Nuo Žaliojo tilto į Nerį šią savaitę nušokęs žmogus prieš ryždamasis pasitraukti iš gyvenimo nė nemėgino skambinti nemokamu psichologinės pagalbos telefonu, kurių numeriai skelbiami lentelėse, pritvirtintose prie turėklų.
Ant Žaliojo tilto šios lentelės išterliotos niokotojų. Jie sugadino lenteles su svarbia informacija ir ant kitų tiltų.
Nelengva įskaityti
Nors per Vilnių nusirito savižudybių banga, niekam nė motais, kad daug kur lentelėse telefonų numeriai neįskaitomi. Jomis nesirūpina nė viena tarnyba.
Projektą įgyvendinusios Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas Paulius Skruibis pripažino, kad daugelyje lentelių informacija neįskaitoma.
„Tai buvo vienkartinis projektas. Nėra numatyta, kas užsiimtų lentelių priežiūra”, – aiškino jis.
P. Skruibis svarstė, kad vandalų suniokotas lenteles pakeisti ar nuvalyti turėtų projekto iniciatorė telekomunikacijų bendrovė „Tele2” arba jo vadovaujama asociacija.
Lenteles prižiūrėti galėtų ir savivaldybė, tačiau su ja nesudaryta sutartis.
Apmokė savanorius
Ant šešių tiltų lentelės su nemokamais psichologinės pagalbos numeriais buvo pakabintos prieš trejus metus. Telekomunikacijų bendrovė finansavo ne tik lentelių gamybą, bet ir į skambučius paramos telefonais atsiliepiančių savanorių mokymus.
Pirmoji Lietuvoje lentelė su emocinės paramos tarnybų numeriais buvo pritvirtinta ant Žirmūnų tilto.
Vėliau lentelės buvo įrengtos ant Baltojo, Karaliaus Mindaugo, Geležinio Vilko, Valakampių ir Lazdynų tiltų.
Skatina kreiptis pagalbos
Projekto iniciatoriai tikino, kad informacinės lentelės ant tiltų bei kitų aukštų vietų yra viena iš pasaulyje pripažintų savižudybių prevencijos priemonių, kuria siekiama paskatinti žmones kreiptis pagalbos.
Lentelių prevencinis poveikis pasitvirtino daugelyje pasaulio šalių. Didžiojoje Britanijoje jos įtrauktos į nacionalinę savižudybių prevencijos strategiją.
„Svarbu skleisti žinią, jog tuomet, kai kyla mintys apie savižudybę, galima ir reikia kreiptis pagalbos”, – tada sakė P. Skruibis.