Šįkart konservatorius kolegų teismui pateikė siūlymą bausti už automobilio ridos klastojimą – odometro keitimą ar jo gadinimą. Pasak K.Masiulio, Lietuva liko vienintelė valstybė civilizuotoje Europos dalyje, nebaudžianti už tokią veiklą.
Vokietijoje ar Jungtinėje Karalystėje odometrų gadintojai esą gali atsidurti net už grotų. Panašios sankcijos netrukus gali atsirasti ir Lietuvoje – automobilio ridos klastotojams grėstų net dvejų metų laisvės atėmimo bausmė.
Jei bandėte pirkti Vokietijoje naudotus automobilius, tikriausiai girdėjote, kad visus juos vairavo namų šeimininkės arba garbaus amžiaus pensininkai, kurie sekmadieniais nuvažiuodavo tik į bažnyčią, todėl per metus nuriedėdavo vos 10 tūkstančių kilometrų.
Tik po įtemptų pardavėjų ir pirkėjų derybų pavyksta išsiaiškinti, kad kai kurie automobiliai priklausė taksi paslaugas teikusiai bendrovei, o jų rida yra perkopusi pusę milijono kilometrų.
Taigi K.Masiulis, ko gero, šiek tiek persistengė, nes beveik visus naudotų automobilių perpardavėjus ir vadinamuosiuose garažiukuose įsikūrusius meistrus galima drąsiai vadinti ridos klastojimo recidyvistais.
Galima spėti, kad jeigu konservatoriaus pasiūlymas taps oficialiu teisės aktu, netrukus Lietuvoje tiesiog neliks galinčių remontuoti automobilį specialistų – dauguma jų atsidurs pataisos namuose.
Vis dėlto didesnė tikimybė, kad Seimo nariai nepritars kolegos pastangoms pažaboti vairuotojus mulkinančius verteivas.
Mat politikai įpratę važinėti naujais automobiliais ir į garažiukus neužsuka, todėl paprasčiausiai nežino, kas tas ridos klastojimas.