Planas įvesti automobilio mokestį jau buksuoja

Finansų ministro Rimanto Šadžiaus planai metų pabaigoje įvesti automobilio mokestį greičiausiai liks tik popieriuje. Šiai idėjai nepritaria ne tik opozicija, bet ir socialdemokratų partneriai Vyriausybėje.

Valdžios partijos nesutaria dėl automobilio mokesčio.<br>P.Mantauto nuotr.
Valdžios partijos nesutaria dėl automobilio mokesčio.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

2014-02-12 14:51, atnaujinta 2018-02-16 10:10

Darbo partijos idėjinis lyderis Viktoras Uspaskichas stebisi, kad Vyriausybė vėl planuoja didinti mokesčius.

„Premjeras Algirdas Butkevičius dar visai neseniai kalbėjo, kad šiemet mokesčiai nebus didinami. Jis nenori didinti ir minimalaus atlyginimo. Jei taip, nereikia didinti ir mokesčių“, – portalui lrytas.lt sakė šiuo metu Rusijoje esantis įtakingas Darbo partijos veikėjas.

„Mes kategoriškai prieš automobilio mokestį. Daugiau pinigų į biudžetą galima surinkti aktyviau kovojant su šešėline ekonomika“, – portalui lrytas.lt pareiškė Lietuvos lenkų rinkimų akcijos vadovas Valdemaras Tomaševskis.

Kategoriškas buvo ir partijos „Tvarka ir teisingumas“ vadovas Rolandas Paksas. Jis leido suprasti, kad partija galbūt pritartų tik alkoholio akcizo didinimui.

„Automobilio mokesčio įvedimas nebuvo aptartas politinėje taryboje. Apie jį mes sužinojome tik iš spaudos“, – piktinosi R.Paksas.

Jis sako, kad pensijas reikia kompensuoti, tačiau tai galima padaryti ir nedidinant mokesčių naštos. R.Paksas siūlo didinti valstybės biudžeto deficitą, mažiau pinigų pervesti į privačius pensijų fondus.

Opozicija taip pat nusistačiusi prieš mokesčių kėlimą.

„Ne, ne ir dar kartą ne. Taip ir lieka paslaptis, ar dėl fantazijos stokos, ar dėl paprasčiausio kvailumo atsiranda tokių absurdiškų siūlymų, kaip apmokestinti visus vairuotojus atsižvelgiant tik į automobilio variklio tūrį. Beje, šis pavydo mokestis liestų visus, įskaitant ir vairuojančius pensininkus. Ar tokio rezultato laukiame? Nebent valdantieji Lietuvą Europoje mato tik kaip senų automobilių laužavietę“, – pareiškė Liberalų sąjūdžio vadovas Eligijus Masiulis.

Naujo mokesčio neturėtų palaikyti ir Tėvynės sąjunga. Taigi socialdemokratai gali likti vieninteliai, siūlantys įvesti automobilio mokestį prieš pat rinkimus.

Įvedus automobilio mokestį ir padidinus akcizus siūloma kompensuoti per krizę sumažintas pensijas.

Pagal automobilio variklio tūrį šis mokestis būtų skaičiuojamas taip: iki 1,5 litro – 90 litų, 1,501–2 litrai – 170 litų, 2,001–2,5 – 240 litų, 2,501–3 litrai – 310 litų, 3,001–3,5 litro – 380 litų, 3,501–4 litrai – 450 litų, 4,001–5 litrai – 520 litų, daugiau nei 5 litrai – 590 litų per metus.

Motociklų su iki 0,5 litro darbo tūrio varikliu savininkai už savo transporto priemones šiais metais mokėtų 70 litų metinį mokestį, 0,501–1 litro – 130 litų, 1,001–1,5 litro – 190 litų, daugiau nei 1,5 litro – 250 litų metinį mokestį.

Mokestį mokėtų visi automobilių savininkai, kurių automobiliai registruoti „Regitroje“ – fiziniai asmenys, įmonės, valstybės institucijos. Išimtys būtų taikomos elektromobiliams, specialiosios paskirties – greitosios pagalbos, policijos, ugniagesių automobiliams bei diplomatų transporto priemonėms.

Mokestis turėtų įsigalioti spalio 1-ąją, tačiau vairuotojams gali tekti mokėti už visus metus. Jį reikėtų sumokėti kasmet iki gruodžio 1 dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.