STT grūmoja Kauno valdžiai dėl socialinio būsto nuomos tvarkos

Kauno savivaldybės nustatyta tvarka nuomoti socialinį būstą atveria kelią korupcijai, pareiškė Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). Tai nustatyta atlikus tyrimą, kaip Kauno savivaldybė administruoja nekilnojamąjį turtą, taip pat ir socialinį būstą bei vykdo jo nuomą.

Kai kuriems gyventojams tenka daug metų laukti net kuklaus gyvenamojo būsto.<br>D.Umbraso asociatyvi nuotr.
Kai kuriems gyventojams tenka daug metų laukti net kuklaus gyvenamojo būsto.<br>D.Umbraso asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Jul 30, 2014, 3:13 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 3:33 PM

Miesto valdžios atstovai neneigia esant tam tikrų negerovių, tačiau nemato galimybių iš esmės pakeisti situaciją be šalies valdžios paramos.

STT nurodė, kad didžiausią korupcijos rizika kyla dėl patvirtintos tvarkos, pagal kurią nustatoma pirmenybė gauti socialinį būstą.

Minėtoje tvarkoje numatyta, kad pirmenybė nuomojantis būstą tenka buvusiems našlaičiams ar be globos likusiems vaikams, po jų eina daugiavaikės šeimos, neįgalieji, jaunos šeimos.

STT ekspertų nuomone, nėra nustatyta, koks procentas socialinių būstų skiriamas kiekvienam sąrašui, tad, pavyzdžiui, neįgalieji išsinuomoti būstą gali tik tuomet, kai jo atsisako visi pirmuose dviejuose sąrašuose esantys asmenys.

Išvadose taip pat teigiama, kad savivaldybė nėra visiškai tiksliai apibrėžusi, kokius dokumentus pageidaujantieji nuomotis socialinį būstą privalo pristatyti. Todėl savivaldybės darbuotojai esą turi galimybę neskaidriai vykdyti funkcijas ir teikti pirmenybę pasirinktiems asmenims.

Savivaldybė nėra numačiusi reikalavimo, kad socialinio būsto prašytojai privalo pateikti metų pajamų deklaraciją, tad galimybė nuomotis būstą suteikiama ir didesnes, nei nustatyta įstatymuose, pajamas gaunantiems gyventojams.

Savivaldybė kritikuojama ir dėl to, kad nėra užtikrinamas „vieno langelio“ principas, t.y. asmenys ir toliau gali tiesiogiai bendrauti su socialinio būsto klausimus sprendžiančiais tarnautojais. Taip pat nurodoma, kad savivaldybė nėra nustačiusi kai kurių administracinių procedūrų terminų, tad prašymų nagrinėjimas gali būti tyčia vilkinamas.

STT kliuvo ir tai, kad nėra nustatyta, kaip prašymus dėl socialinio būsto nuomos pateikusieji turėtų būti informuojami, t.y. informuojami tik tie, kurių prašymai atmesti. Nėra reglamentuota tvarka, kaip turėtų būti informuojami asmenys atsilaisvinus socialiniam būstui.

Kauno meras Andrius Kupčinskas pripažino, kad galbūt socialinio būsto nuomos tvarka nėra tobula, tačiau tai užprogramuota įstatymuose. Politiko nuomone, tik nauji problemos sprendimo būdai gali iš esmės pakeisti situaciją.

Vienas tokių būdų – kompensacijų mokėjimas už nuomojamą būstą kartu numatant griežtą lėšų panaudojimo mechanizmą. Per metus Kauno savivaldybės iš valstybės biudžeto gauna lėšų, kurių užtenka nupirkti tik 20-30 būstų, o jo laukiančiųjų sąraše Kaune šiuo metu yra apie 4000 pavardžių.

„Jauna šeima greičiau sulauks pensijos negu socialinio būsto“, - susidariusią situaciją kritikavo A.Kupčinskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.