Mūšis dėl perėjos keliasi į Seimą

Šeškinės bendruomenė penkerius metus kovėsi dėl panaikintų dviejų pėsčiųjų perėjų Ukmergės gatvėje, kol prisibeldė į Seimo kontrolierių įstaigos duris, rašo „Lietuvos rytas“.

Kaip pėstieji turėtų pereiti judrią Ukmergės gatvę ties Ozo viaduku, savivaldybės valdininkai dar nenusprendė.
Kaip pėstieji turėtų pereiti judrią Ukmergės gatvę ties Ozo viaduku, savivaldybės valdininkai dar nenusprendė.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

May 12, 2014, 8:22 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:41 AM

Seimo kontrolieriaus Raimondo Šukio atsakymas Šeškinės bendruomenei atgaivino viltis vėl turėti bent vieną pėsčiųjų perėją Ukmergės gatvėje ties Ozo viaduku.

Pėsčiųjų perėja šalia Šeškinės stotelės buvo panaikinta 2009-aisiais. Po metų neliko perėjos ties Ukmergės gatvės 202A namu. Tiek laiko Šeškinės bendruomenė nerimo reikalaudama grąžinti bent vieną perėją.

Valdžia, remdamasi įvairiais tyrimais, posėdžiais ir pasitarimais, Šeškinės bendruomenei uoliai atsakinėjo, kad palikti perėją nėra galimybių.

Mat Ukmergės gatvė labai judri, toje vietoje daug avarijų, o norinčių kirsti gatvę pėsčiųjų nėra daug.

Vaikščioti viaduku nenori

R.Šukys savivaldybei leido per mėnesį nuspręsti, kaip Šeškinės gyventojams geriau kirsti Ukmergės gatvę – įrengiant požeminę perėją ar pėsčiųjų perėją virš gatvės.

Dar vienas jo siūlymas – perkelti miesto transporto stotelę prie Ozo viaduko į kitą vietą.

Panaikinusi abi perėjas savivaldybė Šeškinės bendruomenei ne kartą siūlė naudotis Ozo viaduku, bet šis kelias gyventojams pasirodė nepatogus, o žiemą net ir pavojingas. Laiptai nusileidžiant nuo viaduko statūs, vyresnio amžiaus žmonėms juos sunku įveikti.

Bendruomenės atstovai prašė grąžinti bent vieną perėją, o prie jos įrengti šviesoforą.

Tačiau savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus specialistai kartojo, kad, panaikinus perėjas, neva rūpinamasi gyventojų saugumu.

Sužalotas ne vienas žmogus

Beje, Ukmergės gatvėje prieš keletą metų buvo projektuojamas pėsčiųjų viadukas, bet projektas žlugo kartu su nacionalinio stadiono statyba.

Viltis buvo sužibusi 2011-ųjų rudenį, kai atkaklūs Šeškinės gyventojai per priėmimą pas merą Artūrą Zuoką išgavo pažadą grąžinti vieną iš dviejų panaikintų perėjų, ją reguliuojant šviesoforu.

Bet vėliau valdininkai apsigalvojo ir pareiškė, kad šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų perėja smarkiai pablogintų eismo situaciją.

Savivaldybė pateikė statistiką: kai nereguliuojama perėja buvo prie Šeškinės stotelės, čia per metus būdavo sužalojami 2–5 žmonės, įvykdavo net 20–50 avarijų.

Prieš pasiryždami naikinti vieną perėjų miesto savivaldybės specialistai suskaičiavo, kiek pėsčiųjų ja naudojasi. Paaiškėjo, kad nedaug.

Nustatyta, kad tarp 8 ir 9 valandos į stoteles ir iš jų vidutiniškai eina 31 žmogus, tarp 12 ir 13 valandos – 21, o tarp 17 ir 18 valandos – 35 pėstieji.

Tačiau Šeškinės gyventojai ir toliau kategoriškai reikalavo įrengti šviesoforus ir nenorėjo girdėti argumentų, kad Ukmergės gatvę galima saugiai kirsti Ozo viaduku.

Šviesoforai užkimštų gatvę

Eismo organizavimo skyriaus specialistai net skaičiais mėgino įrodyti, kad šviesoforai Ukmergės gatvėje pridarytų daug bėdų.

Skaičiuojama – kad pėstieji galėtų kirsti plačią gatvę, reikėtų skirti mažiausiai 48 sekundes. Per tiek laiko Ukmergės gatvės pralaidumas sumažėtų 20 procentų.

Specialistai tikino, kad rytinio ir vakarinio piko metu šviesoforai, kurių reikalavo gyventojai, paralyžiuotų eismą Ukmergės gatvėje. Juk šia gatve piko metu viena eismo kryptimi per valandą pravažiuoja net 2500 automobilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.