Gimnazijai – vargas dėl vilkikų

Siaura Totorių gatve vaistus į sandėlius gabenantys vilkikai piktina ne tik vietos gyventojus – A.Puškino gimnazijos pedagogai nerimauja ir dėl moksleivių saugumo. Farmacininkai iš Kauno centro į užmiestį išsikraustyti žada tik ateinančių metų vasarą, rašo „Lietuvos rytas“.

Siauroje gatvėje vilkikai sunkiai išsitenka, o kai bando įsukti į sandėlius, laužo šaligatvį. Kartais vairuotojai mašinas net palieka ant šaligatvių ir jose miega.<br>M.Patašiaus nuotr.
Siauroje gatvėje vilkikai sunkiai išsitenka, o kai bando įsukti į sandėlius, laužo šaligatvį. Kartais vairuotojai mašinas net palieka ant šaligatvių ir jose miega.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis

Mar 24, 2014, 10:31 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 3:52 AM

„Tai pasaulio pabaiga. Regis, toliau nėra kur važiuoti“, – pamatę į Laisvės alėją įsukančius vilkikus stebisi kauniečiai.

Tiesa, vilkikai važiuoja ne pėstiesiems skirta alėjos dalimi, o jos „apendiksu“, kuris jungia Vytauto prospektą su Trakų gatve.

Iš čia apie 40 tonų sveriančios transporto priemonės suka į Totorių gatvę, kurioje yra didmenine prekyba vaistais užsiimančios bendrovės „Limedika“ sandėliai.

Siauroje gatvėje sunkiai išsitenkantys vilkikai atrodo grėsmingai, o kai bando įsukti į sandėlius, laužo šaligatvį. Kartais vairuotojai sunkiasvores mašinas net palieka ant šaligatvių ir jose miega.

Bijo dėl mokinių saugumo

Šalia vaistų sandėlių įsikūrusios A.Puškino gimnazijos direktorius Erikas Griškevičius tikino ne kartą kreipęsis į miesto savivaldybę pagalbos, tačiau jos nesulaukęs.

„Prašiau įrengti atitvarus. Jie turėtų saugoti šaligatviu einančius vaikus ir patį šaligatvį. Savivaldybė atitvarų įrengti neturėjo galimybių, o farmacininkai atsisakė paplatinti įvažiavimą, kad vilkikams būtų patogiau įsukti į sandėlius“, – kalbėjo gimnazijos vadovas.

E.Griškevičiui labiausiai neramu dėl mokinių saugumo.

„Negali žinoti, ar kelyje pervargęs, užsimiegojęs vairuotojas laiku pastebės pirmokėlį ir spės sustabdyti.

Įmonės vadybininkai turėtų taip sureguliuoti transporto srautus, kad vilkikams nereikėtų stovėti ant šaligatvio. Apsaugos darbuotojas galėtų išeiti iš savo posto ir padėti vairuotojams įvažiuoti pro vartus“, – svarstė A.Puškino gimnazijos vadovas.

Sandėlius iškels į užmiestį

Su „Limedika“ tiesiogiai susijusios įmonės „Nacionalinė farmacijos grupė“ valdybos narė, bendrovės „Gintarinė vaistinė“ vadovė Rūta Bagdonavičienė pripažino, kad vaistų sandėliams Totorių gatvė – ne pati tinkamiausia vieta.

„Istoriškai susiklostė, kad sandėliai atsidūrė miesto centre. Nepatogumų jie kelia ne tik kaimynams, bet ir mums patiems. Kol įmonė buvo maža, atrodė vienaip, o kai ji išaugo – visai kitaip. Suprantame problemas, juk gatvė siaura, o atvykstantys automobiliai – dideli. Todėl kiek galime, bandome gatvę remontuoti“, – sakė R.Bagdonavičienė.

Kauno pakraštyje, šalia į Vilnių vedančio kelio, jau pradėtas statyti terminalas. Į naująją farmacininkų buveinę persikels ne tik „Limedikos“ ir su ja susijusių įmonių sandėliai, bet ir darbuotojai.

„Planuojama ten persikelti ateinančios vasaros pabaigoje–rudens pradžioje. Naujų plotų įsigijimas ir persikraustymas – gana brangus procesas. Po to, kai savininkai priėmė sprendimą dėl šių pokyčių, mes bandome kuo greičiau tai padaryti. Sandėliuoti naujoji vieta bus kur kas patogesnė, manau, išsispręs ir problemos, susidarančios Totorių gatvėje“, – svarstė verslininkė.

Nelaimių dar nepasitaikė

Apie Kauno centru vykstančių vilkikų keliamus nepatogumus žino ir Kauno apskrities kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Pasak pareigūno, daugiausia problemų kyla iš užsienio šalių atvykstantiems, miesto nepažįstantiems vairuotojams.

„Atvažiuoja pirmą kartą į Kauną, mažą Totorių gatvę mato tik navigacinės sistemos ekrane. Kai įvažiuoja į Laisvės alėją, tik tada pradeda dairytis, kur važiuoti toliau. Neretai pravažiuoja Totorių gatvę jos nepastebėję, neradę įvažiavimo blaškosi po Vytauto prospektą“, – pasakojo D.Česnauskas.

Kelių policijos vadovas tikino, kad farmacininkams išsikėlus į užmiestį krovininio transporto keliamų problemų šioje miesto dalyje turėtų sumažėti.

Į „Stumbro“ gamyklą vykstančių sunkvežimių vairuotojai pasiklysta ir siauromis gatvėmis važinėja itin retai. Tai galima paaiškinti paprastai – svaigalus vežioja nuolat į įmonę vykstantys vietiniai vairuotojai.

„Eismo saugumui vilkikai įtakos neturi. Nepamenu nė vieno įvykio, kad dėl jų kaltės centre būtų žuvęs ar sužeistas žmogus. Tiesiog ši miesto vieta nepritaikyta tokių transporto priemonių eismui, kyla problemų patiems vairuotojams bei aplinkiniams“, – sakė D.Česnauskas.

Pramoninio kvartalo miesto centre neliks

Šalia autobusų stoties įsikūrusios bendrovės „Stumbras“ korporatyvinių reikalų grupės vadovė Vaida Budrienė tikino, kad vietos gyventojų ar šalia esančių įstaigų atstovų nusiskundimų negauna.

„Gamyklos teritorija gana didelė, todėl mašinoms netenka laukti siaurose gatvėse, jos iš karto įvažiuoja į teritoriją. Tad spūsčių nesudarome. Pas mus per dieną atvažiuoja apie 5–8 sunkaus transporto priemones – tai nėra daug“, – sakė „Stumbro“ atstovė.

Kauno savivaldybės tarybos narys, Eismo saugumo komisijos pirmininkas V.Bancevičius mano, kad į sunkaus krovininio transporto judėjimą Vytauto prospekto prieigose derėtų žvelgti kaip į neišvengiamą būtinybę.

„Toje vietoje istoriškai susiformavo pramoniniai kvartalai. Kol jie egzistuos, tol prie jų privažiuoti turės sunkiasvoris transportas. Sutinku, kad kai kam tai kelia papildomų nepatogumų.

Pramonė kraustosi į užmiestį, todėl laikui bėgant šios bėdos natūraliai turėtų išsispręsti“, – svarstė V.Bancevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.