Lietuvei Anglijoje – netikėtos bėdos dėl paso

Į Anglijos Birmingamo miestą nuvykusios tauragiškės Andrės Vitkevičiūtės laukė nemaloni staigmena – mergina neteko paso, nes paaiškėjo, kad Tauragės migracijos skyrius jai išdavė negaliojantį dokumentą.

P.Vitkevičienė paprašė Migracijos departamento ištirti, kodėl Tauragės rajono migracijos skyriaus darbuotojai jos dukteriai išdavė negaliojantį pasą.<br>E.Baronaitės nuotr.
P.Vitkevičienė paprašė Migracijos departamento ištirti, kodėl Tauragės rajono migracijos skyriaus darbuotojai jos dukteriai išdavė negaliojantį pasą.<br>E.Baronaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Erika Baronaitė

Oct 23, 2013, 7:49 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 10:34 PM

Teigiama, kad keliaujant į Europos Sąjungos šalis pasas nėra būtinas – užtenka turėti asmens tapatybės kortelę.

Tačiau būtent pasas Birmingamo Astono universitete verslą ir tarptautinius santykius studijuojančiai 19-metei A.Vitkevičiūtei sugadino vasaros atostogas. Apie tai rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Iki studijų pradžios mergina ketino užsidirbti pinigų, sutvarkyti paskolai gauti reikalingus dokumentus, tačiau to padaryti ji negalėjo, nes anglai prašė parodyti pasą.

Studentė paso neteko, kai šis asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas atsidūrė Lietuvos ambasadoje.

Aiškinantis, kodėl taip nutiko, paaiškėjo, kad šių metų balandžio pabaigoje Tauragės migracijos skyriaus A.Vitkevičiūtei išduotas pasas nebuvo užregistruotas duomenų bazėje, todėl merginai į rankas buvo atiduotas negaliojantis dokumentas.

Paso negrąžino Darbo centras

Į Angliją tauragiškė išvyko birželio 13-ąją keleiviniu mikroautobusu.

Mergina turėjo du jos tapatybę patvirtinančius dokumentus: asmens tapatybės kortelę ir pasą.

Prieš įlipant į keltą tauragiškės pasą patikrino pasieniečiai. Jiems niekas neužkliuvo.

Sėkmingai nuvykusi į Birmingamą, mergina dėl socialinio draudimo numerio apsilankė Darbo centre.

Šio centro darbuotojai paprašė parodyti pasą. Padarę jo kopiją, pasą jie grąžino lietuvei, po to jai davė dokumentą, patvirtinantį, kad atvykėlė gali ieškotis darbo.

Bet po kelių dienų Darbo centro darbuotojas tauragiškės paprašė dar kartą atvykti ir parodyti savo pasą.

Nuvykus į centrą pokalbis apie pasą buvo trumpas. Mergina išgirdo, kad jos pasas liks kelioms dienoms centre.

O kai ji atvyko pasiimti paso, sužinojo, kad šis dokumentas yra Lietuvos ambasadoje Londone.

Laukti reikėjo ilgai

Elektroniniu laišku susisiekusi su ambasada mergina sužinojo, kad jos pasas yra negaliojantis, todėl nebuvo jai grąžintas.

A.Vitkevičiūtės buvo paprašyta atvykti į ambasadą, kad būtų nustatyta jos tapatybė. Kai mergina paaiškino, kad ji neturi galimybių atvykti į Londoną, ambasada pasiūlė pagalbos prašyti Tauragės migracijos skyriaus.

Liepos 29 dieną devyniolikmetė parašė laišką į Tauragės migracijos skyriaus elektroninį paštą, o kitą dieną ji gavo Tauragės migracijos skyriaus vadovo Roberto Masolo atsakymą, kad jos pasas nuo šios dienos galioja.

Kai ši informacija pasiekė ir ambasadą, jos darbuotojai merginai pasiūlė išsiųsti į ambasadą registruotą laišką su prašymu grąžinti pasą.

Du išsiųsti laiškai ambasados nepasiekė.

Tiktai rugsėjo mėnesį ambasada pagaliau gavo A.Vitkevičiūtės laišką ir spalio 1-ąją jai grąžino pasą.

Motina parašė skundą

Tauragės Tarailių progimnazijoje mokytoja dirbanti Palmira Vitkevičienė iš Lietuvos ambasados Londone darbuotojų išgirdo, kad dėl negaliojančio paso jos dukterį galėjo sulaikyti policininkai.

Be to, moteris apgailestavo, kad neturėdama paso duktė vasarą negalėjo įsidarbinti: „Nesuprantu, kaip Migracijos tarnybos darbuotojai gali išduoti negaliojantį dokumentą.

Dabar žinosiu, kad prieš pasiimant pasą reikia paklausti, ar jis galioja.

Aš noriu, kad Migracijos tarnybos darbuotojai atidžiau dirbtų savo darbą ir ateityje nedarytų klaidų, todėl Migracijos departamento vadovams parašiau skundą.”

Kas kaltas dėl klaidų?

Tauragės migracijos skyriaus vadovas Robertas Masolas tvirtino, kad tokie atvejai yra labai reti: „Kai žmogus iš Migracijos tarnybos pasiima naują asmens dokumentą , tada duomenų bazėje jis paskelbiamas galiojančiu.

Nors neturėtų to būti, bet kartais dėl įvairių priežasčių atsitinka taip, kad duomenų bazės nepasiekia informacija apie išduotą asmens dokumentą.

Žinoma, ir tarnybos darbuotojai dėl tokių atvejų būna kalti.

Informacija apie išduotus dokumentus į duomenų bazę perduodama kompiuteriu, todėl klaidų pasitaiko dėl interneto ryšio sutrikimų.

Apie išduotus, bet negaliojančius dokumentus sužinome, kai apie tai mums praneša pats asmuo, policininkai ar pasieniečiai.

Buvo toks atvejis, kai tauragiškis ne kartą kirto Rusijos sieną ir į jo pasą buvo dedami keliones patvirtinantys antspaudai, o kai jis į mūsų tarnybą atėjo pasikeisti paso, paaiškėjo, kad jis buvo negaliojantis.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.