Uosto triukšmo išvarginti žmonės grasina pulti prieš traukinį

Klaipėdos uosto krovos rekordai nė kiek nedžiugina vos už kelių metrų nuo geležinkelio stovinčių dviejų Nemuno gatvės namų gyventojų. 113 ir 133 numeriais pažymėti daugiabučiai tapo nebegyvenami. 27 šeimoms dar 2008-aisiais buvo pažadėtos kompensacijos už tai, kad jos išsikeltų gyventi kitur, nes dėl gatvės rekonstrukcijos namus teks griauti. Tačiau iki šiol pastatai tebestovi.

Dėl Klaipėdos uosto plėtros savo namus jau teko palikti šimtams klaipėdiečių, kiti kompensacijų nesulaukia iki šiol.<br>E. Petkutė
Dėl Klaipėdos uosto plėtros savo namus jau teko palikti šimtams klaipėdiečių, kiti kompensacijų nesulaukia iki šiol.<br>E. Petkutė
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Nov 19, 2012, 10:21 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 7:54 AM

Klaipėdos uosto krovos rekordai nė kiek nedžiugina vos už kelių metrų nuo geležinkelio stovinčių dviejų Nemuno gatvės namų gyventojų. 113 ir 133 numeriais pažymėti daugiabučiai tapo nebegyvenami. 27 šeimoms dar 2008-aisiais buvo pažadėtos kompensacijos už tai, kad jos išsikeltų gyventi kitur, nes dėl gatvės rekonstrukcijos namus teks griauti. Tačiau iki šiol pastatai tebestovi.

Siūlo drausti eismą naktį

Klaipėdos visuomenės sveikatos centro specialistai, išmatavę triukšmo lygį, nustatė, kad visą parą pro šalį riedantys traukiniai sukelia triukšmą ir vibraciją, kuri viršija leistinas normas. Savo išvadoje jie teigia, kad tokiomis sąlygomis žmonės šiuose namuose gyventi negali. Kol bus išspręsti klausimai dėl gyventojų iškeldinimo ar triukšmą mažinančių priemonių taikymo, siūloma apriboti traukinių eismą. Pasitarime, kuriame dalyvavo ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos bei Sveikatos apsaugos ministerijos vadovai, pritarta siūlymui uždrausti traukinių eismą Nemuno gatve nuo 22 val. iki 6 val. ryto.

Tačiau tokia išeitis, krovos kompanijų teigimu, būtų pražūtinga. Bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ generalinio direktoriaus Rimanto Juškos teigimu, šiemet krovinių, gabenamų traukiniais, apyvarta, palyginti su praėjusiais metais, krito apie 15 procentų. „Jeigu bus uždrausta traukiniams važiuoti naktį, tai reikš, kad mūsų pajėgumai sumažės trečdaliu. Taigi tokios kompanijos, kaip „Birių krovinių terminalas“ ir „Bega“ bei „Klaipėdos Smeltė“, dėl to per metus nepervežtų beveik 2 mln. tonų krovinių“, - teigė R. Juška.

Neranda sprendimų

„Kaip gali būti, kad krovinių sumažėjo 15 proc., bet gyventojų skundų tik daugėja?“ - nusistebėjo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas. Jo manymu, siūlymai įrengti triukšmą slopinančias pertvaras problemų neišspręstų, o kadangi ne visi sutinka su Visuomenės sveikatos centro išvadomis, derėtų užsakyti papildomus triukšmo matavimus, kuriuos atliktų nepriklausoma kompanija.

Tačiau nesutariama, kas turėtų užsakyti ir finansuoti šiuos tyrimus. Penktadienį posėdžiavę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros tarybos posėdžio dalyviai sužiuro į Uosto direkcijos vadovybę. „Uosto direkcija nevykdo krovos, o jūs bandote visus šunis pakarti ant mūsų. Mes puikiai žinome, kiek kainuoja ir kiek trunka gyventojų iškeldinimas, nes jau iškėlėme kelių gatvių gyventojus. Pirmiausia reikia nustatyti triukšmo šaltinius, o tada spręsti, ką daryti toliau“, - aiškino laikinai Uosto direkcijai vadovaujanti Roma Mušeckienė.

Ji priminė, kad Nemuno gatvė nėra Uosto direkcijos nuosavybė, ji priklauso miestui, tad gyventojų iškeldinimu turėtų rūpintis savivaldybė.

„Kam reikėjo prieš ketverius metus sakyti - pakentėkit, nugriausim. Kiek dar laukti? Mes nereikalaujame neįmanomo, tik prašome normalių gyvenimo sąlygų“, - apmaudo neslėpė savo ir kitų gyventojų interesus ginantis E. Stupuras. Jis žadėjo surengti protesto akciją ir stabdyti traukinius, jeigu per 20 darbo dienų nebus pradėta spręsti problemos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kaip JAV įvertino V. Putino provokaciją perbraižyti sienas?