Pamokos politikams (3): trys girti vyrai prie alaus kiosko – tai irgi politika

Lietuvos politinių technologijų konsultantų cinizmas - beribis. Jų darbo principas - siekimas manipuliuoti rinkėjų sąmone ir pasirinkimu. Paradoksalu, bet labai mažai rinkėjų žino, kokia tikroji politiko profesijos esmė. Portalas lrytas.lt pristato didžiosios politikos naujokams skirtos Giedriaus Drukteinio knygos „Politiko ABC“ ištraukas. Autorius, keletą pastarųjų metų konsultavęs beveik visas pagrindines Lietuvos partijas politinės komunikacijos klausimais, savo patirtį sudėjo į šią niekada oficialiai nepublikuotą knygą, naudojamą kaip mokymo priemonė.

Žmonės nenori likti skolingi. Jei kandidatas surengs nemokamą vakaronę ar kelionę savo rinkėjams, jie grąžins dėmesį su kaupu.<br>M. Patašius
Žmonės nenori likti skolingi. Jei kandidatas surengs nemokamą vakaronę ar kelionę savo rinkėjams, jie grąžins dėmesį su kaupu.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrius Drukteinis

Sep 21, 2012, 3:20 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:59 PM

Pradžiai - bendravimo su savais rinkėjais pagrindai. Vėliau pateiksime ir kitų politikams svarbių, subtilesnių patarimų. Tarp jų - ir juodųjų technologijų, kurios noriai ir plačiai taikomos ne tik rinkimų vajaus metu. 

SVARBIAUSIAS KLAUSIMAS KANDIDATUI - AR TU BALSUOTUM UŽ SAVE?

KODĖL?

Nes Tu žinai, koks turi būti Kandidatas

Pradėk nuo to, kas Tu esi. Kuo gali būti. Kuo negali būti. Nevenk teisybės, tai dar ne pats baisiausias dalykas, kurį Tau sau gali pripažinti – nesijaudink, šiame biznyje visada laimi tai, kas yra PANAŠU į teisybę (kol to nepabandysi, niekada nesuprasi), o teisingų istorijų Didžiojoje Politikoje išvis nebūna. Neeikvok jėgų ir resursų stengiantis užmiršti savo praeitį (kaip jau minėta, Tu jos vis tiek nepakeisi) ar perkurti savo įvaizdį. Tik būk savimi – viskas yra pataisoma. Rinkėjai vis tiek matys Tavyje savo, o ne Tavo problemas...

Todėl Kandidatas turi būti:

Pasitikintis savimi – palygink savo kvalifikaciją su tomis pareigomis, kurias sieki užimti. Visada pabrėžk, kaip jos padės Tavo našiam darbui.

Nuoširdus – Tu esi „už“ kažką ir „prieš“ kažką. Turi talentų ir teigiamų savybių, turi liūdnos patirties ir trūkumų. Būk atviras su kiekvienu. Nes tai yra svarbiausia sąlygą pelnant Rinkėjų atvirumą su Tavimi.

Mandagus – visiems, ypač oponentams (viešumoje). Kiekvienas Tavo sutiktas asmuo yra Potencialus Rinkėjas. Kiekvienas vairuotojas, trypčiojantis prie automobilio su nuleista padanga taip pat yra Tavo Rinkėjas. Kiekviena moteris velkanti bulvių maišą iš rūsio yra Tavo Rinkėja. Net ir visi kvaili, arogantiški ir nemandagūs žmonės taip pat yra Tavo Rinkėjai, ir, be to, net pagal Konstituciją kiekvienas jų turi teisę išsakyti savo pažiūras. Tiesiog neužmiršk – iš esmės viskas šiame gyvenime yra Didžioji Politika. Trys girti vyrai prie alaus kiosko – tai irgi Politika.

Informuotas ir Informatyvus – Rinkėjai nori, kad Kandidatas žinotų jų problemas ir rūpesčius. Rinkėjai taip pat nori, kad Kandidatas dalintųsi su jais informacija apie savo sugebėjimus ir pasiekimus, politiką ir planus, kaip spręs problemas. Suteik jiems tą malonumą.

RINKĖJAI NORI TURĖTI PRIEŽASTĮ BALSUOTI UŽ SAVO KANDIDATĄ - TAVE.

DUOK JIEMS TĄ PRIEŽASTĮ.

Ką Kandidatas visada turi daryti:

Turėti su savimi informacinės medžiagos (bukletai ir kt.)

Užsirašinėti tai, ką išgirdo. Sudaryk įspūdį, kad tai, kas Tau sakoma, yra įdomu ir yra protokoluojama. Ir, žinoma, tuoj pat bus sprendžiama. Bent jau gauta informacija bus pasiųsta „aukštyn“.

Prisistatyti ir minėti savo ar sąrašo numerį. Atmink, žmonės nebūtinai privalo Tave pažinoti. Tu jiems privalai padėti save pažinti. Paprasta praktika teigia, kad trečdalis žmonių niekada nepirks to, apie ką nėra girdėję.

Turėti parengtą kalbą. Dažnai Tau teks pasisakyti pačiais netikėčiausiais momentais. Turėk parengtas savo pagrindinių kalbų tezes. Svarbiausia – komunikuoti pagrindinę kampanijos temą.

Ką kandidatas visada turi žinoti:

Kodėl esi Kandidatas? Kas Tave atvedė į politiką: asmeninės ambicijos ar principai? Ar užteks Tau kvalifikacijų ir patirties tokiam darbui?

Ko nori pasiekti? Tam turėk trumpą pareiškimą apie savo tikslus ir kampanijos temą.

Kokie reikalai/klausimai motyvuoja vietinius Rinkėjus?

Kuo ypatinga ši Apygarda?

Kas čia neveikia ar atbaido Rinkėjus?

Kur daugiausiai būna Rinkėjų?

Kas ir kaip stiprūs yra oponentai?

Pagrindinės Kandidato savybės

Štai tos savybės, įtakojančios svarbiausius žmogiškuosius poreikius, kurie būdingi visiems žmonėms:

Tapk Autoritetu – AŠ ŽINAU!

Būk nuoseklus – AŠ TIKIU TUO, KĄ DARAU!

Rodyk pavyzdį – SEKITE PASKUI MANE!

Kurk Asociaciją tarp savęs ir Rinkėjų – AŠ ESU JŪSŲ PUSĖJE!

Pabrėžk kitų trūkumus – AŠ GERESNIS UŽ KITUS!

Kurk kontrastą – PALYGINKITE MANE SU KITAIS!

Įsigyk draugų – BŪKIME KARTU!

Sukelk dirbtinį trūkumą – BE MANĘS YRA ARBA BUS BLOGAI!

Būk dosnus – AŠ DALINUOSI SU JUMIS!

O taip pat:

1. Panašumas.

Žmones mėgsta būti panašūs į kitus ir yra linkę bendrauti su panašiais į save ir ypač su tais, kurie juos vertina.

Norėdamas daryti įtaką kitiems, privalai tapti jų draugu. Stenkis iškart užmegzti išties draugiškus santykius su Rinkėjais, pvz., išsiaiškindamas bendrus su jais pomėgius (žvejyba, futbolas, greičiausiai, svaigalai). Taip sukuriama abipusė gera valia ir pasitikėjimas. „Girk ir nuginkluok“, leisk jiems pajausti, kaip juos gerbi ir vertini. Taip pasieksi aukštesnį paklusnumo lygį. Bet nepamiršk, jei manipuliuoji kitais žmonėmis, Tavimi taip pat kažkas manipuliuoja. Kvailiausia šioje situacijoje yra tai, kad net jei jais ir nemanipuliuoji, Tavimi vis tiek yra manipuliuojama – gauti iš Tavęs pinigų buteliui, cigaretę, bent jau supratimą ir palaikymą.

2. Dėkingumas.

Žmonės nenori likti skolingi.

Jei surengsi nemokamą vakaronę ar kelionę savo Rinkėjams, jie grąžins Tavo dėmesį su kaupu.

3. Visuotinumas (arba socialinis įrodymas).

Žmonės seka kitų pavyzdžiu.

Užsitikrink keleto Rinkėjų (renginio dalyvių), kolegų palaikymą iš anksto, tai padės sukurti visuotinio palaikymo atmosferą.

4. Nuoseklumas.

Žmonės linkę būti nuoseklūs.

Žmonės yra linkę sutikti daug lengviau, jei kelis kartus iš eilės nuosekliai atsakė „Taip“ kad ir į nereikšmingus klausimus. Visada stenkis klausti jų tų klausimų, į kuriuos tėra vienas atsakymas – magiškasis žodelis „Taip“. („Ar Jūs matote tas problemas, kaip ir aš?“ „Ar Jums taip pat skauda širdį dėl neteisybės, kaip ir man?“ ir t.t.)

5. Autoritetas/Viršenybė

Žmonės yra linkę pasitikėti ekspertais ir gerbia valdžios/jėgos simbolius.

Negalvok, kad Tavo autoritetas yra akivaizdus visiems. Geriau pabrėžk savo kompetenciją/patirtį sprendžiant konkrečią problemą, prieš pristatydamas jos sprendimo būdus kitiems (sukūrei verslą, keletas moterų pagimdė keletą Tavo vaikų, buvai ambasadoriumi Moldovoje ir t.t.).

6. Dirbtinis trūkumas

Žmones siekia ir vertina tai, ką yra sunku gauti.

Jei informaciją rinkėjams paskelbsi „visiškai slaptai“, „tik Jums“, „apie tai dar niekas nežino“, jos poveikis bus daug didesnis. Be to, visada leisk Rinkėjams pabandyti įsivaizduoti, ką jie praras, neišrinkę Tavęs/Tavo partijos kandidatų.

Tęsinys - kitose šio ciklo publikacijose 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.