Keisti viražai uoste: už blogą darbą atleistas vadovas grįžta atgal

Klaipėdos jūrų uoste – neįtikėtini dalykai. Su trenksmu iš darbo prieš kelis metus atleistas buvęs infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas pasikeitus valdžiai turėtų grįžti į savo buvusias pareigas. Portalo lrytas.lt žiniomis, už netinkamą darbą atleistas vyriškis į darbą turėtų grįžti šią savaitę.

Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

Nov 4, 2013, 6:15 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:30 PM

Klaipėdos jūrų uosto vadovas socialdemokratas Arvydas Vaitkus ketvirtadienį portalui lrytas.lt patvirtino, kad A.Kamarauskas prieš mėnesį laimėjo paskelbtą konkursą, tačiau jis įsakymo dėl šio asmens priėmimo į darbą dar nepasirašė.

„Kai įvyks faktas, tai ir sužinosite. Neslėpsime šito. (…) Aš dar esu laisvas nuo sprendimų priėmimo“, - sakė uosto vadovas.

Tokios žinios iš Klaipėdos nustebino buvusį uosto vadovą dabartinį Seimo narį liberalą Eugenijų Gentvilą. A.Kamarauską iš darbo prieš kelis metus atleidęs parlamentaras įsitikinęs, kad ten buvusiam darbuotojui ne vieta.

Kilo skandalas

Klaipėdos uostui 2009 m. pradėjęs vadovauti E.Gentvilas pagarsėjo radikaliais sprendimais. Krizės pradžioje, kai krovinių staigiai sumažėjo, jis pertvarkė uosto valdymą, sumažino darbuotojų skaičių, atleido blogai dirbančius vadovus.

Vienas tokių, pasak E.Gentvilo, buvo infrastruktūros direktorius A.Kamarauskas.

E.Gentvilas įsakymą dėl A.Kamarausko atleidimo iš pareigų pasirašė pasipiktinęs, kad uosto akvatorija ilgai nevaloma nuo sąnašų. Jis tvirtino gavęs apie tai informacijos net iš Valstybės saugumo departamento darbuotojų, kontroliuojančių šalies uosto būklę.

„A.Kamarauskas atleistas už tai, kad nepadarė to, ką privalėjo net po to, kai su bendrove „Klaipėdos hidrotechnika“ buvo sudarytos sutartys dėl uosto gilinimo ir valymo darbų, kurių vertė - 70 mln. litų. Mes tapome tarytum įkaitai vienos kompanijų grupės arba pačių direkcijos darbuotojų neatsakingai sudarytų sutarčių“, - pavaldinio atleidimo motyvus dėstė E.Gentvilas.

E.Gentvilas neslėpė, jog daugiausiai įtarimų jam sukėlė uosto sutartys su tuo metu finansinių sunkumų turėjusia „Klaipėdos hidrotechnika“. Kol jos nukeliaudavo iki šios bendrovės, terminai lyg tyčia jau buvo besibaigią. Tada specialistai turėdavo vėl užsakyti uosto dugno gylio matavimo darbus, kad būtų parengta nauja techninė užduotis - viskas prasidėdavo iš naujo. Atidėliojant darbus, rangovai išvengdavo vienkartinių 400 tūkst. litų baudų, kitokių sankcijų.

„Nemanau, kad tai - sutapimai ar atsitiktinės A.Kamarausko klaidos. Buvo daromi sąmoningi veiksmai, dirbama neskaidriai, todėl gilinimo darbai nevyko. Jeigu sąnašos užneštų uosto kanalą, į jį negalėtų įplaukti didesnės gramzdos lavai. Tokia grėsmė buvo iškilusi, bet A.Kamarauskas nereagavo“, - buvusį pavaldinį pliekė E.Gentvilas.

Vadovai susitaikė teisme

Keturiolika metų uoste dirbęs A.Kamarauskas savo kaltės nepripažino. Jis teigė, kad uosto gilinimo darbų sąmomningai nevilkino. Tuo metu esą buvo svarbesnių darbų, be to, jis skirtingai įsivaizdavo darbų eigą, nei naujasis uosto vadovas E.Gentvilas.

Nesutikęs su uosto vadovo sprendimu A.Kamarauskas kreipėsi į teismą. Ginčai baigėsi taikiai, kai E.Gentvilas sutiko kiek sušvelninti jo atleidimo iš darbo priežastis. A.Kamarauskui skirtos drausminės nuobaudos buvo panaikintos. Jis iš darbo buvo atleistas ne už šiurkščius darbo pažeidimus, o šalių susitarimu.

Tačiau E.Gentvlas sako, kad vėliau atlikti įvairių teisėsaugos institucijų tyrimai tik patvirtino, kad A.Kamarauskas uoste dirbo aplaidžiai.

Po teismus A.Kamarauskas buvo priverstas vaikščioti ir gerokai anksčiau prieš jo atleidimą. 2005 m. jam STT buvo pateikusi įtarimus dėl pareigų neatlikimo ir didelės žalos valstybei padarymu, kai pasirašė 49,5 tūkst. litų vertės kontrolinių geologinių inžinerinių tyrimų aktą. Uosto direkcija sumokėjo pinigus bendrovei „Rapasta“, bet vėliau šie tyrimai buvo pavadinti niekiniais ir atlikti kiti, kainavę uostui dar 400 tūkst. litų.

Klaipėdos apylinkės teismas A.Kamarausko baudžiamąją bylą grąžino prokuratūrai įrodymams papildyti. Tačiau vėliau ikiteisiminis tyrimas buvo nutrauktas dėl įkalčių stokos - tuomečio uosto infrastruktūros projektų vadovo veiksmuose neįžvelgta jokios nusikalstamos veikos.

Konkursas – dūmų uždanga?

E.Gentvilas mano, kad konkursas, kurį į buvusias savo pareigas laimėjo A.Kamarauskas, tebuvo dūmų uždanga norint priimti jį atgal. Esą pagal galiojančius įstatymus A.Vaitkus buvusį uosto darbuotoją galėjo įdarbinti be jokio konkurso. A.Vaitkus ir A.Kamarauskas vienas kitą pažįsta labai seniai, nes dabartinis uosto vadovas anksčiau buvo jo valdybos pirmininkas.

Buvusį uosto vadovą taip pat stebina, kaip tyliai iš uosto buvo iškrapšta buvusi infrastruktūros direktorė Roma Mušeckienė. Teigiama, kad ji vasaros pabaigoje pasitraukė dėl asmeninių priežasčių, tačiau E.Gentvilas turi žinių, kad darbuotoja buvo priversta išeiti.

Dabartinis uosto vadovas plačiau diskutuoti apie A.Kamarausko grįžimą nelinkęs. „Jeigu kažkam kažkos žmogus nepatinka, dar nereiškia, kad jis yra blogas. Uosto vadovas neužsiima gandų komentavimu“, - sakė A.Vaitkus. Jis tikina, kad uosto paskelbtame konkurse A.Kamarauskas pasirodė geriausiai. Teigiama, kad jis įveikė nemažą būrį konkurentų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.