„Įdomiausia, kad dauguma egzaminą laikančių žmonių puikiai atsako į klausimą, kuria eismo juosta reikia važiuoti, kai kelias tuščias. Tačiau realybė nuo atsakymų skiriasi. Kažkodėl daug kas važiuoja ne dešine, o kaire kelio puse. Todėl mūsų tikslas – ne tik suteikti progą pasitikrinti KET žinias, bet ir apskritai ugdyti eismo kultūrą“, - sakė organizatorių atstovė Kaune Ina Kaziliūnienė.
Moters teigimu, stebina ir faktas, kad vyrai bei moterys, tikrindami savo žinias, daro skirtingas klaidas. Stiprioji lytis daro šiurkštesnes klaidas, moterims koją pakiša atidumo stoka ar smulkių faktų nežinojimas.
Bumbėjimas varė iš proto
Laikyti Nacionalinį KET egzaminą į Kauno savivaldybę užsukusiam lrytas.lt žurnalistui su tokia užduotimi gyvenime jau teko susidurti kelis kartus – kišenėje guli vairuotojo pažymėjimas. Todėl ne naujiena, kad per egzaminą labai svarbu susikaupti. Niekas neturi trukdyti.
Šį kartą didžiausia kliūtimi tapo egzamino vedėjas. Kažkodėl jis nusprendė visas egzamino užduotis skaityti balsu. Kam to reikia, kai kiekvienas dalyvis turi lapą po nosimi? Aišku tik tai, kad monotoniškas bumbėjimas varo iš proto. Matyt, ne veltui kai kurie egzaminą laikantys piliečiai rankomis užsidengė ausis.
Egzaminui skirta pusė valandos, tačiau tiek laiko – per akis, net neskubant. Dauguma klausimų palyginti paprasti, ypač užduotys, kur reikia sudėlioti į sankryžą įvažiuojančių automobilių eiliškumą ar tiesiog vadovautis kelio ženklais.
Kiek nustebino klausimai apie elektromobilius ir hibridinius automobilius. Žinoma, hibridinė transporto priemonė seniai nėra naujiena. Tačiau vos dvidešimties klausimų užduotyje tris iš jų skirti elektromobiliams nėra prasmės. Taisyklės taisyklėmis, bet, kai šalyje važinėja vos keletas ar keliolika tokių transporto priemonių, daugumai vairuotojų nusispjauti ant elektromobilių įkrovimo stoteles žyminčių ženklų. Juolab, kad šių stotelių Lietuvoje mažiau nei ant vienos rankos pirštų.
Pareigūnų ženklų niekas nebemoka
Tradiciškai galvos skausmu laikantiems egzaminą tampa ir policijos reguliuotojo ženklai sankryžoje. Tokių situacijų realiame gyvenime pasitaiko labai retai. O ir patys pareigūnai sankryžose valdydami eismo srautus seniausiai neberodo KET apibrėžtų gestų. Mašinoms važiuoti leidžiama arba draudžiama paprasčiausiai mojant ranka ar lazdele. Tiesa, patys pareigūnai, neslepia, kad vairuotojų ir reguliuotojų santykiai labai keblūs. Pasak Kauno kelių policijos valdybos viršininko Dano Česnausko, jei judresnėje miesto sankryžoje vienas pareigūnas reguliuoja eismą, tai iškart būtų galima pastatyti dar penkiolika, kad spėtų bausti pažeidėjus.
Ar ne per daug reikia žinoti?
Panevėžyje į „Lietuvos draudimo“ skyriaus patalpas susirinko kiek daugiau nei trisdešimt žmonių. Pasitikrinti savo KET žinias panoro paties įvairiausio amžiaus žmonės – nuo studentų iki pensininkų.
„Niekas iš jūsų vairuotojų pažymėjimų neatims – nei Laimutis, nei Juozas“, – pristatydamas KET egzamino užduotis panevėžiečiams skaityti turėjusį aktorių Laimutį Sėdžių užtikrino šios įmonės Panevėžio skyriaus vadovas Juozas Trečiokas.
Kaip ir laikant egzaminą C kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, taip ir per Nacionalinį KET egzaminą ne vienas klausimas turėjo varyti į neviltį lengvųjų automobilių vairuotojus.
Vis dėlto nesuprantama, kodėl mažalitražį lengvąjį automobilį vairuojančiam žmogui reikia žinoti, kokiu didžiausiu greičiu automagistralėje gali važiuoti krovininiai automobiliai, kurių didžiausia leistina masė – ne daugiau 3,5 tonos. Ir kodėl nesiruošdamas tapti motociklininku egzaminą laikantis asmuo turi įsidėmėti, koks greitkeliuose leistinas motociklų ir triračių greitis.
Sunku buvo praėjusių metų nugalėtojui
Reikia prisipažinti, kad šis egzaminas buvo puiki proga įsitikinti, jog verta retkarčiais atsiversti KET.
Apmaudu, kad rezultatų teks laukti keliolika dienų – tik tuomet dalyviams bus pranešta, kaip jiems pasisekė įveikti užduotis.
Nelengvą egzaminą laikiusius žmones galima paguosti tik tuo, kad šių metų klausimai pasirodė nelengvi net ir pernykščiam šio konkurso laimėtojui panevėžiečiui 70 metų Povilui Slavinskui. Vyras po egzamino sakė, kad jam sunkiausias pasirodė klausimas, kaip į žiedinę sankryžą privalo įvažiuoti trijų juostų gatve važiavę vairuotojai.
„Sunkūs šiemet klausimai“, – patvirtino ir egzamino užduotis panevėžiečiams skaitęs aktorius L. Sėdžius. Pats 28 metus vairuojantis vyras įsitikinęs, kad be klaidų egzamino užduotis įveikę žmonės iš tiesų nusipelno apdovanojimo – metinio civilinės atsakomybės draudimo. Juo labiau, kad reikėjo gerai išmanyti ir naujausius KET pakeitimus.
„Iš patirties žinau, kad žmonėms dažnai nemoka važiuoti per sankryžą, reguliuojamą ne šviesoforo, bet eismo reguliuotojo, nors man pačiam tai nėra sudėtinga“, – sakė aktorius.
Po šio straipsnio „Lietuvos draudimas" suskubo pranešti, kad egzaminų rezultatus galima rasti jų internetinėje svetainėje.
Rezultatus galima pasitikrinti čia.