Į Vilniaus gatves sugrįžta maršrutiniai taksi

Sostinės valdžia jau trečią kartą šiais metais privačius vežėjus bandys įtraukti į bendrą viešojo transporto sistemą. Trečiadienį Vilniaus miesto taryba turėtų svarstyti ir balsuoti dėl projekto, kuris numato, kokiomis sąlygomis privatūs vežėjai vėl gali teikti paslaugas. Sostinės valdžia taip pat ketina mažinti bilietų kainas viešojo transporto lengvatomis besinaudojantiems vilniečiams.

Maršrutinių taksi vairuotojams priekaištauta, kad jie trukdo eismui, užlįsdami prieš troleibusus ir autobusus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Maršrutinių taksi vairuotojams priekaištauta, kad jie trukdo eismui, užlįsdami prieš troleibusus ir autobusus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

2013-09-09 10:42, atnaujinta 2018-03-01 12:15

Po liepos 1-osios Vilniaus gatvėse nebeliko privačių maršrutinių taksi. Iki tol miesto taryba net du kartus atmetė mero Artūro Zuoko ir jo šalininkų siūlytas privačių vežėjų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą konkurso sąlygas.

Prieš projektą pasisakė patys vežėjai, Vilniaus savivaldybės opozicija, net A.Zuokui nepalankūs Seimo nariai – „mikriukai“ buvo sukėlę politinę krizę sostinėje, ji tik atitolo, bet iki galo nebuvo išspręsta. Smulkieji verslininkai ir politiniai jų užtarėjai kaltino sostinės merą, esą jis siekia išstumti privačius vežėjus iš miesto, norėdamas atlaisvinti kelią greitajam tramvajui.

A.Zuokas siūlė, kad privatūs vežėjai aptarnautų privežamuosius maršrutus – priemiesčiuose ir miesto pakraščiuose gyvenančius vilniečius privežtų iki greitųjų maršrutų stotelių.

„Viešojo transporto sistema turi būti grįsta ne konkurencijos, o bendradarbiavimo principu“, – kalbėjo A.Zuokas.

Projektas, dėl kurio turėtų būti balsuojama šį trečiadienį, numato, kad į gatves grįžti norintys „mikriukai“ ir privatūs autobusai turės įdiegti vienodą, kaip ir savivaldybės viešojo transporto, bilietų ir lengvatų sistemą. Transporto priemonės taip pat turės atitikti techninius reikalavimus.

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos (VMVA) vadovas S.Matulionis mano, kad savivaldybė veidu į privatininkus atsigręžė ne iš meilės jiems, o vykdydami Konkurencijos tarybos sprendimus. Konkurencijos taryba anksčiau pateikė išvadą, kad Vilniaus savivaldybės sprendimas nuo šių metų liepos 1-osios privačių vežėjų licencijas pripažinti negaliojančias pažeidžia įstatymą.

Savivaldybė Konkurencijos tarybos sprendimą yra apskundusi teismui.

„Mes įsigilinome į sąlygas, kuriomis būtume įtraukti į viešojo transporto erdvę, ir antradienį savivaldybei pateiksime savo pasiūlymus, pastabas“, – pažadėjo VMVA prezidentas S.Matulionis.

Trečiadienį Vilniaus miesto taryba numato svarstyti ir projektą, pagal kurį tam tikroms keleivių kategorijoms didinamos viešojo transporto lengvatos.

Numatoma, kad asmenims, sulaukusiems 80 ir daugiau metų, terminuotas mėnesinis bilietas (365 dienų) kainuos 10 Lt.

Asmenims, nukentėjusiems nuo 1939–1990 metų okupacijų, politiniams kaliniams ir tremtiniams, buvusių getų, koncentracijos ar kitokio tipo prievartinių stovyklų kaliniams 12 mėnesių (365 dienų) terminuotojo bilieto kaina – 25 Lt. Dabar toks bilietas kainuoja 50 Lt.

Abiejų šių kategorijų keleiviai iš vairuotojo-konduktoriaus vienkartinį bilietą pirktų už 0,70 Lt (dabar – 1,75 Lt).

Lengvatos mėnesiniam bilietui įsigaliotų nuo 2014 metų sausio 1 dienos, vienkartiniam popieriniam bilietui – nuo šių metų spalio 15-osios. Šių metų pradžioje Vilniuje gyveno apie 20,8 tūkst. žmonių, sulaukusių 80 ir daugiau metų. Buvusių politinių kalinių ir tremtinių – apie 500.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.