BPC operatorė: „Ką man kviesti – policiją, gaisrinę, medikus?“

Po tragedijos Panevėžyje dėmesio centre atsidūręs Bendrasis pagalbos centras (BPC) turi rimtų bėdų. Tačiau blogiausia yra ir tai, kad, įvedus bendrą pagalbos numerį, nelaimės ištikti žmonės prarado tiesioginį kontaktą su policija, gaisrine ar medikais – patekęs į kritinę situaciją žmogus privalo praslysti pro BPC operatorių filtrą.

Patekęs į kritinę situaciją žmogus privalo praslysti pro BPC operatorių filtrą.<br>V.Balkūno nuotr.
Patekęs į kritinę situaciją žmogus privalo praslysti pro BPC operatorių filtrą.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Vilčinskienė

Sep 23, 2013, 9:21 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:15 PM

Reikalų su šia įstaiga teko turėti ir man. Prieš kelis mėnesius važiuojant Vasario 16-osios gatve Jonavoje mano automobilį (kaip ir kitus) stabdė jaunas vyras, o greta jo gulėjo žmogus. Sustojau. Tačiau kai pamačiau, jog gulintį žmogų jo bičiulis susiruošė įkelti į manąjį, nuvažiavau. Sutinku – galbūt nelabai pilietiška. Tačiau pabūgau. Visų pirma, gal žmogus girtas? O gal rimta sveikatos bėda? Nežinau.

Tačiau iš karto surinkau 112 – pamaniau, kad iškvietusi pagalbą padėsiu labiau. Telefonu atsiliepusiai operatorei pasakiau tai, ką čia ir parašiau.

„O ką man kviesti? Gaisrinę? Policiją? Medikus?“ – pasiteiravo.

„Nežinau. Sakau tai, ką mačiau.“

„Ponia, ir aš nežinau. Aš nematau“, – atšovė operatorė.

Padėkojau ir atsisveikinau. Pokalbio tonas nebuvo itin mandagus, be to, net man aišku, jog gatvėje gulinčiam žmogui gaisrinės kviesti tikrai nereikia.

Tuomet susiradau Jonavos policijos budėtojo tiesioginį telefoną ir paskambinau. Taip pat pasakiau tai, ką parašiau – kad guli žmogus, jo draugas stabdo automobilius, galbūt jis girtas, o gal – sveikatos bėda.

„Važiuojam“, – be jokių papildomų klausimų pasakė budėtojas. Požiūrio, profesionalumo ir elementaraus žmogiškumo skirtumai šioje situacijoje man pasirodė akivaizdūs. Beje, patarimas visiems, skambinantiems bendruoju pagalbos numeriu. Atsiliepusiai operatorei nebūtina aiškinti (jei problema nėra gyvybiškai svarbi), kas ir kodėl – sutaupysite laiko ir nervų.

„Prašau sujungti mane su Jonavos policija“, – kartą, kai gatvėje pastebėjau muštynes, paskambinusi 112, paprašiau operatorės.

„Kas nutiko?“ – pasiteiravo.

„Kaimynai triukšmauja“, – sumelavau.

„Gerai, jungiame.“

Ir dar. Nurodyti įvykio (muštynių, užpuolimo) vietą savo rajono policijai ar medikams yra kur kas lengviau nei BPC operatorei.

„Prie pagrindinio stadiono nuo Joninių slėnio pusės“, „ant Rimkų laiptų“, „prie turgaus nuo valiutos keityklos pusės“, „prie turgaus, kur būriuojasi čigonai“ – pasakius šiuos žodžius kiekvienas Jonavos pareigūnas susigaudys, apie ką kalbama.

Tuo tarpu moteriškė, kuri sėdi Alytuje, prašys patikslinti adresą ir vietą. Tačiau net aš, daugelį metų gyvendama Jonavoje, nesugebėčiau tiksliau paaiškinti vietos „prie turgaus nuo valiutos keityklos pusės“. Todėl, kad tos gatvės pavadinimo net ir nežinau. Šią, kaip ir kitas mano paminėtas vietas, jonaviškiai vadina būtent taip – tą žino kiekvienas policininkas, kiekvienas taksistas, kiekvienas greitosios pagalbos medikas.

Tad jei toje vietoje mane kas nors užpultų, pagalbos iš BPC greičiausiai nesulaukčiau. O gal paklaustų, ar nereikia iškviesti ugniagesių?

Jums nutiko panaši istorija? Turėjote patirties, susijusios su BPC pagalba? Rašykite mums savo istoriją adresu bendraukime@lrytas.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.