Robotai padės mokytis nesikankinant

Ar ne šaunu būtų mokytis žaidžiant? O tiksliųjų mokslų žinių semtis ne iš vadovėlių, o konstruojant robotus ar valdant mechatronines sistemas? Šiemet paroda „Mokykla“ akcentuos kitokį mokymą, kai į standartinį ugdymo procesą integruojama kūrybinė-praktinė patirtis, o mokinys mokamas originaliai mąstyti, kūrybiškai spręsti problemas, kurti naujas idėjas.

Su inovatyviomis mokymo koncepcijomis, galinčiomis pakeisti tradicines švietimo programas, supažindins ne vienas parodos "Mokykla" dalyvis.<br>Organizatorių nuotr.
Su inovatyviomis mokymo koncepcijomis, galinčiomis pakeisti tradicines švietimo programas, supažindins ne vienas parodos "Mokykla" dalyvis.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 15, 2012, 11:59 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 10:27 AM

Apie tai bus kalbama parodos renginiuose, šios temos atsispindės dalyvių stenduose, kur bus galima susipažinti su šiuolaikinėmis mokymo priemonėmis, naujausia mokyklų įranga. Kūrybinėse parodos erdvėse, improvizuotose klasėse bus galima sužinoti ne tik kaip konstruojant robotus įdomiai mokytis matematikos ar fizikos. Pasirodo, kad išradingas pamokas galima rengti net muziejuje, žaidžiant teatrą – mokytis užsienio kalbų, o dailės ar tekstilės pamokose ieškoti sąsajų tarp menų ir chemijos, biologijos, istorijos disciplinų.

Su inovatyviomis mokymo koncepcijomis, galinčiomis pakeisti tradicines švietimo programas, supažindins ne vienas parodos dalyvis. Kaip įdomiau galima mokytis technologijų, fizikos, informatikos valdant ir programuojant mechatronines sistemas, parodoje demonstruos UAB „Festo“. Kaip teigia bendrovės didaktikos vadovas Aleksandras Kirka, jų pristatoma įranga skirta specialiai mokykloms. „Deja, Lietuvoje nė viena mokykla jų dar nėra įsigijusi, tuo tarpu Vakarų Europoje jos jau gana plačiai naudojamos. Mechatroninių sistemų diegimo tikslas – suaktualinti pamokų turinį, pademonstruoti šiuolaikinę gamybinę aplinką, kuri yra labai intelektuali ir pakeisti įsivaizdavimą, kad technologas ar inžinierius tebevaikšto su plaktuku“, – sako A. Kirka.

Kūrybiškos klasės sprendimus parodoje „Mokykla“ pristatysianti bendrovė „Baltic Orbis“ pademonstruos, kad robotai yra puiki, žaisminga mokymosi priemonė, padedanti improvizuojant, be pastangų susipažinti su formaliomis matematikos ar informatikos taisyklėmis.

Pasak „Baltic Orbis“ generalinio direktoriaus Sauliaus Vasiliausko, kol kas Lietuvoje robotai naudojami tik neformaliajame ugdyme, tačiau jie puikiai tiktų paįvairinti informatikos, matematikos ar fizikos pamokas. „Robotų konstravimas ir programavimas atskleidžia ryšį tarp teorijos ir praktikos – o to labai trūksta mūsų mokyklų vaikams. Tokiu įdomiu ir interaktyviu būdu vaikai galėtų susipažinti su tiksliųjų mokslų, programavimo teorijomis ir iš karto matytų savo darbo rezultatus praktiškai“, – teigia S. Vasiliauskas.

Nors robotai formaliose pamokose kol kas dar nenaudojami, tačiau Lietuvoje daugėja mokyklų, kuriose mokytojai juos noriai naudoja užklasinėje veikloje. Vien „Robotikos akademijos“ būrelius šiuo metu lanko daugiau kaip 220 moksleivių Panevėžio, Anykščių, Klaipėdos bei Vilniaus mokyklose. „Planuojam su robotika supažindinti ir Šiaulių Jovaro progimnaziją. Ten moksleiviams surengsime keturias parodomąsias pamokas, parodysime kaip konstruoti bei programuoti robotus. Tokios pamokos kur kas veiksmingesnės nei tradicinės, nes panaudojant robotus sudominti mokinius tiksliaisiais mokslais sekasi kur kas geriau“, – sako S. Vasiliauskas.

Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos, kurioje įdiegtas modelis „Mokomės kitaip“, neformaliojo ugdymo programose tarp sporto užsiėmimų, dramos, šokio būrelių, socialinių eksperimentų vyksta ir robotikos užsiėmimai. Kaip teigia progimnazijos neformaliojo švietimo poskyrio vedėja Zina Stripeikienė, robotų idėja atkeliavo iš pernykštės parodos „Mokykla“. „Pernai parodoje susižavėjome robotikos galimybėmis ir grįžę namo ėmėmės veiksmų – už tėvų suaukotas lėšas nupirkome robotukų ir įsteigėme būrelį. Norinčiųjų buvo labai daug, todėl vyko atranka, vaikai rašė motyvacinius laiškus. Dabar būrelį lanko apie 20 berniukų ir mergaičių“, - pasakoja Z. Stripeikienė.

Progimnazija norėtų robotiką įdiegti ir į formaliąsias pamokas, tačiau tam nėra lėšų. „Vaikai tikrai būtų sužavėti, jei matematikos mokytųsi programuodami ir konstruodami robotukus, nes tai tikrai labai įdomu, bet kol kas neturime finansinių galimybių“, – sako Z. Stripeikienė.

Paroda „Mokykla“ vyks lapkričio 23-25 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO. Parodą LITEXPO organizuoja kartu su partneriais – LR švietimo ir mokslo ministerija bei Ugdymo plėtotės centru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?