarp žmonių kyla simpatijos R. Meilutytei kaip vienai iš mūsų. Manau, daugeliui Lietuvoje ar už jos ribų ji buvo tarsi vidinis pastiprinimas, kad net jei viskas nesiseka šiandien, tai gali sektis rytoj.

Dar daugiau palaikymo ji sulaukė, kai labai aiškiai pasisakė, kad nebus britė, jog liks lietuve. Ji tarsi atspindi Lietuvos situaciją: ji atstovauja Lietuvai, bet gyvena Anglijoje. Ji – tam tikras šiandienos simbolis.

Be to, kova, atkaklumas, dėl kurių ji pasiekė rezultatų, yra svarbios ir vertinamos savybės.

Visa tai lėmė, kad tauta, kuri yra susiskaldžiusi į emigrantus ir neemigrantus, dešinius ir kairius, Vilnių ir „runkelius“, sugeba kartu džiaugtis vienu dalyku – jos pergale. Tai sensacingas reiškinys“, - mano I. Zokas.

Sportininkės populiarumą turėjo skatinti ir tai, kad prieš olimpiadą niekas iš jos nesitikėjo medalio, mano I. Zokas. Todėl, pavyzdžiui, disko metikas Virgilijus Alekna tokio ažiotažo, kaip R. Meilutytė, nebesukeltų.

Žmonės mėgsta kontrastus

Psichoterapeutas Olegas Lapinas svarsto, kad asmenybė žmones gali sudominti savo netikėtumu, savo kontrastu su nusistovėjusia aplinka. Tai ją švysteli į patį dėmesio centrą. Tada ažiotažą gali „įsukti“ žiniasklaida. „Mes visada stipriau reaguojame į tai, ko dar nematėme“, - sako jis.

O. Lapinas pasakoja: „Pavyzdžiui, galima prisiminti, kaip išgarsėjo Britney Spears. Nors jos charizma nėra didelė, bet jos įvaizdis kontrastavo su tuo metu jau pabodusiomis kaulėtomis seksualiomis merginomis. Ji išsiskyrė iš jų.

R. Meilutytės atveju galbūt suveikė tai, kad iki jos Lietuvoje ilgą laiką nebuvo garsios plaukikės. Gal ir tai, kad seniai nebuvo aukso medalių. Ir štai atsiranda žmogus, pavarde Meilutytė, kuris nugali.“

Tačiau ažiotažai savaime nekyla – jie atsiranda tik, jei įsijungia žiniasklaida. O žurnalistus pritraukia netikėtumas, kontrastas.

„Ažiotažas pats nekyla. Jis neįmanomas be tų, kas tą ažiotažą palaiko. Kai žurnalistų akys pastebi neracionalius dalykus, žurnalistai į juos neracionaliai reaguoja. Atsiranda nuotraukos, straipsniai, komentarai.

Pradeda veikti viešųjų ryšių dėsniai: iš pradžių pradeda apie žmogų kalbėti, po to kalba apie tai, kad apie jį yra kalbama. Prasideda „sniego kamuolio efektas“, - dėsto O. Lapinas.

Pasak O. Lapino, jaunosios plaukikės populiarumui padeda net jos pavardė.

„Meilutytė – šis žodis turi pozityvią žinią“, - mano psichoterapeutas.

Už reklamą – 20-40 tūkst. litų

Staigiai išgarsėjusi R. Meilutytė turi puikių galimybių Lietuvoje tapti reklaminiu veidu, mano Gintaras Šeputis, reklamos agentūros „VRS“ vadovas.

„Šiuo metu tokių galimybių ji tikrai turi. Ji - simpatiškas žmogus. Ir jos įvaizdis galėtų tikti daugeliui produktų reklamuoti, kad ir geriamajam vandeniui“, - įsitikinęs jis.

Tiesa, honorarai už reklamas Lietuvos įžymybėms nėra labai dideli.

„Teko girdėti kontraktų sumas, siekusias 20-40 tūkst. litų – šioje lygoje galėtų būti Arvydas Sabonis. Girdėjau ir apie mažesnius, 5-6 tūkst. litų dydžio kontraktus. Paprastai žvaigždėms mokama už sutikimą, kad jo įvaizdis bus naudojamas produktui reklamuoti sutartą laiką – kelis mėnesius, pusmetį, metus. Tai tikrai ne kosminiai pinigai, ypač turint galvoje, kiek laiko tenka praleisti fotografavimo, filmavimo sesijose“, - reklamos rinkos paslaptimis dalijasi G. Šeputis.

Honorarai labai priklauso ir nuo to, kaip gerai garsenybė sugeba derėtis.

„Aiškių nustatytų įkainių nėra, kiekvieną kartą deramasi asmeniškai, kiek žmogus norėtų gauti už tokį ar kitokį darbą. Todėl būna, kad labai žinomi žmonės dirba už nedidelius pinigus. Arba pasitaiko, kad abejotinos žvaigždės savo įvaizdį parduoda labai brangiai.

Honoraras priklauso ir nuo to, ar reklamuojamas produktas ar paslauga yra asmeniškai artimas įžymybei. Jei padėti reklamoje prašo jo mylimas produktas, tai kaina už darbą bus mažesnė. Jei siūloma reklamuoti tai, kuo įžymybė netiki, tai ji gali vien todėl paprašyti didelių pinigų“, - pasakoja R. Šeputis.

Jis įsitikinęs: R. Meilutytė reklamos užsakovams gali būti net naudingesnė nei krepšininkai. Mat ji dėl pergalių kovoja rečiau, todėl jos reitingai ilgiau išliks aukšti. Užsakovų susidomėjimas būtų itin didelis, jei R. Meilutytė nevengs viešumos, neužsidarys, bus matoma Lietuvoje.

„Tikimybė, kad jos populiarumas ilgą laiką neblės, daug didesnė nei krepšininkų. Jų sėkmė yra permainingesnė, juk net ir geriausio krepšininko pergalė priklauso ne tik nuo jo pastangų, bet ir nuo likusios komandos“, - svarsto R. Šeputis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.