Kauno miesto teritorijoje esanti Palemono geležinkelio stotis – didžiausia prekinė stotis Kauno regione, aptarnaujanti daug sunkiosios ir lengvosios pramonės įmonių, esančių Naujasodžio, Palemono ir Petrašiūnų mikrorajonuose, rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
Palemono seniūnaitis Valdimaras Moliejus sako, kad gyventojai prie geležinkelio skleidžiamo triukšmo yra įpratę. Tačiau skundžiasi dėl iš peronuose įrengtų garsiakalbių sklindančių komandų.
„Vienoje geležinkelio atkarpoje formuojami krovininių vagonų sąstatai. Į kurį kelią jie turi riedėti, stoties dispečeris darbininkams praneša per garsiakalbius. Tai vyksta ne tik dieną, bet ir naktimis. Dėl to gyventojai ir nepatenkinti“, – pasakojo seniūnaitis.
Vyras teigė, kad prieš keletą metų stoties atstovai buvo pradėję naudotis ne garsiakalbiais, bet racijomis. Tada triukšmingi pranešimai gyventojų miego netrikdė. „Tačiau dabar seni garsiakalbiai vėl griaudžia. Stoties atstovai yra sakę, kad naudotis nuo sovietmečio likusiais garsiakalbiais privalo dėl saugumo technikos reikalavimų. Tačiau manau, kad jau yra ir modernesnių ryšio priemonių“, – svarstė V.Moliejus.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas patvirtino, kad garsiakalbiai naudojami norint užtikrinti darbuotojų saugumą.
„Geležinkelyje dirba krovėjai, prižiūrėtojai ir įvairių kitų profesijų atstovai. Nukreipiant vagonus į kurį nors kelią būtina, kad jie visi tai girdėtų. Norint užtikrinti visų jų saugumą garsiakalbiai ir naudojami, nes racijos gali gesti, darbuotojai netyčia jas gali išjungti. Jas naudoti nesaugu“, – sakė V.Gudas.
Geležinkelių atstovas apgailestavo, kad gyventojai tiesiogiai nesikreipė į bendrovę su savo pastabomis.
„Sužinoję problemą, mūsų darbuotojai bandys nukreipti garsiakalbius taip, kad garsai iš jų sklistų kuo mažiau“, – sakė V.Gudas.