Homoseksualai lietuviškoje televizijos reklamoje ragins nebeslėpti savo orientacijos

Lietuvos gėjai ir lesbietės, vėjuotą sekmadienio popietę prisipažinę dėl savo seksualinės orientacijos, kvietė Lietuvos visuomenę remti ir dalyvauti liepą vyksiančiose homoseksualų eitynėse „Baltic Pride“. Šeštadienį prancūzų režisierius Francois Message Lietuvos gėjų lygos (LGL) užsakymu pradėjo filmuoti Baltic Pride reklaminius vaizdo klipus, kuriuos planuoja transliuoti per Nacionalinę Lietuvos televiziją. Televizijos eteryje jie ragins nebeslėpti savo seksualinės orientacijos. 

Lietuvos homoseksualai per nacionalinę televiziją ragins visus būti drąsiems.<br>V. Valentinavičius
Lietuvos homoseksualai per nacionalinę televiziją ragins visus būti drąsiems.<br>V. Valentinavičius
Daugiau nuotraukų (1)

Vytautas Valentinavičius

Apr 14, 2013, 11:35 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 7:18 AM

„Man nepatinka, jog negaliu kolegoms pristatyti savo antrosios pusės. Aš remiu „Baltic Pride“, nes noriu gyventi atvirai“, – tokius žodžius per filmavimą sakė 59 metų lesbietė Irena.

Tokio pobūdžio vaizdo klipai Lietuvoje kuriami pirmą kartą. Reklaminiai klipai buvo filmuojami šį sekmadienį Europos aikštėje.

Nors buvo skelbiama, kad reklaminiame klipe sutiko filmuotis 15  homoseksualų bendruomenės atstovų bei juos remiančių draugų, vis dėlto į filmavimą atvyko tik drąsiausieji.

Irena teigia norėjusi paskatinti visas lesbietes, gėjus, biseksualus ir transseksualus (LGBT)  būti atviresniais, o visuomenę tolerantiškesne.

„Aš dalyvavau „Baltic Pride“ renginyje 2010 metais, tačiau daug LGBT atstovų tiesiog žiūrėjo, bet neprisijungė prie mūsų. Filmuodamasi noriu visus neišdrįsusius paraginti, kad šįmet būtų drąsesni“, – kalbėjo Irena.

LGL vadovo Vladimiro Simonko teigimu, šis reklaminis vaizdo klipas parodys, ar nacionalinis transliuotojas pasiruošęs skatinti toleranciją ir pagarbą.

„Norėtume šią socialinę reklamą rodyti per Lietuvos nacionalinę televiziją (LRT). Tai bus tarsi išbandymas, kaip LRT yra pasiruošusi skatinti toleranciją visoms socialinės grupėms tarp jų ir gėjams, lesbietėms, transseksualams ir biseksualams“, – kalbėjo V. Simonko.

Filmavime dalyvavęs 24 Marius teigia sutikęs prisijungti prie iniciatyvos, kadangi norėjo pats prisidėti prie nuomonės apie homoseksualus keitimo.

„Man nepatinka kaip viešoje erdvėje vaizduojami homoseksualai. Pagalvojau, kad jei pats nesudalyvausiu, negalėsiu kaltinti ir kitų, kad šie netinkamai reprezentuoja homoseksualus“, – kalbėjo vaikinas.

Režisieriaus F. Message teigimu, pagrindinė socialinės reklamos idėja – laužyti įsigalėjusius stereotipus.

„Norėjau parodyti visas socialines grupes tarp jų ir LGBT ne tuo būdu kaip jie nuolat vaizduojami visuomenėje, bet kitaip – kad jie yra aktyvūs, modernūs, iniciatyvūs“, – pasakojo režisierius. Pasak režisieriaus, įvardydami problemą su kuria susiduria homoseksualai visuomenėje, dalyvaujantys vaizdo klipo filmavime tuo pačiu pagrindžia kodėl jie žada dalyvauti vasarą vyksiančiose eitynėse.

Per tarptautinės filmavimo komandos iš Prancūzijos vizitą bus filmuojamas ir antras reklaminis video klipas, skirtas tolerancijos ir įvairovės idėjų sklaidai Lietuvos visuomenėje. Šiame klipe bus vaizduojami vyresni žmonės, Lietuvoje gyvenantys imigrantai, žmonės su negalia, tos pačios lyties poros ir subkultūrų atstovai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.