Pasak Lietuvos Karinių oro pajėgų (KOP) Aviacijos bazės vado padėjėjos kapitonės Ievos Gulbinienės, orlaivių atpažinimo procedūra buvo įvykdyta ketvirtadienį. Dėl virš Baltijos jūros pastebėtų dviejų Rusijos bombonešių Su-24 į orą buvo pakelti NATO oro policijos misijos naikintuvai F-16.
Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.
Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.
Bombonešis Su-24 (pagal NATO klasifikaciją - „Fencer“) yra sovietiniais laikais sukurtas orlaivis, skirtas suduoti raketų ir bombų smūgius bet kokiomis oro sąlygomis, bet kuriuo paros laiku. Orlaivis smūgius taikiniams žemėje ir ant vandens gali suduoti ir skrisdamas mažame aukštyje.
Švedų žiniasklaida pranešė, jog trečiadienį rusų bombonešiai pažeidė ir Švedijos oro erdvę. Tądien jie pakilo iš Kaliningrado srities ir iš pradžių virš Baltijos jūros skrido vakarų kryptimi palei Lenkijos pakrantę. Vėliau jie pakeitė skrydžio kryptį ir pasukę Švedijos link pažeidė šios šalies oro erdvę.
Kai prie Rusijos bombonešių priartėjo pagal pavojų pakelti Švedijos naikintuvai JAS-39 „Gripen“, rusai staiga pasuko į rytus.
Apie šalies oro erdvės pažeidimą buvo informuota Švedijos vyriausybė.
Ketvirtadienį rusams artėjant prie Baltijos šalių, į orą iš Šiaulių pakilo Portugalijos F-16.
Latvijos kariškiai praneša, kad Rusijos kariniai orlaiviai prie šalies krantų buvo priartėję ir rugsėjo 8, 12 ir 14 dienomis. Tai buvo transportiniai An-26 ir Il-76.
Nuo sausio iki rugsėjo Rusijos karo orlaiviai prie Latvijos krantų buvo priartėję net 142 kartus. 67 atvejais tai buvo naikintuvai, 16 - transporto orlaiviai, 45 - žvalgybiniai lėktuvai, 8 - skraidančios vadavietės, 4 - bombonešiai ir du kartus - sraigtasparniai.
Dažniausiai Rusijos kariniai orlaiviai tokiais atvejais skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.