Verkiančius Ūkio banko indėlininkus ramino 15 konsultantų

Moteris kitame laido gale šnirpščia nosį. Ji verkia. Visi pinigai – uždarytame Ūkio banke. Ką daryti? Tokius žmones antradienį iki 18 val. telefonu konsultavo 15 Lietuvos banko darbuotojų.

Nuo trečiadienio vidurnakčio Ūkio banko darbuotojams nereikia atvykti į darbą.<br>M. Patašius
Nuo trečiadienio vidurnakčio Ūkio banko darbuotojams nereikia atvykti į darbą.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Sigita Purytė

2013-02-12 19:30, atnaujinta 2018-03-12 01:54

„Visiems labiausiai rūpi, kaip šiandien atsiimti pinigus – indėlius, pensijas. Žmonės susijaudinę, kritinė situacija. Praktiškai ištisai skambina“, - pasakojo visą dieną indėlininkus raminusi Lietuvos banko konsultantė Eglė.

Ji ragelyje girdėjo, kad kai kurie žmonės verkė. Su žurnaliste merginos balse buvo juntama įtampa. Ji skubėjo atsisveikinti, kad toliau galėtų atsiliepti į žmonių pagalbos šauksmą.

Lietuvos banko telefonai ėmė kaisti antradienį truputį po 13 val., kai buvo sustabdyta Ūkio banko veikla.

Nurodytu nemokamu Ūkio banko telefonu antradienį popiet niekas neatsiliepė. Nuo trečiadienio vidurnakčio Ūkio banko darbuotojams nereikia atvykti į darbą, nebent laikinasis administratorius prašytų kitaip.

Vilniaus miesto krizių centro direktorė Nijolė Dirsienė įsitikinusi, kad visas santaupas, o gal ir visą ramią senatvę į Ūkio banką sudėję žmonės dabar apimti nežinios, kai kurie - nevilties.

„Jei jau buvo požymiai, kad įvyks krizė, tai Vyriausybė turėjo pasiruošti rūpintis ne tik žmonių pinigais. Ji turi rūpintis ir jų emocine būkle. Negi nepasimokėme iš „Snoro“ istorijos?“ - klausė ekonomistė.

Jos manymu, tokiais atvejais turėtų veikti nemokamos linijos. Telefonu žmonės turėtų gauti psichologinę pagalbą ir konkrečius patarimus, ką daryti dėl Ūkio banke įšaldytų pinigų: „Tokioms situacijoms turėtų būti planas, paremtas pinigais: iš karto atsidaro linijos, nemokamas teisinis konsultavimas, psichologinė pagalba. Iš kur paprastam žmogeliui žinoti, ką daryti? Vyriausybė turi pasirūpinti žmonių emociniu saugumu.“

Specialistė įsitikinusi, kad per „Snoro“ krizę Vyriausybė nesugebėjo nuraminti žmonių. „Blogai sureagavo. Blogai vertinu. Vyriausybė nesusitvarkė“, - kalbėjo krizių centro direktorė.

Psichologo Evaldo Kazlausko teigimu, labiausiai Ūkio banko krizė paveiks tuos, kurie turėjo indėlių tame banke ar kitaip buvo su juo susieti. „Tiems žmonėms didės stresas, nežinia. Žmonės, kurie anksčiau yra nukentėję dėl bankų bankrotų, irgi gali jaustis nesaugiai“, - sakė specialistas.

Jis pridūrė, kad dabar labai svarbu suteikti tinkamą informaciją žmonėms – kokie tolesni žingsniai, kaip galima atgauti pinigus: „Iš psichologinių tyrimų aišku, kad laimingumas susijęs su žmogaus finansine situacija. Bet taip pat žinom, kad vien finansų nepakanka, kad žmonės jaustųsi laimingi ir saugūs.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.