Dėl elektroninio bilieto sistemos – protestai ir galimos kompensacijos

Vartotojų teisių apsaugos

Penktadienio popietę nauji elektroniniai Vilniaus viešojo transporto bilietai buvo platinami tik penktadalyje „Lietuvos spaudos“ kioskų.<br>J. Stacevičiaus asociatyvi nuotrauka
Penktadienio popietę nauji elektroniniai Vilniaus viešojo transporto bilietai buvo platinami tik penktadalyje „Lietuvos spaudos“ kioskų.<br>J. Stacevičiaus asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Aug 17, 2012, 7:25 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 7:41 AM

Šią savaitę sostinėje daug kur nebuvo prekiaujama popieriniais bilietais, kuriais prekiauti vėliau vis tik leista, kol nesklandumai bus išspręsti. Daug sostinės gyventojų patyrė nuostolių, turėdami įsigyti bilietu iš vairuotojų, kurie yra kur kas brangesni palyginti su bet kuriais kitais bilietais – su nuolaidomis ar be jų.

Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atsakyme „Vilniaus dienai“ nurodoma, kad vartotojai patyrę turtinę žalą dėl įdiegtos naujos viešojo transporto bilietų sistemos, tiek individualiai, tiek kolektyviai su rašytine pretenzija turi teisę kreiptis į vežėją, tai yra į uždarąją akcinę bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“.

Ši, vadovaudamasi Kelių transporto kodekso 56 straipsniu, atsakymą į pretenziją turi pateikti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pretenzijos gavimo dienos. Gavę bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vartotojus netenkinantį atsakymą į pretenziją, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, užpildydami prašymo formą, esančią Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetinėje svetainėje www.vvtat.lt.

Tarnyba pažymi, kad turtinę žalą vartotojai turi pagrįsti įrodymais, pavyzdžiui, pateikdami iš vairuotojo įsigytų brangesnių vienkartinių viešojo transporto bilietų kopijas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuomone, už vartotojų patirtus nepatogumus dėl įdiegtos naujos viešojo transporto bilietų sistemos yra atsakingas vežėjas, tai yra „Vilniaus viešasis transportas“.

Reaguojant į viešojo transporto bilietų pabrangimą įvedus naujas jų rūšis ir pačios e. sistemos neveikimą šiai startavus trečiadienį, socialiniame tinklapyje susikūrė ne viena tam priešintis agituojanti grupė. Vienoje jų – „Zuikių partijoje“ – vilniečiai buvo pakviesti rugpjūčio 17 dieną 14 valandą rinktis į „Pigaus bilieto žygį“ Vinco Kudirkos aikštėje su plakatais, skanduotėmis ir pėsčiomis nueiti per visą Senamiestį ratu iki Rotušės.

Kaip skelbė, penktadienio popietę nauji elektroniniai Vilniaus viešojo transporto bilietai buvo platinami tik penktadalyje „Lietuvos spaudos“ kioskų.

„Pagal paskutinę ataskaitą, kuri gauta 13.20 val., sėkmingas transakcijas fiksavome 22 prekybos vietose iš 115. Šios vietos galėjo atlikti pagrindines funkcijas – transporto bilietų keitimą, pardavimą ir užpildymą“, – sakė „Lietuvos spaudos“ elektroninių produktų grupės vadovas Nerijus Orvidas.

Pasak jo, šiuo metu laukiama, kol programinę versiją atnaujins savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

Bilietus iki šiol sėkmingai platino 35 bendrovės „Vaskota“ kioskai.

Vilniuje šią savaitę įvedus naują elektroninio bilieto sistemą, vienkartinius bilietus pakeitė 30 ir 60 minučių elektroniniai bilietai, kuriuos pažymėję keleiviai gali persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, nežymėdami naujo bilieto.

Mėnesio bilietus pakeitė 30 dienų bilietai, kurie galioja 30 kalendorinių dienų pirmą kartą juos pažymėjus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo