Retą laivą gramzdina ne audros, o skolos

Medinis laivas „Arka” – XIV amžiaus istorinio burlaivio kogo kopija – po pusantrų metų vėl stovi Klaipėdos uoste. Jo savininkui nepavyko uždirbti pinigų Londone ir grąžinti skolų. Gelbėdamas laivą kapitonas vienas ryžosi jį per audrą parplukdyti į Klaipėdą iš Lenkijos.

Po pusantrų metų „Arka” vėl stovi Klaipėdos pilies uoste.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Po pusantrų metų „Arka” vėl stovi Klaipėdos pilies uoste.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Pilaitienė

Oct 23, 2013, 7:54 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 10:34 PM

„Arka” – mano svajonė, mano gyvenimo dalis, ir bijau, kad ją prarasiu. Iki spalio pabaigos privalau atiduoti skolą bankui, o pinigų neturiu – viską sudėjau į šį laivą, stengdamasis uždirbti išbandžiau viską, ką galėjau”, – vakar liūdnai kalbėjo laivo savininkas ir kapitonas 49 metų vilnietis Viktoras Vladimirovas. Apie tai rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Medinis kogas „Arka” į Klaipėdą atplaukė 2007-aisiais. Iš pradžių viskas klostėsi gerai – susirinkdavo nemažai pramogauti ant vandens pageidaujančių žmonių, kiti neįprastu burlaiviu plaukdavo į žvejybą.

Tačiau vėliau pramogautojų sumažėjo. Be to, Lietuvoje labai trumpas plaukiojimo sezonas. V.Vladimirovą ėmė spausti skolos – laivo statybai jis paaukojo savo santaupas, iš bankų paėmė paskolų.

Laivas – brangioje vietoje

Pernai V.Vladimirovas ryžosi pasiekti Londoną. Jis tikėjosi, kad olimpinių žaidynių metu čia suplūs daug žmonių, bus ir tokių, kurie panorės į miestą pasižvalgyti nuo senovinio laivo denio.

Tačiau bėdos užgriuvo vos tik pasiekus Londoną – britų policininkai patikrino „Arką”, ją sulaikė ir pastatė brangiausioje marinoje miesto centre.

Paaiškėjo, kad V.Vladimirovas neturėjo Didžiojoje Britanijoje galiojančio tarptautinio saugumo sertifikato, kitų dokumentų, todėl ir negalėjo plukdyti žmonių. Per metus skolos už stovėjimą prestižinėje vietoje pasiekė 33 tūkst. litų.

V.Vladimirovas nekart kreipėsi į Londono policiją bandydamas paaiškinti, kad laivas neteisėtai pastatytas brangioje krantinėje, prašė leidimo perplaukti į kitą, pigesnę, vietą arba grįžti namo, bet pareigūnai pasiūlė kreiptis į teismą.

„Turiu visus Lietuvoje galiojančius dokumentus ir licencijas, kad savo pramoginiu laivu galiu plukdyti žmones.

Keista, Lietuvoje plukdyti britus galiu, o Anglijoje – ne.

Kodėl Lietuvoje išduoti dokumentai netinka kitoje Europos Sąjungos šalyje? Tai ne tik „Arkos”, bet ir kitų laivų savininkų problema”, – įsitikinęs V.Vladimirovas.

Lietuvos saugios laivybos administracijos atstovų teigimu, V.Vladimirovas prisidarė bėdų, nes nepasirūpino tarptautiniu liudijimu ir kitais reikalingais dokumentais, todėl negalėjo užsiimti komercine veikla kitoje šalyje.

Pasirinko audringą orą

33 tūkst. litų už laivo stovėjimą sumokėjo jį žadėjęs pirkti Lenkijos pilietis. V.Vladimirovui skaudėjo širdį pagalvojus, kad neteks laivo, bet kitos išeities nebuvo. „Arka” atplaukė į Lenkijos Kolobžego uostą, čia buvo remontuojama.

„Mano bičiulis lenkas vis atidėliojo pardavimo procedūras, už remontą kasdien kapsėjo pinigai. Supratau, kad galiu likti visai be nieko, todėl ryžausi grįžti į Lietuvą.

Specialiai pasirinkau audringus orus – vėjo greitis buvo 25 metrai per sekundę, laivą talžė 5–8 metrų aukščio bangos. Niekas nemanė, kad kas nors, esant tokiems orams, gali leistis į kelionę.

„Arkos” stiebas liko remonto įmonėje. Neturėjau nei maisto, nei pakankamai vandens, nežinojau, kiek liko degalų. Bet nebegalėjau laukti. Dievas man padėjo, pavyko pasiekti Klaipėdą”, – sakė V.Vladimirovas.

Išeitis – surasti pirkėją

„Į šį laivą investavau daug pinigų, paėmiau paskolą iš banko, tačiau tikriausiai jo neteksiu. Lietuvoje išsilaikyti gali tik turtingųjų arba valstybės remiami laivai. Europos uostuose istoriniai laivai paprastai turi rėmėjų, jiems padeda ir miestų savivaldybės”, – apmaudą liejo V.Vladimirovas.

Jis regi vienintelę išeitį – rasti laivo pirkėją. Kogo kaina – maždaug 190 tūkst. litų. Jei pirkėjo neatsiras, „Arka” atiteks bankui.

„Ir kam tiems bankininkams ji reikalinga... Neprižiūrimas laivas sutrūnys, ir tiek. Bet vis vien geriau, kad visa tai vyks ne kažkur, o Lietuvoje”, – kalbėjo V.Vladimirovas.

„Arka” – senovinio laivo kopija

* „Arka” – XIV amžiaus kogo, kokie plaukiojo Baltijos jūroje, kopija – iš Karelijos pušies buvo pastatyta Petrozavodsko laivų statybos bendrovėje „Varyag”. Darbai užtruko beveik dvejus metus. Į vandenį laivas nuleistas 2007-ųjų rugpjūčio 10-ąją, o rudenį atplaukė į Klaipėdą.

* Kogai buvo įvairių dydžių. Kai Klaipėdoje buvo statoma tvirtovė, čia plaukiojo 20–30 metrų ilgio kogai, vėliau pradėta statyti dvigubai didesnius, kurie raižė Baltiją iškėlę Hanzos miestų sąjungos vėliavas.

* „Arka” yra 18 metrų ilgio ir 4,5 metro pločio. Joje gali susėsti 32 keleiviai. Nors laivo formos senovinės, jame sumontuota moderni navigacijos įranga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar kandidatai į prezidentus dar turi neatskleistų kozirių?