Pamokos politikams (1): žmonės iš principo tingi galvoti, jiems reikia paruoštų atsakymų

Lietuvos politinių technologijų konsultantų cinizmas - beribis. Jų darbo principas - siekimas manipuliuoti rinkėjų sąmone ir pasirinkimu.

Ar tikrai visada žinome, už ką atiduodame savo balsą?<br>123rf
Ar tikrai visada žinome, už ką atiduodame savo balsą?<br>123rf
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrius Drukteinis

Sep 19, 2012, 12:58 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 4:58 PM

Paradoksalu, bet labai mažai rinkėjų žino, kokia tikroji politiko profesijos esmė. Portalas lrytas.lt pristato didžiosios politikos naujokams skirtos Giedriaus Drukteinio knygos „Politiko ABC“ ištraukas. Autorius, keletą pastarųjų metų konsultavęs beveik visas pagrindines Lietuvos partijas politinės komunikacijos klausimais, savo patirtį sudėjo į šią oficialiai nepublikuotą knygą, naudojamą kaip mokymo priemonė.

Pradžiai - bendravimo su savais rinkėjais pagrindai. Vėliau pateiksime ir kitų politikams svarbių, subtilesnių patarimų. Tarp jų - ir juodųjų technologijų, kurios noriai ir plačiai taikomos ne tik rinkimų kampanijų metu. 

Kaip Tau to nesinori, bet jie bet kuriuo atveju ras Tave. Skųsis Tau, įkalbinės Tave, guosis Tau, šauksis Tavo supratimo ir užuojautos. Labai dėl to nepergyvenk ir tos rolės nesikratyk - tikrovėje žmones domina ir jie nori kur kas mažiau dalykų nei gali pasirodyti.

Žinoma, apie svarbius dalykus geriausia kalbėti su žmonėmis, kurių niekada daugiau gyvenime nebeišvysi, tačiau rinkimų metu Tavo užduotis – išlaikyti jų tikėjimą pokyčiais ir Tavimi, kaip galinčiu tuos pokyčius užtikrinti. Neužmiršk, visada egzistuoja pavojus, kad žmonės vieną dieną nusigręš nuo politikų ir ims ieškoti teisybės pas muzikantus ar dailininkus. To leisti negalima.

Kaip jau minėta, geriausia, ką turi Rinkėjas – tai trumpa jo atmintis. Žmonės iš principo tingi galvoti, jiems reikia paruoštų atsakymų. Bet nesitikėk jų dėkingumo, jei tuos atsakymus Tu turi. Linksinčios galvos nekūrenamų kultūros namų salėje – tai dar nereiškia pritarimo, nes šiais laikais susitarti įmanoma tik su savo mylimu Pokemonu. Rinkėjai vis dėlto yra linkę būti nepatikimais, ir negalima leisti jiems atsipalaiduoti iki pat to momento, kol Vyriausioji rinkimų komisija paskelbs Tave nugalėtoju.

Na, ir, žinoma, pasiruošk vietinių „žinovų“ antpuoliui. Tu jau spėjai suvokti, kad šiame gyvenime išties labiausiai baugina tie žmonės, kurie žino, kaip „turi būti“. Kaip pamatysi pats, būtent tokie ir yra neatsiejama kiekvienos rinkiminės kampanijos dalis.

Taigi, Tu ruošiesi vykti ten, kur Tavęs laukia sunerimę Rinkėjai. Kol kas Tu ramus, nes suvoki savo tikslus, žinai savo būsimosios veiklos rezultatus ir esi pasiruošęs būsimoms problemoms. Nes sėkmė laukia tų, kurie jai yra pasiruošę.

Kampanijos tikslinės grupės ir jų interesai (tik pagal socialinį-ekonominį statusą)

DRAUGIŠKOSIOS:

Tavo partijos nariai, jų artimieji (interesas – skatinti savų kolegų/artimųjų siekius valdžiai ir karjerai); Nuolatiniai partijos rinkėjai (principinė nuostata balsuoti už partiją dėl asmeninių ir istorinių priežasčių);

NEUTRALIOSIOS:

Dabartiniai rajono/miesto administracijos/valstybinių įstaigų darbuotojai (interesas – išsaugoti darbo vietas, siekti didesnio atlyginimo, daryti karjerą);

Šalies/rajono/miesto verslininkai ir ūkininkai (interesas – išsaugoti/plėtoti verslą, siekti didesnio pelno);

Šalies/rajono/miesto verslo įmonių samdomi darbuotojai (interesas – išsaugoti darbo vietas, gauti papildomų pajamų);

Vietiniai “nuomonių lyderiai” ir šviesuomenė - dvasininkai, valstybės tarnautojai, verslininkai, gydytojai, mokytojai, nacionalinė ir vietinė žiniasklaida - politikos, socialinių klausimų, švietimo, medicinos ir bendruomenių reikalų žurnalistai (interesas – spręsti einamąsias veiklos ir etines problemas. Vienu žodžiu, amžinas noras būti svarbiais ir reikšmingais);

Visi pensininkai (interesas – saugiai pragyventi, gauti didesnę pensiją);

Oficialūs bedarbiai (interesas – gauti didesnes pašalpas nedirbant, rasti darbo, kad ir emigruojant);

Rajone/mieste dislokuoti kariškiai ir kiti represinių struktūrų darbuotojai (interesas – taikiai tęsti tarnybą); Vaikų turinčių šeimų nariai (interesas – užtikrinti vaikams aukšto lygio išsilavinimą, saugų egzistavimą);

Studentai (interesas – geros gyvenimo sąlygos, karjeros galimybės, pramogos).

PRIEŠIŠKOSIOS: Kitų partijų nariai, jų artimieji (interesas - skatinti savų kolegų/artimųjų siekius valdžiai ir karjerai); Nuolatiniai kitų partijų rinkėjai (principinė nuostata balsuoti už savas partijas dėl asmeninių ir istorinių priežasčių);

KURIOS IŠ ŠIŲ TIKSLINIŲ GRUPIŲ TAVO APYGARDOJE YRA GAUSIAUSIOS? ĮTAKINGIAUSIOS? KURIAS SIEKSI ĮTAKOTI?

„Atsakymas paprastas“, - šypsaisi. Žinoma, kad jas visas iškart, nes visi jie be išimties nori girdėti tą patį. Nes Tu tai žinai – absoliučiai kiekvieno Rinkėjo „kraujo balsas“ yra visada stipresnis ir svarbesnis už tas galimybes, kurias jam siūlo pats gyvenimas. Kapitalizmo ideologas Adamas Smithas jau kadaise įrodė, kad verslas ir prekyba kiekvieną žmogų daro laimingesniu ir turtingesniu.

Tačiau Tavo Rinkėjas NIEKADA nenorės gyventi geriau. Paradoksalu, bet, deja, teisybė.

Ką šioms tikslinėms grupėms Tu nori pasakyti?

“Jūs gyvenate blogiau nei prieš ketverius metus”

“Dabartinė šalies valdžia dirbo ir dirba labai blogai”

„Dabartinėje šalies valdžioje susitelkė nekvalifikuoti, asmeniniais ryšiais susiję asmenys“

„Dabartinė šalies/miesto/rajono valdžia dirbo labai gerai, turi didelę patirtį“ (ypač tose vietose, kur Tavo partija yra valdančiosios koalicijos dalis)

“Partijos kandidatai yra patyrę ir kvalifikuoti asmenys, turintys ambicingų planų, kaip pagerinti situaciją kiekvienai tikslinei grupei”

“Aš išsaugosiu Jūsų darbo vietas”

„Aš sudarysiu sąlygas kuo labiau plėtoti Jūsų verslą, padidinti apyvartas ir pardavimus“ (infrastruktūros plėtra)

„Aš noriu, kad šalies žmonės tobulėtų dvasiškai ir kultūriškai“

„Aš sugriežtinsiu bausmes nusikaltėliams ir suaktyvinsime nusikaltimų prevencijos priemones“

„Aš užtikrinsiu kiekvienam moksleiviui ir pensininkui saugumo jausmą bei geresnį aprūpinimą“

Banalu, tiesa? Bet niekas niekada ir nesakė, kad reikia vengti klišių. Tam jos ir klišės, ir veikia jos tik todėl, kad būtent ir yra klišės. O įkvėpimą, labai norint, galima rasti net ir orų prognozių pranešimuose. Nieko baisaus galvoti apie nuvalkiotas kvailystes, svarbiausia – pačiam jomis neįtikėti.

Kaip tai Tu gali pasakyti?

Veikiant tikslines grupes žiniasklaidos, tikslinių susirinkimų, asmeninių susitikimų, vaizdinės agitacijos ir tikslinio pašto kampanijų metodais, komunikuojant aukščiau išdėstytus pranešimus, rengiant bendruomenines akcijas: vakarones, labdaros vakarus ir pan. Įtraukiant į rinkiminę kampaniją visus partijos skyrių narius: informuoti juos apie kampanijos tikslus, šūkius, surengiant sistemingą edukacinę kampaniją jų tarpe, supažindinti su naudojamų metodų logika bei principais (tai būtų taip pat tikslinga vidiniam partijos sutelkimui ir eilinių narių motyvacijai).

Renk nuolatines bendruomenių apklausas, siekiant išsiaiškinti jų požiūrį į partijos kandidatus, jų stipriąsias puses bei trūkumus, partijos pavadinimo keliamas asociacijas, bendruomenių pageidavimus, skirtus konkrečiai Tau arba partijos kandidatams. Nuolatiniai tyrimai ir apklausos įgalintų Tave ar partijos kandidatus geriau orientuotis situacijoje bei rinkiminėje konjunktūroje. 

Tęsinys - kitose šio ciklo publikacijose 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.