Šimtai milijonų dviračių takams. Nejaugi taip gali būti?

"Sostinė" 

Daugiau nuotraukų (1)

Gintautas Cibas

Nov 9, 2013, 8:00 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 12:11 PM

Pirmas pasiūlymas: rekonstruoti esamą 137 kilometrų dviračių tinklą ir nutiesti dar 283 kilometrus naujų takų. Antras: rekonstruoti 100,6 kilometro esamų dviračių takų ir nutiesti dar 102,4 kilometro. Trečias planas: rekonstruoti 100,6 kilometro dviračių takų ir papildomai nutiesti 118,4 kilometro.

Darbus ketinama atlikti iki 2020 metų, jie kainuos nuo 89 iki 218,2 mln. litų.

Tokie valdžios užmojai negali nežavėti dviratininkų bendruomenės, nes, kad ir ką šnekėtum ar tankais per mersedesus Gedimino prospekte važinėtum, dviratininkai nėra ta visuomenės dalis, kuri Vilniuje jaučiasi labai patogiai.

Kad per porą dešimtmečių nutiesta tik kokie dešimt kilometrų naujų dviračių takų - tik pliusas valdininkų ataskaitose, kai reikia parodyti, jog ką nors darai, o ne akivaizdi parama dviratininkams.

Tie, kurie lankėsi Olandijoje (o meras ten tikrai lankėsi), supras, apie ką kalbama. Nepavyks net palyginti šios šalies ir Vilniaus dviratininkams skirtos infrastruktūros, nes tai nesulyginami dalykai.

O žmonės juk tie patys. Ar olandas, ar lietuvis - dviratį visiems smagu minti, juolab ir orai abiejose šalyse panašūs.

Kartais tereikia menko valdžios žingsnelio, kad žmonės su malonumu apžergtų dviratį.

Užteko rekonstruotame Gedimino prospekte pažymėti atskiras juostas dviratininkams, kai pagrindinė miesto gatvė kaipmat atgijo. Dviratininkai su malonumu naudojasi jiems skirta erdve ir joje jaučiasi saugūs.

Palei Neries krantinę Žirmūnuose nutiestas nors ir neilgas 4 kilometrų ilgio dviračių takas iš karto suteikė šiai vietai naujų spalvų.

Čia atsidūręs net nustembi, kiek daug Vilniuje puikiai nusiteikusių žmonių, minančių pedalus arba bėgiojančių ristele.

Arba oranžinių dviračių projektas. Skeptikai burbėjo, aiškino, kad tai tuščias reikalas. O ką mes matėme vasarą? Galybę oranžinius dviračius minančių vilniečių. Kai kurie jų iki tol net nemanė, kad gali būti taip patogu keliauti po miestą.

Svajojant apie šimtus kilometrų naujų dviračių takų vis dėlto kirba nerimas: ar iš tikrųjų viskas bus taip, kaip planuojama?

Juk kiek įvairiausių didingų projektų buvo subrandinta valdžios dangoraižyje ir kiek jų buvo įgyvendinta? Greičiausiai mažesnioji dalis, nes kas nors ko nors nepasidalijo, nesutarė, nepritarė. Ar neištiks toks likimas dviračių takų projekto? Juk jo vertė - ne vienas milijonas litų. Skamba viliojamai.

Be to, 2015-ųjų žiemos pabaigoje - rinkimai į savivaldybių tarybas. O jeigu į valdžią ateis politikai, kuriems labiau patinka, pavyzdžiui, rogučių sportas, o ne dviračiai? Ar nebus sustabdytas dviračių takų projektas?

Kad tokie dalykai Lietuvoje įmanomi, politikai yra pademonstravę jau ne vieną kartą.

Todėl nieko nuostabaus, kad dviratininkų džiaugsmą dėl gražių permainų nustelbia lietuviškas santūrumas.

Tad kol kas lieka laukti, tikėti pažadais ir kartą per mėnesį dviratininkams mieste organizuoti kritinės masės renginį -trukdyti automobilininkams ir taip juos erzinti.

Nors logiškiau būtų ratus sukti aplink valdžios dangoraižį ir taip politikams priminti, kad dviratininkai mieste vis dar yra tikrų tikriausi varguoliai.

"Sostinė" 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.