Kodėl A.Butkevičius pakeitė nuomonę apie automobilio mokestį?

Premjeras Algirdas Butkevičius kol kas nesureikšmina kalbų, kad kitos valdančiosios koalicijos partnerės nepritaria automobilio mokesčiui. Socialdemokratų lyderis ruošiasi įtikinti „darbiečius“, „tvarkiečius“ ir „lenkus“, kad mokesčių didinimas yra būtinas.

Premjeras A.Butkevičius gina automobilio mokestį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Premjeras A.Butkevičius gina automobilio mokestį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

Feb 13, 2014, 8:37 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 9:42 AM

„Visada reakcijos prieš bet kokių mokesčių įvedimą būna neigiamos. Kalbant apie automobilio mokestį, šis mokestis faktiškai taikomas visose Europos Sąjungos ir ne tik jos šalyse, bet Lietuva kažkodėl yra išskirtinė. Aišku, nėra populiaru kalbėti apie mokesčius, bet, manau, kiekvienas žmogus puikiai supranta, kad jis nori važinėti gerais keliais ir jaustis saugus“, – ketvirtadienį Žinių radijui teigė A.Butkevičius.

Vyriausybės vadovas sako, kad artimiausiu metu iš šio mokesčio surinkti pinigai būtų naudojami per krizę sumažintoms pensijoms kompensuoti, o po to – keliams.

Sprendimą dėl naujo mokesčio tikimasi priimti penktadienį per Valdančiosios koalicijos partijų politinės tarybos posėdį. Premjeras leido suprasti, kad nepritarus naujam mokesčiui pensijų kompensavimas gali užtrukti. Dabar tai planuojama padaryti per trejus metus. 

2011 m. A.Butkevičiaus nuomonė apie automobilio mokestį buvo visiškai priešinga.

„Visų automobilių apmokestinimas nėra socialiai teisingas, nes žmonės skirtingai naudojasi transporto priemonėmis. Dalis žmonių automobilį per žiemą laiko garaže ir tik vasarą juo važinėja į sodą. Kiti vairuoja kasdien ir nuvažiuoja daugybę kilometrų. Toks skirtumas irgi turi atsispindėti įvedant mokestį, tačiau mes manome, kad apskritai nereikėtų gąsdinti šalies gyventojų dar vienu nauju mokesčiu“, – 2011 m. vasarą būdamas opozicijoje kalbėjo A.Butkevičius.

Šių savo žodžių jis dabar neneigia. Tačiau tada esą taip kalbėjo visai kitame kontekste.

„Dėl to, kad buvo kalbama apie naktinę mokesčių reformą. Ir tikriausiai puikiai suprantame, kad naktinė mokesčių reforma buvo pagrįsta darbo pajamų ir pensijų mažinimu – tuo, kas dabar matoma, kad buvo daroma klaidingai ir dėl to dabar reikia sumokėti dideles pinigų sumas. Tuomet dar buvo norima kalbėti apie transporto mokesčio įvedimą“, – paklaustas, kodėl pakeitė nuomonę, ketvirtadienį aiškino A.Butkevičius.

Primename, jog mokestį už automobilius ir motociklus ketinama skaičiuoti pagal jų variklio tūrį. 

Motociklų, kurių variklio darbo tūris iki 0,5 litro, savininkai už savo transporto priemones šiais metais mokėtų 70 litų metinį mokestį, 0,501–1 litro – 130 litų, 1,001–1,5 litro – 190 litų, daugiau nei 1,5 litro – 250 litų metinį mokestį.

Dar labiau kišenes pakratys automobilių savininkai. 

Automobiliams pagal variklio darbo tūrį šis mokestis būtų skaičiuojamas taip: iki 1,5 litro – 90 litų, 1,501–2 litrai – 170 litų, 2,001–2,5 – 240 litų, 2,501–3 litrai – 310 litų, 3,001–3,5 litro – 380 litų, 3,501–4 litrai – 450 litų, 4,001–5 litrai – 520 litų, daugiau nei 5 litrai – 590 litų per metus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.