Kartą pamelavęs negali sustot?

Tokį klausimą, perfrazuotą iš kadaise girdėtos šokolado reklamos („Kartą paragavęs negali sustot”), norėčiau pateikti naujo lietuviško filmo – komedijos „Moterys meluoja geriau. Kristina” kūrėjams, kurie populiarų televizijos serialą šią vasarą nusprendė perkelti į didįjį ekraną.

Daugiau nuotraukų (1)

Erika Zabulėnienė

Dec 11, 2013, 10:42 AM, atnaujinta Feb 19, 2018, 9:25 PM

O jei jau didysis ekranas, tuomet ir reikalavimai turėtų būti kitokie. Tai, ką lengva žiūrėti (arba ne) per televiziją po darbo dienos ir kas nepretenduoja į menines aukštumas, ne visuomet sulaukia tokios pat reakcijos išėjus iš kino teatro. Kur, beje, einama specialiai.

Prisipažinęs, kad nepretenduoja „į didžiąsias lietuviško kino menines aukštumas”, režisierius ir rašytojas Alvydas Šlepikas pagal rašytojų Edvino Kalėdos ir Daivos Vaitkevičiūtės scenarijų sukurpė komediją su populiariais serialo aktoriais, tarp kurių pasirodė ir naujų veidų, ir apskritai kino debiutantų.

Tarp jų – pašėlusiai geras aktorius Andrius Bialobžeskis, kurio tokį patį tipažą – apsukrų niekšelį verslininką ir neištikimą vyrą Miroslavą (Mirką) kadaise jau matėme seriale „Nekviesta meilė” (LNK). Pagaliau kine debiutuojantis žurnalistas, dainų autorius, atlikėjas ir laidų vedėjas Marijus Mikutavičius ir rašytojas, etiketo specialistas Giedrius Drukteinis. Po premjeros prie savo titulų abu debiutantai galės pridėti dar vieną – „aktorius”.

Marijoną su debiutu galima sveikinti drąsiai – tikrai nepervaidino ir kadro nesugadino. Ekrane jis toks pat natūralus, kaip ir gyvenime. Todėl jo įkūnijamas žalias verslininkas toks, kokio ir tikėtumeisi iš šio mūzų numylėtinio. Kaip įtikinamai jis sprunka nuo altoriaus, kai sužino, kad būsimoji nuotaka jam neištikima! Neabejoju, kad antro dublio tikrai nereikėjo.

Gaila, kad į romantiško herojaus vaidmenį įspraustas Marijonas netvykstelėjo kad ir trumpu „bajeriu”, kurio iš jo visada tikiesi. Na, kad ir gelbėdamas skęstančią Editos Užaitės Kristiną. O ir šioji, gaivinama žavaus gelbėtojo, galėjo atsidėkoti bent jau auksine žuvele.

Prasidėjęs kaip parodijų komedija (žalioj lankoj besivoliojantis baltas arklys, stambiu planu iš čiaupo lėtai kapsintys vandens lašai, kino gerbėjams primenantys laiko tėkmę lietuviškame kine, bei dar keli smagūs epizodai), filmas galiausiai nusivažiavo iki romantinės komedijos, kurios pabaigoje, dėkui Dievui, susigriebta ir pribarstyta dirbtinių žvaigždžių (tų, kur danguje). Taip pačiu laiku nukreiptas saldus apsiseilėjimas nuo būsimos E.Užaitės ir M.Mikutavičiaus herojų laimės.

Kelias puikias komiškas scenas (su specialiųjų tarnybų agentų ir Robertėlio automobiliais, įtūžusios meilužės siautėjimą su benzininiu pjūklu ir kt.) keičia netikėtai lėkšti epizodai su iš medžio tiesiogine prasme iškritusiu Kostia (Džiugas Siaurusaitis) ar perdėtai moteriškomis rietenomis (stipri Inga Norkutė ir silpna Aušra Štukytė).

Pradėti barstyti aitrūs tarantiniški kino parodijos pipirai užpilami lietuvišku majonezu, po kuriuo tarsi maksimų mišrainės paskęsta šmaikščios idėjos.

Neišbaigtas epizodas su Nerijaus Gadliausko Robertėliu, kurį pričiupę verslo konkurentai suriša, pakabina aukštyn kojomis ir pareikalauja perrašyti įmonės akcijas. Palikę kelioms minutėms nelaimėlį vieną, nusikaltėliai jo neberanda – šis nusigraužia virves ir pabėga. Ak, kaip norėčiau pamatyti tą akrobatinį numerį!

Po premjeros vienas kolega nesiliovė žavėtis E.Užaitės vaidyba, bet prisipažino negalėjęs atleisti už neįtikinamą epizodą – meilės sceną. „Kaip gali moteris mylėtis su naktiniais marškiniais, po kuriais dar styro liemenėlė?” – stebėjosi jis, nes lietuviškame kine jau seniai nėra jokių tabu. Jei toks buvo režisieriaus sumanymas, tuomet reikėjo eiti iki galo – aprengti Editą dar šilčiau ir ant kaklo užvynioti šaliką.

Kai aktorė Larisa Kalpokaitė (ji filme įkūnijo korumpuotą teisėją) paklausė savo vyro aktoriaus Jono Braškio, kaip jam patiko filmas, šis išsisuko vienu žodžiu: „Gražus.”

Sutinku, filmas gražus, estetiškas. Gražūs aktoriai, vaizdai, gamta. Graži Lietuva. Gražus ir sumanymas puoselėti lietuvišką kiną. Tik iki gero kino vis tiek kažko pritrūko. Gal kaip visada – laiko, pinigų ir idėjų.

Nepaisant to, bilietus į per 17 vasaros dienų nufilmuotos naujosios komedijos seansus šlavė ne tik Lietuvoje, bet ir išeivijoje. Londone vykusioje premjeroje prie kino teatro nusidriekė eilės norinčiųjų pamatyti naująjį lietuvišką kūrinį.

Per premjeros savaitgalį filmas pasiekė visų laikų rekordą – „Kristina” pritraukė 42 562 žiūrovus, surinko 637 104 Lt pajamų ir nurungė animacinį „Simpsonų filmą” (53 714 žiūrovų ir 588 426 Lt). Beje, lietuviška nuotykių drama „Tadas Blinda. Pradžia” per premjeros savaitgalį surinko 509 908 Lt pajamų ir sudomino 37 945 žiūrovus, o romantinė komedija „Valentinas vienas” uždirbo 438 459 Lt, ją pamatė 29 842 kino mėgėjai.

„TV antena" 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.