Vilniaus gatves išgelbės „remiksingas“

"Sostinė"

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

2014-03-21 15:24, atnaujinta 2018-02-15 05:41

Jų lūpose suskambus žodžiui "remiksingas" nejučiomis prisimeni remiksą - alternatyviąją dainos versiją. Bet tas "remiksingas" nieko bendra su popmuzika neturi.

Šis valdžios terminas yra gerokai žemiškesnis, susijęs su gatvių duobių lopymu. Tai - naujoviškas per žiemą gerokai ištrupėjusio asfalto tvarkymo būdas.

Freza nupjautas asfaltbetonis bus ne išvežamas, bet čia pat sunaudojamas - užliejamas nauja danga. Gal išties stebuklingas tas "remiksingas" - senus asfalto luitus pakišti po naujų asfaltu? Vilniuje jis bus taikomas jau šį pavasarį.

Vairuotojams, žinoma, tas pat - naujoviškai ar senoviškai kelininkai lopys duobes. Svarbu, kad gatvės būtų bent šiek tiek lygesnės, po kiekvienos kelionės automobilio nereikėtų remontuoti.

Valdžia taip pat nenori švaistyti pinigų. Ne paslaptis, kad užlopyti kvadratinį metrą duobių yra tris kartus brangiau nei pakloti ištisinį asfalto sluoksnį. Todėl šiemet esą papūs nauji vėjai - kelininkai stengsis daugiau kloti ištisinio sluoksnio.

Gal čia slypi paprasčiausia gudrybė? Juk ištisinis sluoksnis klojamas tik tada, kai gatvė nusėta duobių. Dėl vienos kitos duobės niekas piršto nepajudins, tad jos taip ir liks. Štai ir "remiksingas".

Dar vienas sostinės gatvių remonto ypatumas - darbai užverda ne tada, kai skaisčiau pašviečia saulė, pradžiūsta asfaltas. Pasirodo, kelininkai turi ką veikti tik tuomet, kai pradeda darbą asfaltbetonio gamyklos. Jos kol kas stovi.

Kelio darbams orai jau palankūs, bet iki šiol nėra aišku ir kurios gatvės bus rimčiau remontuojamos. Galbūt Justiniškių, galbūt Antakalnio.

"O Salininkus užmiršote?" - skrieja priekaištai miesto tvarkytojams iš visiškai užmiršto sostinės rajono. "Neužmiršome, tik judrią Salininkų gatvę reikia labai rimtai remontuoti. "Remiksingo" neužteks", - girdėti paaiškinimas su stebuklingu terminu.

Tad Salininkų sodų gyventojams teks kratytis per duobes iki kitų metų. O valdžia pažadėjo asfaltuoti Salotės gatvę, paplatinti Nemenčinės plentą. Juk šiais keliais ne "Volkswagen Passat" ir "Audi 80" rieda.

Gatvėms remontuoti šiemet Vilniaus valdžia žada išleisti 25 mln. litų. "Oho, ne taip mažai", - nusistebės tik naivuolis. Juk iš 1300 kilometrų gatvių net trečdalis - 400 kilometrų - yra iki šiol neasfaltuoti kaimų keliukai.

Žvelgdamas į duobę, kurioje pramušė padangą, vilnietis vairuotojas krapšto pakaušį: "Stebuklas. Juk važiavau prieš mėnesį, duobės čia nebuvo."

Nebuvo, o dabar yra. Nes kelininkai užsiminus apie jų atliktų darbų kokybę ir garantiją tik atlaidžiai nusišypsos. Na, ir kas, kad lopams numatyta penkerių metų garantija. Tai tik popieriuose.

"Be abejo, kai kurios gatvės suremontuotos nekokybiškai. Bet kiekvienai užlopytai duobei garantijos juk nesuteiksime", - kažkodėl kelininkus ima teisinti ir valdžios atstovai.

Stebuklų miesto gatvėse pakanka. O dabar į jas dar ir "remiksingas" atkeliauja.

"Sostinė"

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.