Užduotis – remontuoti viršininko automobilį

Garaže – keliolika sugedusių autobusų, o darbininkai remontuoja vieno įmonės vadovų asmeninį automobilį. Tokį vaizdą išvydo Šiaulių savivaldybės bendrovėje apsilankęs „Lietuvos ryto” žurnalistas.

Šiaulių savivaldybės „Busturo” įmonės remontininkai darbo metu buvo palinkę prie vadovo asmeninio automobilio „Audi A6”.<br>G.Šiupario nuotr.
Šiaulių savivaldybės „Busturo” įmonės remontininkai darbo metu buvo palinkę prie vadovo asmeninio automobilio „Audi A6”.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintaras Šiuparys

Sep 19, 2013, 7:13 AM, atnaujinta Feb 22, 2018, 1:31 AM

Pranešimą apie viršininkams vergaujančius remontininkus gavęs dienraščio žurnalistas antradienio popietę apsilankė Šarūno gatvėje įsikūrusioje įmonėje.

Į ją atvažiavo ir darbuotojų pakviestas Šiaulių tarybos narys Artūras Visockas, rašo  „Lietuvos rytas“.

Angare, per kurio stogą upeliais bėgo lietaus vanduo, iš tiesų buvo remontuojamas lengvasis automobilis „Audi A6”. Tame pačiame angare stovėjo 14 sugedusių įmonės autobusų.

Paklausti, kam priklauso sidabrinės spalvos lengvasis automobilis, darbo drabužius su užrašu „Busturas” vilkintys remontininkai gūžtelėjo pečiais: „Mums neaiškino. Sakė, jog reikia suremontuoti variklį, todėl ir dirbame.”

Čia pat esančiame „Busturo” administracijos pastate nebuvo nė vieno vadovo – generalinis direktorius Tomas Bielinskas ir technikos direktorius Silvas Gedaminskas išvažiavę į komandiruotę Lenkijoje, o eksploatacijos direktorius Vilius Laužikas viešėjo sostinėje.

S.Gedaminskas žurnalistui prisipažino, jog įmonės angare išties remontuojama jo asmeninė mašina: „Taip, mano. O kokią matote problemą? Ją remontuoti leidžia kolektyvinė darbo sutartis.”

Priminus, kad senoji sutartis nebegalioja, o naujoji dar nepasirašyta, S.Gedaminskas mykė, jog automobilį turėjo remontuoti ne darbo metu: „Aš sugrįžęs viską išsiaiškinsiu ir atsiskaitysiu su remontininkais.”

Vienam „Busturo” vadovų sunkiai sekėsi paaiškinti, kiek dienų remontuojama jo asmeninė mašina. Iš pradžių S.Gedaminskas tikino, jog automobilį paliko prieš išvykdamas į Lenkiją, o vėliau prisipažino, kad jis čia stovi gerokai ilgiau: „Na, savaitę.”

Bet liudininkai sakė, kad „Audi A6” čia remontuojama jau trečia savaitė. O reikalingos variklio detalės iš laužyno atvežtos tik šiomis dienomis.

Neseniai iš „Busturo” generalinio direktoriaus posto pasitraukęs ir eksploatacijos direktoriumi tapęs V.Laužikas buvo nekalbus: „Mano daržas dabar yra už įmonės vartų.”

Šiaulių savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vaclovas Vingras atsiduso, išgirdęs apie baudžiavą primenančius vadovų ir pavaldinių santykius „Busturo” įmonėje: „Tai nenormalu. Siųsime komisiją, išsiaiškinsime, kas ten darosi.”

Anot šaltinių šioje įmonėje, darbuotojai savo vadovams dirba nuolatos: „Tokiems atsidėkojama priedu prie algos.”

Kolektyvinės sutarties priede iš tiesų numatyta galimybė „Busturo” vadovams paskatinti pavaldinius.

Beje, didžiausias – iki 500 litų priedas prie algos numatytas variklius remontuojantiems šaltkalviams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.