Vyrų pareiga – tylėti ir gražiai atrodyti

Mokslinės fantastikos filmų kūrėjai žiūrovų vaizduotę audrina istorijomis apie tarpgalaktinius karus, egzotiškos išvaizdos ateivius ir supertechnologijas. O aš siūlau vaizduotę pamiklinti daug paprastesniu eksperimentu, kuris, jei taptų realybe, dažną vyrą tiesiogine šio posakio prasme išvestų iš proto. Tiesą sakant, lažinčiausi iš penkiaženklės sumos, kad daugelis vyrų daug šalčiau sureaguotų į jų kieme nusileidusį kosminį laivą su mėlynais trijų metrų ūgio padarais negu į žemiau aprašytą scenarijų.

Daugiau nuotraukų (1)

Monika Bončkutė

Sep 17, 2013, 11:14 AM, atnaujinta Feb 22, 2018, 3:19 AM

Įsivaizduokite, kad vieną dieną atsikeliate ir suvokiate, kad visa rinkodara ir popkultūra apvirto aukštyn kojomis. Iš televizijos reklamų, nuo pakelės ženklų ir žurnalų viršelių, iš interneto reklamų ir netgi pornografinių puslapių vietoj jaunų, seksualių, „nufotošopintų“ moterų į jus žvelgia pusnuogiai vyrai.

Matematiniu tikslumu, tarsi paleidus „Find and Replace“ funkciją, kiekviena geidulingai akis vartanti, ančiuko poza lūpas sudėjusi, nėriniuotais apatiniais apsirengusi moteris, šmėkščiojanti viešojoje erdvėje, pakeista vyriškosios lyties atstovu.

Tuo tarpu greitus automobilius vairuojantys, verslo susitikimuose „Rolex“ laikrodžiais padabintas rankas vieni kitiems spaudžiantys, alų su draugais po sėkmingos žūklės geriantys vyrai vienu mostu pakeisti moterimis.

Grįžtate po darbo, įsijungiate televizorių. Vietoj orų mergaitės – orų berniukas. Po orų – reklama. Apie skalbimo miltelių privalumus pasakoja dailiai nuaugęs vyrukas, o indų ploviklį mėgina įsiūlyti tiesiog stereotipinis šeimos tėvas: pasibalnojęs akiniais nosį, vidutinio amžiaus, bet vis dar puikios formos, apsiginklavęs visais namų šeimininko atributais: prijuoste, samčiu, o jam už nugaros kunkuliuoja puodas su pietumis.

Vyrukas dėsto apie palengvėjusį gyvenimą (indų ploviklis nežaloja rankų odos, neteršia gamtos, o – svarbiausia – kadangi jis riebalus ir maisto likučius tiesiog ištirpina, jis lėkštes suplauna daug greičiau ir dėl to turi daugiau laiko praleisti su vaikais).

Tuo metu į namus įžengia jo žmona. Griežtas kostiumėlis, prabangus laikrodis ir tūkstančius litų kainuojantis rankinukas. Moteris pakšteli vyrui į žandą ir atsisėda prie stalo. Vyras ima suktis virtuvėje lyg vijurkas, žongliruodamas puodais, samčiais ir keptuvėmis, jis akimirksniu patiekia pietus, trumpam prisėda pavalgyti su visa šeima, o tada atsikėlęs nuo stalo suplauna indus.

Žmona valgydama intensyviai skaito biržos naujienas planšetiniame kompiuteryje ir klausinėja vaikų, kaip jiems sekėsi mokykloje ir padeda ruoštis rytdienos matematikos testui.

Kita reklama. Šįkart – prabangių automobilių. Moteris prazvimbia gatve galingu sportiniu automobiliu. Gatve einantys vyrai kukliai nužvelgia vairuotoją ir kėblina toliau.

Moteris pristabdo, nužvelgia būrelį vyrų nuo galvos iki kojų, begėdiškai sustodama ties jų tarpukoju ir, patempusi lūpą, įvertina vaizdą žemyn nukreiptu nykščiu. Tada paspaudusi akceleratorių, lekia toliau.

Vairuotoja dėvi prabangų, bet linijų neišryškinantį kostiumėlį. Jokio makiažo, plaukai – natūralūs, be jokių priaugintų papildomų sruogų ar dažų. Vos nepamiršau paminėti – moteris akivaizdžiai artėja link penkiasdešimtojo gimtadienio, o grupelė vyrukų, patraukusių jos dėmesį – maždaug dvidešimtmečiai.

Veiksmas tęsiasi. Moteris sustoja prie vieno namo, o iš jo išeina madingas, raumeningas vyrukas-saldainiukas. Jam – dvidešimt vieneri. Moteris išlipa, atidaro jam duris. Vyras klusniai atsisėda į keleivio sėdynę. Porelė zvimbia toliau, kol pagaliau sustoja prie dangoraižio. Išlipa, pasikelia liftu į šimtas antrą aukštą. Atsidaro lifto durys, o ten – tarptautinės kompanijos vakarėlis. Visi iš karto apspinta moterį, o jos draugas kukliai stovi atsitraukęs nuo jos kelis žingsnius ir laiko jos paltą bei rankinuką. „XYX automobilis – stiprioms moterims“, – sako balsas už kadro.

Ir čia – tik televizijos reklamos. Pačios TV laidos irgi pasikeitusios. Visas reikšmingiausias politikos ir ekonomikos laidas veda moterys, tuo tarpu madų šou, kulinarines laidas, trečiarūšius realybės šou – vyrai. Loterijose ir kituose TV žaidimuose vedėjos – moterys, kamuoliukų padavinėtojai, lėkštučių nešiotojai, juostų karpytojai ir nuometų laikytojai – vyrai.

Iš naujienų portalų ir kitų internetinių svetainių į vartotojus spokso pusnuogiai vyrai atsilapoję marškinius ir vos vos prisidengę savo vyriškuosius pasididžiavimus. Tokių, kurie neturi kuo didžiuotis, šiame naujame pasaulyje per televizorių nerodo ir į reklamas filmuotis nekviečia. Dėl to vyrai masiškai ima darytis penio didinimosi operacijas ir nuodija save įvairiausiomis raumenis didinančiomis piliulėmis bei steroidais.

Vyrai vertinami pagal išvaizdą, o jei dar tiksliau – pagal raumenų dydį, žandikaulio dydį, veido linijų proporcijas ir penio dydį. Jei vyras dar turi ką pasakyti – puiku, bet šiaip jau jo vieta tylėti, sekti iš paskos moters ir gražiai atrodyti.

Visas šou pasaulis šiame vaizduotės eksperimente taip pat neatpažįstamas. Vyrai kaišioja liežuvius, kraipo sėdynes ir laksto scenoje su siaurukėmis rungtyniaudami, kuris išdrįs parodyti daugiau nuogo kūno. Popdainininkės savo ruožtu per daug dėmesio į sceninę aprangą nekreipia. Blizgučiai ir uodegos kraipymas – vyrų darbas.

Bet labiausiai šokiruojantys pasikeitimai – internete. 99 proc. interneto pornografijos aktorių – vyrai. Socialinių tinklų lankytojus vilioja erotiškos vyrų nuotraukos, o socialinių profilių savininkai (ir vyrai, ir moterys) reguliariai gauna žinutes iš „Seksiuko Viktoriuko“, „Juano Cukrapimpio“, „Plienakrūčio Džono“ ir panašių spamerių, kurių absoliuti dauguma – vyrai, nors niekam ne paslaptis, kad dažnai po interneto šiukšlintojų paskyromis slepiasi moterys. Jos taip pat atsakingos už įvairiausius seksualinio turinio pažinčių puslapius ir kitą šlamštą, kuris brukamas interneto vartotojams pasitelkus seksualių vyrų nuotraukas.

Štai apie tokią ne visai mokslinę fantastiką susimąsčiau po to, kai nepelnyto dėmesio ir pasipiktinimo susilaukė viena nuotrauka, kurią buvau įkėlusi į savo „Facebook“ paskyrą.

Eidama San Francisko Castro rajonu, užfiksavau gatve einantį nuogą pagyvenusį vyrą. Fotografuota iš toli, jokių iš tiesų intymių vietų nesimato, tik nugara ir nuoga sėdynė. Pasirodo, tuntai neturinčių ką veikti žmonių raportavo šią nuotrauką kaip nepadorią „Facebook“ administracijai. Negana to, gavau krūvelę privačių žinučių, kurių visų turinį galima susumuoti į davatkišką posakį: „Fu, fu, vaikeli, kaip negražu, daugiau taip nedaryk.“

Nesileisiu į diskusiją, kad iki šių metų vasario nuogumas San Franciske, išskyrus parkų teritorijas ir kai kurias kitas viešas vietas, buvo legalus. Visi, kas gyvena šiame mieste, žino, kad kur jau kur, o Castro rajone, neoficialioje pasaulio gėjų sostinėje, gyvena nemažai nudistų, kurie nesidrovi pereiti gatve nuogi. Niekas dėl to nesipiktina ir netgi po oficialaus draudimo policininkai paprastai tokį nuogalių sugėdina ir įspėja, bet nepuola areštuoti ar rašyti baudos talono.

Taigi ši nuotrauka atrodė pakankamai nekalta. Ypač jei pagalvosime apie milijonus nuogų ar beveik nuogų moterų, kurių nuotraukos interneto vartotojus bombarduoja kiekvieną dieną. Žinoma, kad aš daug mieliau žiūrėčiau į patrauklių vyrų nuotraukas negu į kitas pusnuoges moteris, bet niekas manęs neklausia.

Vis dar vyrų valdoma rinkodara ir pornoindustrija mums bruka nuogas moteris, nes to nori vyrai. Tuo tarpu vienas juoko dėlei įdėtas vaizdelis su nuoga vyro sėdyne papiktino vyrus, atitraukė juos nuo svarbių darbų ir netgi tapo akstinu skųstis „Facebook“ administracijai.

Siūlau šiems nuogo nemoteriško užpakalio išsigandusiems didžiavyriams pagalvoti apie kelis realius, o ne fantastinius faktus.

Moterų perkamoji galia pasaulio mastu – 12 trilijonų dolerių. 90 proc. apklaustų moterų (taip pat pasaulio mastu) tvirtino, kad jų gyvenimas gerėja ir jos jaučiasi darančios vis didesnę įtaką socialiniams ir politiniams procesams.

Po 2008–2011 m. finansų krizės moterų finansinė situacija atsistatė greičiau nei vyrų. Po dešimties metų moterys JAV kontroliuos du trečdalius į vartojimą paleidžiamų pinigų ir bus gavėjų vaidmenyje didžiausiame turto perskirstyme Amerikos istorijoje.

Vidutinė amerikietė uždirbs daugiau nei vidutinis amerikietis ne vėliau kaip 2028 m. Taigi, ponai. Jau greitai išmuš mūsų valanda. Tikiuosi, kad jūs jau užsirašėte į sporto klubą, kulinarijos klases ir pas plastikos chirurgą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.