Ištrūkti iš pagrobėjų dembaviškei trukdė ir baimė pasakyti telefono numerį

Dembaviškė moksleivė, šeštadienį anksti ryte paskambinusi bendruoju pagalbos telefonu, du kartus klausiama nepasakė savo telefono numerio. Tai patvirtino portalo lrytas.lt šaltiniai, girdėję pokalbio su mergina įrašą. Pirmą kartą jos numerio klausė Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorė. 

17-metė bijojo sakyti numerį - jei pagrobėjai išgirs jos telefono skambėjimą, ją sumuš.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
17-metė bijojo sakyti numerį - jei pagrobėjai išgirs jos telefono skambėjimą, ją sumuš.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Sigita Purytė

Sep 25, 2013, 10:51 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 8:15 PM

Tačiau 17-metė numerio nepasakė. Bijojo, kad jei pagrobėjai išgirs jos telefono skambėjimą, ją sumuš. Šis fragmentas iš šeštadienio paryčiais vykusio operatorės ir merginos pokalbio leidžia atmesti pirmomis valandomis po tragedijos plačiai paskleistą ir iki šiol nagrinėjamą versiją, kad merginos telefonas buvo be SIM kortelės.

Jei BPC operatorė būtų gavusi merginos telefono numerį, centro Vilniuje darbuotojai būtų galėję pasižiūrėti jos buvimo vietos koordinates.

Antrą kartą jos telefono numerio prašė su ja bendravę policijos pareigūnai. Tuomet mergina iš jaudulio savo numerio nebeprisiminė.

Labiau tikėtina, kad dėl prasto ryšio arba iš jaudulio nesuvedus PIN kodo, merginą su BPC sujungė ne jos operatorius, bet atsitiktinai pasirinktas. Kai toks „permestas“ skambutis BPC pasiekia per „Bitę“ arba „Omnitel“, BPC negali matyti telefono numerio ir nustatyti skambinančio žmogaus buvimo vietos.

Jei skambutis BPC būtų pasiekęs per „Tele2“ tinklą, sistema būtų parodžiusi ir kito mobiliojo ryšio tinklo numerį. „Tele2“ vienintelė iš trijų operatorių naudojasi technika, kuri BPC nedelsiant suteikia informaciją apie skambinantįjį, net jei jis priklauso kitam operatoriui.

Kaip parodė lrytas.lt technologijų korespondento tyrimas, nelaimės vietoje šio operatoriaus signalas yra silpnesnis nei kitų ryšio paslaugų tiekėjų.

„Bitė“ ir „Omnitel“ tokios technikos nenaudoja ir duomenų apie skambinantį kito tinklo vartotoją BPC operatyviai negali suteikti. Be to, kaip dabar aiškėja, visi skambinančiojo duomenys automatiškai perduodami į centrinę BPC būstinę, o regioninių centrų operatorės dirba su laidiniais telefonais ir girdi tik balsą. Nei telefono buvimo vietos, nei kitų duomenų jos neturi.

Apie tai, kad yra pagrobta, išprievartauta ir kažkur vežama bagažinėje, šeštadienio rytą bendruoju pagalbos telefonu pranešė pati 17-metė moksleivė. Jos pirmojo skambučio BPC sulaukė šeštadienį, 7 val. 11 min. Iš viso ji su pareigūnais kalbėjo tris kartus.

8 val. 16 min. bendruoju pagalbos telefonu pranešta apie miškelyje netoli „Spindulio“ sodų bendrijos rūkstantį automobilį. Apie tai pranešė miško keliuku ėję žmonės.

Pirmieji nuvykę į gaisravietę policijos patruliai bandė gesinti automobilį rankiniais gesintuvais, tačiau nesėkmingai. Ugnis numalšino į įvykio vietą atvykę ugniagesiai-gelbėtojai. Užgesinus automobilį, jo bagažinėje rastas merginos kūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.