Dembaviškės pagalbos šauksmas operatorei priminė išgalvotą istoriją

Bendrosios pagalbos centro (BPC) operatorei dembaviškės skambutis buvo nemenkas išbandymas. Pirmosiomis pokalbio akimirkomis ji sudvejojo, ar merginos pasakojimas – tikras.

Daugiau nuotraukų (1)

Sigita Purytė

Sep 25, 2013, 11:04 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 7:23 PM

Tokį įspūdį moteris susidarė, nes mergina šnabždėjo, fone girdėjosi neaiškūs šnarėjimai.

„Mergina kalbėjo pašnibždomis, operatorė iš pradžių nepatikėjo. Aišku, ji, kaip ir privalo, susisiekė su policija ir toliau klausinėjo merginos apie įvykį. Tačiau buvo įtarimas, kad skambina žmogus, turintis psichikos problemų“, – pasakojo BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

Jis pasakojo, kad kartais išgalvotomis istorijomis BPC operatorių kantrybę bando sutrikusios psichikos žmonės.

Nepaisant netikrų pagalbos šauksmų, BPC darbuotojai yra apmokyti į visus skambučius reaguoti rimtai, klausinėti apie įvykio aplinkybes. Tą ir darė į dembaviškės skambutį atsiliepusi operatorė.

Įspūdį, kad merginos skambutis apsimestinis, kėlė ir ragelyje girdimas šnarėjimas.

„Kartais ragelyje girdisi garsai, panašūs į baisius dūsavimus. Atrodo, kad vyksta kažkas baisaus. Perskambinus tuo pačiu numeriu, pasirodo, kad žmogus mums nė neskambino. Telefonas atrakinta klaviatūra buvo galinėje kelnių kišenėje ir pats paskambino pagalbos numeriu“, – pasakojo T.Maroščikas.

Britai tokius skambučius vadina „butt call“ – užpakalio skambučiais – mat dažnas telefonas pats paskambina ant jo atsisėdus.

Meluoja mokiniai ir sutrikusios psichikos žmonės

T.Maroščikas papasakojo kelis atvejus, kai žmonės išsigalvodavo kraupias istorijas. Vienas skambinantysis labai įtikinamai pasakodavo apie gaisrą, bet kaskart, kai ugniagesiai nuvažiuodavo į tariamą įvykio vietą, nieko nerasdavo.

„Dega, krenta, kraujai trykšta“, – vaizdingu pasakojimu BPC operatorius mėgino apgauti vyras.

Po kelių skambučių paaiškėjo, kad žmogus meluoja. Jis buvo sulaikytas. Vyras turėjo psichikos sutrikimų.

Kai tik atsirado galimybė nustatyti žmogaus buvimo vietą, į BPC paskambino vyras ir perspėjo, kad šoks nuo Mindaugo tilto. Tačiau sistema rodė, kad jis skambina iš Naujosios Vilnios.

„Ką jūs veikiate Naujojoje Vilnioje?“ – paklausė operatorius. Pašnekovas tučtuojau padėjo ragelį.

Operatoriams darbą kartais trukdo ir moksleiviai. Ypač dažnai jie skambindavo, kai dar veikdavo taksofonai. „Dažniausiai jie skambina per pertraukas. Paskambina, blevyzgoja, aplinkiniai juokiasi. „Aš paskambinsiu mokyklos direktoriui“, – perspėdavo operatorius. Činkt, ir ragelis padėtas“, – pasakojo T.Maroščikas.

Operatorei siūlė mylėtis

Kita skambintojų grupė – sutrikimų turintys vienišiai, kurių niekas neišklauso. Jie skambina ir kalba apie politiką, apie tai, už ką reikėtų balsuoti projekte „Šok su manimi“.

„Jei išklausai, jis nurimsta ir nueina miegoti. Jei padedi ragelį, jis susinervina ir skambinėja. Buvo atvejis, kai per vieną naktį toks žmogus paskambino 300 kartų. Jei pasiūlai psichologinės pagalbos liniją, žmogus aiškina, kad jam psichologinės pagalbos nereikia. Tad kartais dirbame ir kaip psichologinė tarnyba“, – atlaidžiai kalbėjo BPC viršininko pavaduotojas.

Kartais pokalbiai nueina iki visiškų absurdų, kai paskambinęs vyras pagalbos telefono operatorei siūlo pasimylėti.

BPC paskaičiavo, kad policijos, medikų ar ugniagesių pajėgas siunčia tik į kas ketvirtu skambučiu praneštą įvykį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.