Pirmoji transporto revoliucijos diena ir džiugina, ir piktina

Pirmadienio rytą Vilniaus viešasis transportas gyventojus pasitiko atsinaujinęs. Nors Vilniaus mero Artūro Zuoko sumanyta viešojo transporto pertvarka piktino kone visus vilniečius, savo kailiu išbandę naująją sistemą didžioji dalis kalbintų miestiečių liko ja patenkinti. Kai kurie net nežinojo, kad kažkas mieste keičiasi.

Nuo liepos 1-osios išriedėjo ir mikroautobusai, ir greitieji autobusai.<br>J. Stacevičius
Nuo liepos 1-osios išriedėjo ir mikroautobusai, ir greitieji autobusai.<br>J. Stacevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Vytautas Valentinavičius, Fausta Mikalauskaitė

Jul 1, 2013, 11:01 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 1:32 AM

Didelių spūsčių liepos 1-ąją ir nebuvo verta tikėtis. Ši data startui pasirinkta neatsitiktinai - šį mėnesį miestas ištuštėja, išsivažinėja studentai, be to, prasideda atostogų bumas.

Išriedėjo nauji autobusai

Nors Vilniaus meras A. Zuokas nuožmiai kovojo su miesto „mikriukais“, kurie, pasak Vilniaus savivaldybės vadovo, nepanoro integruotis į miesto viešojo transporto sistemą, pirmadienio rytą su greitaisiais autobusais konkuravo ir mikroautobusai.

Pirmadienio rytas Pilaitės gyventojus pasitiko su iššūkiais. Į Pilaitę važinėję 47 ir 30 numeriais pažymėti autobusai buvo panaikinti, juos pakeitė greitasis miesto maršrutas, pažymėtas numeriu 4G. Pilaitės gyventojams liko viena paguoda – 1 numeriu pažymėtas mikroautobusas.

Nors naujasis greituoju pavadintas autobusas 4G per piką, kai miestelėnai skuba į darbą, važiuoja kas 5 minutes, į 1 numeriu pažymėtą mikroautobusą Pilaitės gyventojai lipo nesivaržydami. Išties, sukandus dantimis laukti greitojo autobuso neteko, nors anksčiau 47 numeriu pažymėto autobuso tekdavo palūkėti kiek ilgiau, šį kartą greitasis autobusas 4G, riedantis maršrutu Pilaitė -Konstitucijos pr.-Saulėtekis, darbavosi it bitutė.

Vilniaus meras A. Zuokas tvirtino, kad greitaisiais maršrutais važinės tik naujieji autobusai ir keleiviams nereikės šalti ar kaisti, ir, regis, pažadą ištesėjo. Nors 75 ir 54 numeriais pažymėtais maršrutais važinėjo seni, greitaisiais maršrutais judėjo nauji Vilniaus autobusų parko autobusai.

Stojo ne visose stotelėse

Susidarė įspūdis, kad keleiviai buvo geriau susipažinę su atnaujinta viešojo transporto sistema, šie žinojo, kad greitasis autobusas nestos tam tikrose stotelėse, tačiau vairuotojai painiojosi, sukeldami keleivių erzelį. Štai, turėjęs sustoti Papilėnų stotelėje, greitais autobusas pralėkė net nesižvalgydamas, tuomet keleiviai suabejoję, ar išties reikiamoje stotelėje stovi, pajudėjo kitos, artimiausios link.

Naujasis greitasis maršrutas nestojo ir populiarioje „Panoramos“ stotelėje, o vairuotoja nuo Žvėryno prasidedančia autobusų juosta riedėjo lėčiau, nuolatos žvilgčiodama į kairėje rankoje laikomą maršrutų lentelę, tarsi svarstydama, gal šioje stotelėje derėtų sustoti.

Greitiesiems maršrutams Vilniaus miesto savivaldybė įrengė 14 km naujų autobusams skirtų juostų, iš jų 8 km įrengti išplatinus gatves mieste, tačiau Pilaitės prospekte naujų juostų nematyti, tad autobusai riedėjo įprastame automobilių sraute, kuris dėl prasidėjusių moksleivių atostogų nėra itin didelis.

Patenkinti greitaisiais maršrutais

Dauguma apklaustųjų, važiavusių naujaisiais greitaisiais autobusais, teigiamai atsiliepė apie šią naujovę. Santariškių rajone gyvenantis ir miesto centre dirbantis vyras džiaugėsi, kad į darbą 1G autobusu atvyko 20 minučių greičiau, nei anksčiau.

Moteris, gyvenanti prie prekybos centro BIG ir dirbanti Rotušės aikštėje, šiandien į miestą atvažiavo per pusvalandį, o dar praėjusią savaitę autobuse praleisdavo kone visą valandą.

„Nors šiandien teko persėsti tris kartus, tačiau sutaupytas laikas – kur kas svarbiau. 3G autobusas, važiuodamas tik autobusams skirta juosta ir stodamas keliose stotelėse, į miesto centrą atvyko tikrai greitai“, – savo įspūdžiais apie naujus greituosius autobusus dalijosi pašnekovė.

Skundai dėl persėdimų ir maršrutinių mikroautobusų

Daugiausia gyventojų skundų – dėl panaikintų privačių ir maršrutinių mikroautobusų.

„Privačiuose autobusuose bilietas kainuodavo 2 litus, dabar man tenka mokėti 3,5 lito“, – apgailestavo Žaliojo tilto stotelėje pakalbinta moteris.

Anglų kalbos filologijos studentė apgailestavo dėl naikinamų maršrutinių mikroautubusų. Mergina, gyvenanti Pagiriuose, šiandien ryte nesulaukė mikroautobuso, kuriuo vykdavo į miesto centrą.

Nemaža dalis apklaustųjų išreiškė nepasitenkinimą dėl išaugusio persėdimų skaičiaus, kadangi nuo šiandien, vykstant į darbą, teks važiuoti nebe vienu autobusu. Jų teigimu, geriau važiuotų ilgiau, bet vienu autobusu.

Net keli stotelėse autobusų ar troleibusų laukiantys ir pakalbinti žmonės buvo nustebinti klausimo apie naujoves viešojo transporto srityje ir teigė nieko nežinantys apie pokyčius.

Kai kurie gyventojai – pasimetę ir atidžiai nesusipažinę su nauja sistema. Iš Fabijoniškių į miesto centrą atvykę vilniečiai apgailestavo dėl panaikinto privataus 062 ir 53 maršruto, nors pastarasis važinėja sena tvarka. Tokiu atveju žmonėms pagelbėti turėtų stotelėse budintys savanoriai, tačiau jų nebuvo matyti.

„Mikriukai“ po miestą važinės iki 2014 metų

Iš Pilaitės 1 numeriu pažymėtu mikroautobusu keleivius vežančios įmonės „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus, lrytas.lt sakė, kad jų veikla nesustabdyta, o licencija galioja iki 2014 metų gruodžio 31 dienos.

„Mes negalime nevykdyti įsipareigojimų, nes dėl įsipareigojimų nevykdymo gali būti nutrauktos sutartys. Yra patvirtinti grafikai, galiojančios licencijos, todėl važinėjame. Mūsų policija stabdyti negali, nes veiklą vykdome legaliai“, – pasakojo jis.

Penktadienį Vilniaus savivaldybė išplatino pranešimą, kuriame rašoma, kad netoleruos Vilniaus miesto vežėjų asociacijos esą nelegalios veiklos.

„Savivaldybė, gindama miesto bendruomenės teises į teisėtas vežimo paslaugas, kreipsis į teisėsaugos institucijas dėl veiklą vykdančių asmenų patraukimo baudžiamojon atsakomybėn“, – rašoma išplatintame pranešime.

Pranešime savivaldybė taip pat atkreipė dėmesį, kad keleiviai, kurie naudosis galimai nelegaliomis paslaugomis, praras keleivių draudimą (jei atsitiktų eismo įvykis, būtų sužalota asmenų sveikata ar turtas).

V. Dapkus tikino, kad visi keleiviai yra apdrausti, kadangi draudimas galioja tol, kol nėra pasibaigusi licencija:  „Jei teismas įrodys, kad mes esame neteisūs, tuomet mes nevažiuosime.“

 Šiuo metu privačių mikroautobusų vežėjų ir miesto savivaldybės ginčas sprendžiamas teisme.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.