Skaitmeninės priemonės padeda mokytis smagiai ir produktyviai

Neretai iš prieš kelis ar keliolika metų baigusiųjų mokyklą išgirstame, kad mokykloje įgijo žinių, tačiau neišmoko jų taikyti, nepatyrė mokymosi džiaugsmo. Pastaruoju metu įgyvendinami projektai, kurie, pasitelkiant naujausias technologijas, mokymąsi paverčia įdomiu, kūrybišku ir produktyviu procesu. O įgytos žinios ir įgūdžiai išlieka ilgam ir yra pritaikomi gyvenime.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 14, 2013, 5:44 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 9:05 AM

Mokymąsi palengvina ir paįvairina ne tik nuolat atnaujinama ir papildoma techninė įranga mokyklose, bet ir gausėjančios skaitmeninės mokymosi priemonės: interneto svetainės mokiniams ir mokytojams, skaitmeninės bibliotekos ir pan.

„Šiuolaikinėje mokykloje mokomasi atsižvelgiant į individualius poreikius ir pomėgius, mokytojas tampa padėjėju, įtraukiančiu mokinius į aktyvią mokymosi veiklą“, – sako ES struktūrinių fondų remiamo projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro 5–8 klasių mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ vadovė Ona Vaščenkienė.

Laikas prie kompiuterio – prasmingas

Šio ES remiamo projekto metu sukurtos 6 interneto svetainės skirtos mokytis gamtos mokslų, geografijos, lietuvių kalbos, sveikos gyvensenos ir saugaus elgesio. Jose mokiniai atlieka skaitymo, rašymo, klausymo užduotis ir virtualius tyrimus, rašo dienoraščius ir rašinius, kuria minčių žemėlapius, komiksus, istorijas, žiūri ir nagrinėja filmus, modeliuoja, žaidžia mokomuosius žaidimus ir t. t. Skaitmeninėje bibliotekoje gausu lietuvių ir užsienio autorių literatūros kūrinių EPUB, TXT, PDF ir MP3 formatais. Daugelį šių kūrinių įgarsino žymūs žmonės.

„Vaikai daug laiko praleidžia prie kompiuterio. Dalis tėvų ir mokytojų mano, jog laikas prie kompiuterio leidžiamas beprasmiškai, tačiau kompiuteris gali būti ne tik patrauklus, bet ir labai naudingas mokymuisi: užduotys įtraukia į aktyvų mokymąsi, tyrinėjimus, kūrybą, bendradarbiavimą. Mokiniai skatinami susieti skirtingų dalykų žinias ir gebėjimus, pritaikyti juos įvairiose gyvenimo situacijose“, – sako O. Vaščenkienė.

Mokymosi svetainės – populiarios

Projekto vadovės nuomone, svarbu ne tik suteikti mokiniams dalyko žinių, bet ir ugdyti bendrąsias kompetencijas. Viena iš jų  – mokėjimas mokytis.

„Mokymasis bus sėkmingas, kai mokiniai norės ir mėgs mokytis. Todėl mokiniui pirmiausia būtina pažinti save kaip besimokantįjį, išsiaiškinti, kas sekasi, o kas ne ir kodėl“, – teigia O. Vaščenkienė.

Projekto svetainėje mokiniai ir mokytojai gali rasti mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimo ir įsivertinimo įrankius. Atsakę į klausimus, mokiniai išsiaiškins, kaip sekasi mokytis ir ką daryti, kad mokymasis būtų smagesnis ir produktyvesnis.

Jau sukurti mokymosi planavimo, pažangos stebėjimo įrankiai ir kuriamas refleksijos įrankis padės mokiniams išmokti pagrindinių sėkmingo mokymosi taisyklių.

Tai naudinga ir mokytojui – jie leidžia geriau pažinti mokinius ir padėti jiems mokytis. Pasak projekto vadovės, tyrimais įrodyta, kad mokiniai daugiau išmoksta tuomet, kai yra įtraukiami į aktyvią, jiems įdomią veiklą. Sukurti pamoką, kurioje šiuolaikinis paauglys mokytųsi aktyviai, nėra lengva. Projekte parengta kompetencijų ugdymo metodinė svetainė mokytojams. Joje pateikiama patarimų ir gerosios patirties pavyzdžių, padėsiančių mokytojams kurti tokias pamokas.

O. Vaščenkienės teigimu, projekte sukurtų svetainių lankomumo statistikos analizė rodo, kad jomis aktyviai naudojamasi: kuriamas lietuvių kalbos ir geografijos svetaines per spalio mėn. aplankė daugiau kaip 6 tūkst., o 2012 m. sukurtą skaitmeninę biblioteką – beveik 17 tūkst. lankytojų iš Lietuvos ir užsienio šalių.

Mokytojai irgi mokosi

Norėdamas mokiniams suteikti naujausių žinių, tobulinti jų gebėjimus ir sudominti, mokytojas turi nuolat mokytis.

„Šiuolaikiškas mokytojas, siekdamas gerai dirbti, pirmiausia turėtų norėti tobulėti – domėtis naujovėmis ir mokėti jas pritaikyti ne tiek dėl savęs, kiek siekdamas padėti mokiniams“, – sako projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“ vadovė Rasa Šavareikaitė.

Projektas sudaro galimybę pedagogams persikvalifikuoti, dalyvauti įvairiuose mokymuose, susipažinti su diegiama kvalifikacijos tobulinimo elektronine sistema ir pedagogų kvalifikacijos tobulinimo naujovėmis: išbandyti naujas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo formas (ugdomąjį vadovavimą (angl. „Peer coaching“), stažuotes Lietuvoje ir užsienyje, mini mokymus ir kt.), dalyvauti „Intel“ mokymuose, išmokti taikyti elektroninius skaitytuvus ugdymo procese.

„Svarbiausia, kad šiuose mokymuose mokytojai ne tik sužinos apie informacinių technologijų taikymo ugdymo procese galimybes, bet ir galės jas išbandyti praktiškai. Tai padės kurti aktyvų mokymąsi skatinančią aplinką“, – teigia projekto vadovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.