Valdžia geriau žino, kaip patogiau važinėti kauniečiams?

Šią savaitę kauniečiai važinėja brangiau mokėdami už viešojo transporto vienkartinius bilietus. Nuo liepos gerokai sumažės Kauno transporto kraštovaizdžiui įprastų maršrutinių taksi. O miesto valdžia tikina, kad bilietai branginami ir „mikriukai“ naikinami būtent keleivių labui.

Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Mar 7, 2014, 8:26 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 2:58 PM

Nuo kovo 1 dienos kauniečiai už vienkartinį autobuso ir troleibuso bilietą, perkamą iš vairuotojo, moka 40 ct brangiau (2 Lt. 40 ct.). Privačių vežėjų paslaugos savivaldybės sprendimu taip pat pabrangintos – bilietas „mikriukuose“ kainuoja 3 Lt. (iki kovo buvo 2,50 Lt).

Elektroniniai bilietai kol kas nepabrango. Miesto valdžia pas vairuotojus perkamų bilietų branginimą aiškino gana savotiškai – taip esą daroma ne todėl, kad savivaldybės viešojo transporto įmonės surinktų daugiau pinigų, bet vardan keleivių patogumo.

„Pastebėta, kad prie vairuotojo kabinos susidaro eilės, kai perkami vienkartiniai bilietai. Keleiviai trukdo vairuotoją, prašydami bilietų, nelaukdami, kol sustos stotelėje. Dėl to trikdomas eismas, susidaro gaišatis“, - aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Galbūt ateityje nuo popierinių bilietų atpratinti keleiviai ir nekels sąmyšio autobusuose ir troleibusuose, bet pirmomis dienomis po pabranginimo kaip tik pasitaikė netvarkos atvejų, nesusipratimų.

Trečiadienį prie „Planetos“ turgaus į 43-ojo maršruto autobusą įlipusios kelios kaunietės supyko patyrę, kad pabrango bilietai ir paleido gerkles griežtai reikalaudamos, kad vairuotojas jas išlaipintų, neprivažiavus sekančios stotelės.

„Man kelionė į namus gerokai pabrangs“, - skundėsi ir kaunietis studentas Vygintas, kremtantis mokslus Vilniaus Gedimino Technikos universitete. - „Mėnesinio bilieto Kaune man pirkti neapsimoka, nes čia, pas tėvus, parvažiuoju tik savaitgaliais. Visiems kituose miestuose besimokantiems studentams kauniečiams teks suspausti savo biudžetą“.

Nesidžiaugia ir vairuotojai, jiems tenka krapštyti grąžą smulkiomis monetomis, nes keleiviai dažniausiai paduoda tris, du su puse lito.

Savo kelionių po miestą planus turės keisti ir įpratę naudotis maršrutinių taksi paslaugomis kauniečiai. Jau nuo metų pradžios savivaldybės sprendimu sumažėjo 5 maršrutais.

Dabar Kauno keleiviai vežami 14-ka maršrutų, o nuo liepos jų liks tik 7, tie, kuriuos aptarnaus neseniai konkursą laimėję vežėjai.

P.Keras tikino, jog keleiviai dėl sumažėjusių maršrutų nenukentės – maršrutiniai taksi bus kokybiškesni, naujesni, patogesni.

Taip pat „mikriukuose“ galios elektroniniai bilietai. Tačiau aklai sekti Vilniaus pavyzdžiui, visiškai įlieti maršrutinius taksi į vientisą miesto viešojo transporto sistemą Kaunas kol kas neketina. Maršrutinių taksi važiavimo kaina bus didesnė (nuo kovo – 3 litai), nei autobusų ir troleibusų.

Kauniečiai jau skundžiasi, kad nuo metų pradžios sumažėjus maršrutų, tapo sunkiau susisiekti su kai kuriomis miesto dalimis.

Pavyzdžiui, iš Vytauto prospekto Žaliakalnio link iki Kauno klinikų dabar veža tik 43-ojo maršruto mikroautobusas. Piko valandomis jis būna perpildytas – anksčiau panašiu maršrutu ir iki pat Šiaurės prospekto vežė 3-ojo maršruto mikroautobusas.

Savivaldybės sprendimu jis buvo panaikintas kaip esą nereikalingas, neatsiperkantis.

Vidutinių ir smulkiųjų verslininkų asociacijos narys Mindaugas Stabingis, atstovaujantis privačius vežėjus, tokius miesto valdžios teiginius pavadino juokingais.

„Nė vienas privatus vežėjas nevažinėtų nuostolingu maršrutu. Visi jie, panaikinti valdžios sprendimu, buvo normalūs, pakankamai pelningi. Privatūs vežėjai iš Kauno vejami tam, kad būtų įtvirtinta savivaldybės įmonės „Autrolis“ monopolija“, - tvirtino M.Stabingis.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo skyriaus organizavimo skyriaus vedėjas P.Keras teigė, jog kelionės maršrutiniais taksi buvo pabrangintos pačių vežėjų pageidavimu, esą dėl padidėjusių degalų kainų vežti keleivių už 2,5 lito nebeapsimokėjo.

Privačių vežėjų atstovas M.Stabingis paneigė, kad pabranginti kelionę sumanė patys vežėjai. Jo teigimu, jeigu viešojo transporto rinka Kaune būtų laisva, „mikriukai“ galėtų vežti keleivius net prieš kelis metus užmirštomis kainomis – po 2 Lt.

„Pagaliau, 2,5 litų mus tenkino, nes vidutinė savikaina, mūsų skaičiavimu, siekia 2,28 Lt. Mums tikrai nenaudinga branginti bilietus, nes prarasime keleivių srautą. Mūsų verslas dirbtinai žlugdomas, o tai reiškia, kad keleiviai praras galimybę greitai ir patogiai pasiekti norimą vietą. Juk yra daug senyvo amžiaus žmonių, kuriems toli nuo stotelės iki namų, o mes galime sustoti norimoje vietoje, jei tik nedraudžia eismo taisyklės. Deja, už kiek ir kuo nori važiuoti kauniečiai, sprendžia ne jie patys, bet miesto valdžia“, - kalbėjo M.Stabingis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.