Po pralaimėjimo Eurovizijoje - provincialumo tvaikas

Nusiminimas turi daug išraiškų. Vienas jų - beviltiškumo sukeltas pyktis: „Barzdota moteris laimėjo Euroviziją, tik pamanykite!“. Kai kažkoks Selas leidžia sau atkartoti ruso komiko šauksmą: „Pervažiuokime tankais Europą, 1945-ųjų analogu“ savais žodžiais: „Jei Putinas numestų atominę bombą ant Europos, aš būčiau nieko prieš, nes p..ai ax..li.“, šį gyvenimo nuskriausto žmogaus širdies kauksmą dar galima nurašyti runkelio genams.

Daugiau nuotraukų (1)

Arkadijus Vinokuras

May 12, 2014, 4:09 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:13 AM

Bet kai garsus prodiuseris jam aidu atkartoja panašiais žodžiais, - tai jau mūsų popso „gamintojų“ kūrybinio neįgalumo įrodymas.

Ir kaip tik šitas neįgalumas taip ryškiai kertasi su tikro meno samprata. Nesvarbu profesijos sritis. Pavyzdžiui, iš surūdijusių mašinos griaučių mechaniko atkurtas automobilis - ar tai ne menas?

Dėstytojo paskaita, paskaityta taip, kad atsimeni ją visą savo gyvenimą - taip pat menas. O mūsų kontekste popsas, nesiginčykite, tuojau matai - kur mėšlas, o kur nuostabi kūryba. Retorinis klausimas: pasakykite, ar gali tiek nepakantumo, nemokėjimo pralaimėti kupinas žmogus ar žmonės, sukurti ką nors gražaus? Ką nors įspūdingo?

Todėl logiška, kad mūsų Eurovizinė komisija sugebėjo atverti kelią į Eurovizijos konkursą netalentingai, provincinių pažiūrų gyvenime bei scenoje V.Matačiūnaitei.

Vien tik jos laimėtoją žeminantys pasisakymai ko verti. Net Rusijos popso karalius Filipas Kirkorovas, žinant Rusijoje siaučiančią žiaurią, net mirtinai pavojingą homofobijos politiką, turėjo daugiau drąsos išsakyti savo nuomonę, nei vietiniai naftalinu kvepiantys popso karaliukai bei žvaigždelės.

Jis pasakė: „Laimėtojų neteisia. Tai buvo daina, kuri laimėjo ir, mano nuomone, tai buvo graži daina. Su barzda, be barzdos, moteris, vyras – tai nesvarbu, tai yra konkurencija, dainų konkursas. Šįkart Europa balsavo šitaip“. Akivaizdu, V.Matačiūnaitė niekaip negalėjo laimėti.

Didingi kūriniai nekuriami vidutinybių. Tokia yra gyvenimo aksioma. Tai dar kartą patvirtina ir scenoje pasirodęs Austrijos „Drag queen“ stiliaus atlikėjas Conchita Wurst (Thomas Neuwirthas).

Jis pateikė save kaip gyvą aukščiausios klasės meną, ikoną, kurio kūrinyje į visumą susiliejo viskas: talentas, daina, balsas, forma, scenografija. Po jo pasirodymo nublanko visi prieš ir po atlikti kūriniai. Ir koks skirtumas, ar „moteris su barzda“, su sijonu ar be jo, nes tikras menas lyties neturi.

Conchita Wurst? Elton John? Freddie Mercury? Alio? Kodėl tokių gyvų meno kūrinių popse Lietuvoje neturime? Deja, net su užsieniečių pagalbą likome neįgalūs. Mūsiškiai prodiuseriai bei etatiniai dainų „ekspertai" turėtų sąžiningai tuojau atsistatydinti visi iki vieno.

Per visą laiką nė vienas mūsų šalies atstovas nėra laimėjęs Eurovizijoje. Laikas keisti plokštelę. Perduoti estafetę naujai kartai.

Po pralaimėjimo Eurovizijos konkurse Lietuvoje tvyro ne koks kvapas. Deja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.