Įtariate radęs bombą? Tai niekam neįdomu!

Ką daryti, jeigu prekybos centre radote daiktą, panašų į savadarbę bombą? Vilnietis Modestas įsitikino, kad geriau numoti ranka. Mat į jo pranešimą apie įtartiną daiktą nereagavo nei Bendrasis pagalbos centras (BPC), nei parduotuvės apsauga.

Išvydęs daugiaaukščiame prekybos centro garaže šį įtartiną daiktą vilnietis taip ir nesulaukė, kas juo susidomėtų.
Išvydęs daugiaaukščiame prekybos centro garaže šį įtartiną daiktą vilnietis taip ir nesulaukė, kas juo susidomėtų.
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Kuznecovaitė ("Lietuvos rytas")

2013-04-18 12:02, atnaujinta 2018-03-08 02:21

Prieš keletą dienų nuvykęs į Vilniuje, Viršuliškių gatvėje, esantį prekybos centrą „Mada” Modestas net negalvojo, kad keistas radinys jam kainuos ir laiko, ir nervų.

„Apie 12 valandą susiruošęs išvažiuoti iš daugiaaukščio garažo pirmajame jo aukšte pamačiau kažką keisto”, – „Lietuvos rytui” pasakojo Modestas.

Netoli vartų gulėjo neaiškus įrenginys – baltos spalvos daiktas, panašus į balioną, o prie jo laidais pritvirtinti trys mažesni balionai.

„Pamanęs, jog tai gali būti pavojingas daiktas, kaip neabejingas pilietis paskambinau bendruoju pagalbos telefonu 112.

Išgirdęs, apie ką kalbu, operatorius man liepė kreiptis į „Mados” apsaugą”, – prisimena Modestas.

Apsaugos nesulaukė

Vyras taip ir padarė. Tačiau kad ir kiek vaikščiojo po prekybos centrą, nė vieno apsauginio nesutiko.

Susiradęs parduotuvės informacijos skyrių, jame dirbančiai merginai jis papasakojo apie savo radinį ir paprašė pagalbos surasti apsaugos darbuotojus.

Ši davė vieno jų mobiliojo telefono numerį.

Paskambinus apsauginis pareiškė, kad į garažą netrukus nusileis jo kolega, ir liepė ten eiti Modestui.

15 minučių nieko nesulaukęs, jis dar kartą paskambino tam pačiam apsaugos darbuotojui. Atsakymas buvo toks pat: „Laukite, tuoj ateis.”

Laikas ėjo, tačiau niekas nesirodė.

Pradėjo vyrą raminti

Nesulaukęs apsaugos Modestas dar kartą paskambino į Bendrąjį pagalbos centrą.

„Pasakoju, ką radau, kad prekybos centro apsauga neateina, o jie, užuot pranešę policijai, puola manęs raminti, esą aš per daug nervinuosi. Po to pasakė, kad perduos informaciją policininkams, ir paklausė, ar aš jų lauksiu. Klausiu, per kiek laiko atvažiuos pareigūnai. Kai atsakė, kad nežino, pasakiau, jog laukti tikrai nesiruošiu”, – pasakojo Modestas.

Vyras nufotografavo keistą radinį ir jo nuotrauką išsiuntė JAV gyvenančiam draugui.

„Kai parašiau, kaip viskas buvo, jis man atsakė, kad radus tokį daiktą JAV būtų sureaguota žaibiškai, per kelias minutes būtų evakuoti žmonės ir būtų patikrinta, ar daiktas nėra pavojingas. O čia skambini, praneši ir niekam tai neįdomu”, – piktinosi Modestas.

Tyrimas nepradėtas

Kad toks įvykis buvo, „Lietuvos rytui” patvirtino Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai.

Pranešimo apie „Mados” garaže rastą įtartiną įrenginį sostinės patruliai sulaukė 12 val. 11 min.

Radinys buvo nuvežtas į sostinės 5-ąjį policijos komisariatą.

Pasak komisariato viršininko Petro Burdelio, patruliai įvykio vietoje išsiaiškino, kad daiktas nėra pavojingas, tai – sena buitinė vandens filtravimo sistema: „Atvežė, guli pas mus, vėliau išmesime.”

Kaip vandens filtravimo sistema galėjo atsirasti prekybos centro garaže, kas nors netyčia ją pamiršo ar buvo specialiai padėta siekiant sukelti šurmulį, pareigūnai nežino. Tyrimas dėl šio įvykio nėra pradėtas.

Teisino apsaugininkus

„Nelabai supratau, kodėl jus tai domina”, – kelis kartus pakartojo prekybos centro „Mada” direktorė Sigita Gaižauskienė, paklausta, ar parduotuvės apsauga neturėtų iškart reaguoti į pranešimą apie rastą į sprogmenį panašų daiktą.

S.Gaižauskienė teigė, kad jokio kriminalo čia nėra. Esą parduotuvėje apsaugininkai nestovi kas metrą, todėl nieko nuostabaus, kad Modestui nepavyko jų rasti.

Net ir tai, kad vyrui nepavyko apsaugos darbuotojo prisikviesti apie 20 minučių, nors sprogmuo galėjo būti ir tikras, S.Gaižauskienei nepasirodė tragedija.

„Gal tikro sprogmens nebus. Manau, kad daug kur gali atsirasti tų bombų.

Mes gyvename nesaugiame pasaulyje, štai ir JAV toks nemalonus įvykis buvo”, – kalbėjo „Mados” direktorė.

Pranešti neskubėjo

Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius pripažįsta, kad apie keistą daiktą pranešusiam Modestui pirmiausia buvo pasiūlyta susirasti prekybos centro apsaugos darbuotojus.

„Jo buvo paklausta, ar nebandė kreiptis į apsaugos darbuotojus, nes garažas yra filmuojamas ir jie, peržiūrėję įrašus, galėjo matyti, kas atnešė ir padėjo tą daiktą”, – išklausęs sekmadieninių pokalbių sakė A.Kedavičius.

Modestas, anot jo, neprieštaravo, iš jo balso galima suprasti, kad net pats nustebo, jog jam tokia mintis pačiam nešovė į galvą.

Po 20 minučių vyro pokalbis su operatore buvo jau ne toks malonus.

„Jis paskambino užsivedęs, todėl jam buvo patarta giliai kvėpuoti ir nusiraminti”, – pokalbio turinį atpasakojo BPC vadovas.

A.Kedavičius savo darbuotojų kaltės šioje situacijoje neįžvelgia. Jo nuomone, šį kartą į pranešimą netinkamai sureagavo parduotuvės apsaugos darbuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.