Neregėta šalies vienybė prieš automobilio mokestį

Socialdemokratų planai sumažintas pensijas kompensuoti ne tik didinant alkoholio akcizą, bet ir įvedant lengvojo automobilio ir motociklo mokestį imti blokuoti iškart, kai tik buvo paskelbti.

Daugiau nuotraukų (1)

„Laiko ženklai”

Feb 14, 2014, 10:10 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 8:19 AM

Seniai Lietuva nėra regėjusi tokios vienybės kaip viešojoje erdvėje malant į miltus sumanymą įvesti automobilio ir motociklo mokestį.

Pirmiausia automobilių ekspertai išsišaipė iš darbo grupės pasiūlytos ir finansų ministro R.Šadžiaus išgirtos idėjos šį mokestį skaičiuoti pagal variklio tūrį – pareiškė, kad tai nelogiškas, neprasmingas ir net absurdiškas sumanymas.

Ekspertų nuomone, jeigu būtų nutarta apmokestinti transporto priemones, reikėtų elgtis taip, kaip daro jau 19 ES šalių, – mokestį skaičiuoti pagal anglies dvideginio emisiją.

Tokiu būdu esą bent jau būtų skatinama atnaujinti automobilių parką ir gerinama ekologinė situacija.

Maža to, visų partijų, išskyrus socialdemokratus, politikai piestu stojo iš viso prieš patį sumanymą įvesti naują mokestį.

Nenuostabu, kad užmojus kompensuoti nurėžtas pensijas automobilių savininkų, tarp kurių – ir nemažai pensininkų, sąskaita sukritikavo opozicijoje esantys konservatoriai ir liberalai.

Bet gal net kategoriškiau šiuos planus supliekė valdančiosios koalicijos partneriai.

Dabar Rusijoje esantis Darbo partijos dvasinis lyderis V.Uspaskichas premjerui A.Butkevičiui įgėlė, kad jis, priešindamasis minimalios algos didinimui, buvo pažadėjęs šiemet nedidinti ir mokesčių, bet jau vėl keičia nuomonę.

„Tvarkiečių“ vadovas R.Paksas piktinosi, kad automobilio mokesčio įvedimas nebuvo aptartas politinėje taryboje ir jo partija apie šį sumanymą sužinojo tik iš spaudos.

R.Paksas ragino pensijas kompensuoti, bet vėl pasiūlė tai daryti anksčiau jo įvardytais ir socialdemokratų visiškai netinkamais laikomais būdais – didinant valstybės biudžeto deficitą ir mažiau pinigų pervedant į privačius pensijų fondus.

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos lyderis V.Tomaševskis taip pat paskubėjo įsitraukti į kritikų chorą – pareiškė, kad jo partija kategoriškai nepritaria automobilio mokesčiui, ir pasiūlė aktyviau kovoti su šešėline ekonomika ir taip surinkti daugiau pinigų į biudžetą.

Pasiūlymai pensijas kompensuoti didinant alkoholio akcizus ir įvedant naują automobilio mokestį valdančiosios koalicijos politinėje taryboje turėtų būti svarstomi šiandien.

Bent jau viešai nė viena partija kategoriškai neprieštarauja biudžeto papildymui didinant alkoholio akcizus, nors šio sumanymo sėkme labai abejoja finansų ekspertai.

Nuogąstaujama, jog Finansų ministerijos planai iš didesnio alkoholio akcizo per metus papildomai surinkti apie 100 milijonų litų gresia žlugti, nes kylanti gėrimų kaina didins jų kontrabandą.

Todėl realiai pajamų iš šio šaltinio gali būti surinkta net mažiau nei anksčiau.

Iš automobilio ir motociklo mokesčio, kurį reikėtų sumokėti jau šiemet, per metus tikimasi surinkti apie 200 mln. litų.

Tačiau jei šį sumanymą supliekę politikai nepakeis nuomonės, nėra prasmės net siūlyti Seimui priimti tokį įstatymą.

Tiesa, premjeras dar viliasi politinėje taryboje įtikinti kitas valdžios partijas pritarti automobilio mokesčiui, nors būdamas opozicijoje pats kritikavo panašius tuometės A.Kubiliaus Vyriausybės ketinimus.

Kartu kyla ir klausimas, kodėl tokie valdžios planai skelbiami viešai dar jų nesuderinti valdančiojoje koalicijoje, kartais net ir pačioje Vyriausybėje.

Mažų mažiausiai keistai atrodo, kai vieno ministro pasiūlymus sukritikuoja kitas ar net premjerui viešai prieštarauja jo Vyriausybės narys, ir dar priklausantis jo partijai.

Antai prieš porą savaičių A.Butkevičius pranešė apie ketinimus riboti iš Baltarusijos ir Rusijos atvykstančių automobilių bakuose esančių degalų kiekį, bet šį sumanymą tuoj pat sukritikavo ir vežėjai, ir jiems pritariantis susisiekimo ministras socialdemokratas R.Sinkevičius.

Tokia vieša polemika tikrai neliudija, kad valdančiosios koalicijos ir net Vyriausybės veiksmai yra koordinuojami.

Galima net pamanyti: vieni valdžios žmonės skubiai skelbia savo dar gerai neapgalvotus, pritarimo nesulaukusius planus, o kiti puola jų viešai kritikuoti, be kita ko, veikiami artėjančių rinkimų nuotaikų.

Tai akivaizdžiai matoma diskutuojant dėl pensijų kompensavimo.

Gerai žinodama, kokią įtaką rinkimų rezultatams turi senjorų balsai, nė viena partija nerizikuoja suabejoti, ar būtinai reikia jau šiemet pradėti kompensuoti pensijas.

Bet siūlomi papildomų biudžeto pajamų šaltiniai taikosi į vienos ar kitos socialinės grupės kišenę arba, kaip automobilio mokestis, liečia kone visą visuomenę.

Natūralu, jog nepopuliarių sprendimų partijos dabar kratosi kaip karštos bulvės, kita vertus, jausdamos būtinybę tesėti pažadus pensininkams, ima skubėti ir blaškytis.

Iš to neišeina nieko dora, o žmonės yra tik klaidinami ir kiršinami skelbiamomis, bet čia pat numarinamomis idėjomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.