Atstatytas „Meridianas“ kvies ir krikštytis, ir tuoktis

Įsibėgėjo Klaipėdos miesto simboliu vadinamo burlaivio „Meridianas“ atstatymo darbai. Laivą į savo rankas perėmę žinomi uostamiesčio verslininkai buvo priblokšti, kai išvydo, į ką pavirto legendinė barkentina, praėjusiame amžiuje išdidžiai raižiusi pasaulio vandenis.

"Meridianas" pradėtas remontuoti pačiu laiku - galutinai sugriuvusio jo atstatyti jau esą nebūtų pavykę.<br>E. Petkutė
"Meridianas" pradėtas remontuoti pačiu laiku - galutinai sugriuvusio jo atstatyti jau esą nebūtų pavykę.<br>E. Petkutė
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Mar 7, 2013, 3:18 PM, atnaujinta Mar 10, 2018, 10:11 AM

Remonto doke nuėmus viršutinę laivo dalį, atsivėrė visiškai sutrūnijusios medinės konstrukcijos. „Medieną buvo galima laužyti tiesiog pirštais. Iš pradžių turėjome minčių laivą tik paremontuoti, pakeisti suirusias dalis naujomis, tačiau dabar jau nepuoselėjame vilčių, kad investuotos lėšos kada nors atsipirks“, - atvirai kalbėjo „Meridiano“ paramos fondo valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis. Pirminiais skaičiavimais atstatyti laivą kainuos apie 4 mln. litų.

Į remonto doką stebint šimtams klaipėdiečių „Meridianas“ nutemptas lapkričio 10-ąją. Remonto imtasi nedelsiant. Pirmiausiai nuimta viršutinė laivo dalis. Atsivėręs vaizdas buvo kur kas liūdnesnis nei tikėtasi – visa laivo mediena pažeista pelėsio ir sutrūnijusi. Pasak specialistų, barkentina pastaruosius dvejus metus iro itin sparčiai, nes jos vidus nebuvo vėdinamas, žiemą – ir nešildomas, čia nuolat tvyrojo drėgmė.

Medį pakeis metalas

Sausį nuimtas laivo antstatas, atvertas korpusas, sunykusias konstrukcijas imta keisti naujomis. Remdamiesi išlikusiais senaisiais laivo brėžiniais, suformuotas naujas korpusas.

„Meridiano“ šeimininkai apsisprendė burlaivį atstatyti taip, kad jis dar ilgai džiugintų klaipėdiečius ir miesto svečius. Todėl priimtas sprendimas laivo korpusą, esantį po vandeniu, formuoti iš metalo, o medines konstrukcijas sutvirtinti betonu.

Sunerimusius dėl „Meridiano“ autentiškumo išsaugojimo A. Kuzmarskis nuramino ir užtikrino, jog iš pirmo žvilgsnio atstatytas laivas niekuo nesiskirs nuo to, kurį buvo įpratę matyti miestiečiai – burlaivio dalis virš vandens bus statoma iš medžio. Laivo šonams bus naudojama lietuviška pušis, deniui – Sibiro maumedis.

Šiuo metu iš metalo gaminami nauji laivo stiebai. „Meridiano“ paramos fondo vadovai džiaugėsi, kad klaipėdiečiai atsiliepė į jų kvietimą ir padovanojo savo pačių išsaugotus autentiškus jūrlapius, laivo vairą, navigacijos prietaisus. Visi jie vėl ras savo vietą atstatytame burlaivyje.

Kvies tuoktis laive

Žadama barkentiną baigti remontuoti iki vasaros. Dar iki Jūros šventės ji bus sugrąžinta į buvusią vietą Danėje. Tačiau apsidairyti laivo viduje dar nebus galima. Numatyta vasarą tęsti vidaus apdailos darbus.

A. Kuzmarskis tikino, kad atstatytą burlaivį galės lankyti visi norintys, čia bus rengiamos ekskursijos, veiks kavinė, numatyta rengti laivybos mokymus jūrinių specialybių studentams. 1948 metais pastatyta barkentina yra unikali, tokios esą neturi nei latviai, nei estai.

Ateityje atnaujintame laive tikimasi organizuoti renginius, oficialias užsienio svečių delegacijas. Laive bus galima surengti šeimos šventes – krikštynas, tuoktuves.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?