Sunkiai ištrauktą stulpą atiduotų už dyką

Lietuvos energetiniam saugumui svarbaus Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statytojai jau gali lengviau atsikvėpti – Klaipėdos jūrų uoste juos stabdęs nenaudojamas stulpas pagaliau pašalintas.

Uostininkai apsidžiaugtų, jei šį valstybės nacionalizuotą ir iš vandens jau pašalintą stulpą pasiimtų buvę jo savininkai.<br>G. Stankaitis
Uostininkai apsidžiaugtų, jei šį valstybės nacionalizuotą ir iš vandens jau pašalintą stulpą pasiimtų buvę jo savininkai.<br>G. Stankaitis
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis („Lietuvos rytas”)

Oct 3, 2012, 9:35 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 9:53 AM

Dar sovietmečiu pastatytas deviacijos įrenginys tapo rimta kliūtimi SGD terminalo statybai, kai paaiškėjo, kad tai yra ne valstybės, o privati nuosavybė.

Apsukri verslininkė vilnietė Aurelija Trečekauskienė kažkada jį įsigijo žvejybos įmonės „Jūra” turto pardavimo aukcione už 100 litų.

Nebuvo lengva atsikratyti šio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) akvatorijoje daug metų riogsojusio seno griozdo.

Lietuvoje nėra technikos, galinčios pakelti iš vandens 12,6 metro aukščio ir 310 tonų sveriantį gelžbetonio stulpą ir saugiai nuplukdyti jį į krantą.

Dėl keistokomis aplinkybėmis privatizuoto įrenginio įsiplieskę teisminiai ginčai nenurimę – nepatenkinta sprendimu jį nacionalizuoti valstybės reikmėms A. Trečekauskienė, regis, ketina bylinėtis toliau.

Stulpui pašalinti prireikė iš Lenkijos atplukdytos galingos technikos. Jūrų uosto direkcijai visi darbai kainavo daugiau nei 200 tūkst. litų.

Virš uosto vandenų iškilęs nacionalizuotas stulpas iš pradžių buvo apjuostas metalo lynais.

Smėliu užpildytą tuščiavidurį gelžbetonio apvalkalą su perdangomis viduje paguldė ant dugno dvi baržos.

Po to narai siūlė jį susprogdinti ir iškelti gabalais.

Bet tokiems darbams nepritarė aplinkosaugininkai ir specialiosios tarnybos. Šalia esančių terminalų valdytojai irgi sunerimo – sprogimo banga galėjo pažeisti uosto krantines, prie kurių švartuojasi laivai.

Svarstytas kitas variantas – uosto dugne gulintį stulpą sutrupinti galingų žemkasių kaušais. Klaipėdos jūrų uostą gilinančios užsienio kompanijos, aišku, nepanoro rizikuoti, gadinti savo technikos.

Siūlymas senąjį deviacijos ženklą iškelti iš vandens ir nuplukdyti į artimiausią sąvartyną atviroje Baltijos jūroje bene labiausiai pašiurpino Klaipėdos uosto saugios laivybos specialistus.

Jeigu toks 6,5 metro skersmens griozdas, netyčia nuslydęs nuo baržų atsidurtų įplaukos kanalo dugne, uosto veikla būtų paralyžiuota – sumažėjus gyliui į jį negalėtų įplaukti didžiakrūviai laivai.

Stulpą pakėlė ir saugiai į krantą nugabeno iš Gdansko uosto atgabentas 500 tonų keliamosios galios plaukiojantis kranas „Maya”.

Krantinėje gulinčią senieną dar teks trupinti, gabenti į sąvartyną.

Uosto valdytojai nesupyktų, jei A. Trečekauskienė pasiimtų ir kur nors išsivežtų jai anksčiau priklausiusį stulpą.

Teks grąžinti šimtą litų

* Klaipėdos apylinkės teismas, išnagrinėjęs civilinę bylą dėl valstybei priklausiusio seno deviacijos įrenginio perleidimo A. Trečekauskienei, ankstesnius sandorius pripažino negaliojančiais ir atmetė savininkės ieškinius. To prašė viešąjį interesą gynę teisėsaugininkai.

* Nors šis įrenginys buvo privatizuotas neteisėtai, teismas įpareigojo valstybę grąžinti A. Trečekauskienei už jį sumokėtus pinigus – 100 litų.

* Tiesa, Valstybinė registro įmonė stulpą įvertino 12 tūkst. litų. Ši suma pervesta į KVJU direkcijos depozitinę sąskaitą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.