Bet kuriuo atveju, tai atneštų mažiau žalos, negu pritarimas valstybės simbolio niekinimui iš Seimo nario tribūnos. Mes visi esame laisvi žmonės. Gyvename laisvoje šakyje. Todėl kiekvienas turime teisę į saviraišką. Tačiau tik tol, kol nekenkiame kitiems visuomenės nariams.
Yra žmonių, kuriems šventa ne religija, ne tautiškumas, ne patriotiškumas, kurio viena iš apraiškų ir yra pagarba tautiniams simboliams: vėliavai ir himnui. Yra tokių, kuriems aukščiausia emancipacijos išraiška - iš ekskrementų išlipdytas Jėzaus paveikslas ar perfomanso metu nusišlapinti į kaimyno sriubos lėkštę. Bet ne tai baisiausia. Visokių yra, visokių ir reikia. Mes visi skirtingi, priklausomai nuo to, kuo tikime, kaip ir su kuo gyvename, kokį turime išsilavinimą ir kokias vertybes puoselėjame. Yra dar tikinčių, jog suvalgę priešo kelio girnelę greičiau bėgios patys.
Nieko baisaus, tegul tiki, tik tegul nepuola valgyt mūsų kelių girnelių. Blogiausia tai, kad tokių žmonių atsiranda Seime ir jie turi didesnę ar mažesnę įtaką per priimamus įstatymus priversti mus gyventi pagal savo supratimą, nusispjaunant į tai, ką mes turėtumėme puoselėti ir saugoti, norėdami išlikti valstybe. Manau, kiekvieno piliečio pareiga yra rūpintis valstybe, o Seimo nario pareiga šią piliečių prievolę ugdyti ir skatinti.
Todėl Seimo narės Birutės Vėsaitės postringavimai apie XIX a. parašytą patriarchalinį ir gal dėl to nevertą pagarbos Lietuvos himną, kelia pasidygėjimą. Gaila, kad B.Vėsaitė negali pasižiūrėti į akis Lietuvos partizanams, kurie žuvo giedodami šį himną.
Seimo narės pamokymai žiniasklaidai, kam suteikti eterį, o kam ne, kurios idėjos demokratinės, o kurios ne, visiškai nekvepia demokratija.
Bandymas pasodinti menininkes feministes į teisiamųjų suolą už interpretacijas, pasak B.Vėsaitės, yra riboto mentaliteto apraiškos.
Įdomu, kokį mentalitetą atspindi prieš maždaug 8 metus B.Vėsaitės raginimai iš Seimo tribūnos moterims neprisileisti vyrų, kurie balsavo už taikdarių kariu siuntimą i Afganistaną?
Gal ir nereikia griežtai teisti menininkių – feminisčių už perfomansą, kurio metu buvo išsityčiota iš Lietuvos simbolių. Į atseit meninį išsišokimą būtų galima nekreipti dėmesio, jei tokie dalykai, kaip panieka valstybei, nebūtų propaguojami iš Seimo nario tribūnos. Šiandien daug kas norėtų Lietuvoje sutapatinti demokratiją su anarchija gąsdindami kitaip manančius ribotu mąstymu ir nacionalistiniais tikslais užmiršdami, kad be savo šaknų, tradicijų, tikėjimo mes esame niekas ir neturime ateities.
Gintautas Labanauskas yra Kauno miesto tarybos narys, frakcijos „Dirbam Kaunui“ seniūnas.