Prie stotelių banguoja ištižusi asfalto danga

Dėl duobėtų miesto gatvių kenčiančius kauniečius šį rudenį užklupo dar vienas nemalonumas – po itin karštos vasaros prie viešojo transporto stotelių susidarė gilios provėžos. Jos jau tampa vairuotojų ir keleivių konfliktų priežastimi.

M.Patašiaus nuotr.
M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

2014-09-20 06:00, atnaujinta 2018-01-30 07:54

Provėžos išryškėja kiekvieną rudenį, tačiau šiemet rugpjūtį saulė kepino itin kaitriai, o tuomet asfaltas tyžta greičiau.

Itin prasta padėtis miesto centre, kur autobusai ir troleibusai vidutiniškai pravažiuoja kas pora minučių.

Dangai tenka milžiniška apkrova, mat paprastas troleibusas ar autobusas sveria 15–17 tonų, o pailginto autobuso svoris siekia iki 25 tonų. Dar svarbiau, kokia apkrova tenka vienai transporto priemonės ašiai.

Keleivių pyktis – pagrįstas

Autobusais ir troleibusais Kaune važinėjantys žmonės jau kelias savaites kenčia dėl išardytų stotelių stoginių bei suoliukų, tačiau tai – dar ne viskas.

Bijodami apgadinti autobusų važiuoklės detales vairuotojai stengiasi sustoti greta provėžų. Tuomet žmogus negali išlipti tiesiai ant šaligatvio, iš pradžių tenka žengti ant asfalto.

Tokiais atvejais žemagrindžiai autobusai ir troleibusai nebetenka savo privalumų.

„Keleiviai lieka nepatenkinti, reiškia priekaištus vairuotojams, ir jie yra teisūs“, – mano bendrovės „Kauno autobusai“ eksploatacijos padalinio vadovas Rimas Stankaitis.

Siūlys perimti technologiją

Pasak įmonės atstovo, kiekvienam keleiviui neįmanoma išaiškinti, kad taip elgiamasi norint nesugadinti autobuso.

Žemagrindžių transporto priemonių detalėms pavojus iškyla tuomet, kai provėžos gylis pasiekia 20 centimetrų. Tomis pačiomis eismo juostomis dažniausiai važinėja ir lengvieji automobiliai, kurie dugnu nuolat braukia iškilusį asfaltą.

R.Stankaitis pasakojo matęs, kaip automagistralėje Kaunas–Klaipėda papildomas dangos sluoksnis liejamas tiesiog provėžose – tuomet nereikia ištisai remontuoti visos kelio atkarpos.

„Galbūt toks remontas nėra ilgaamžis, tačiau bent laikinai galima pagerinti padėtį“, – svarstė „Kauno autobusų“ atstovas.

Užmiesčio keliuose provėžos itin pavojingos lyjant arba dangą nuklojus ledui, nes sudėtingose situacijose suvaldyti automobilį tampa itin sunku.

Lemia pagrindas ir danga

Savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis žada, kad šiemet provėžos bus remontuojamas prie 12 stotelių. Kai kur ketinama pakloti visiškai naują dangą, keliose vietose – sulyginti paviršių.

Pasak savivaldybės atstovo, tose vietose, kur paklota nauja danga, provėžų beveik nematyti net po kelerių metų.

„Šiais laikais kelininkai naudoja gerokai atsparesnį asfaltbetonio mišinį, pakloja tvirtesnį pagrindą. Kai kuriose vietose konstrukcijos storis siekia net pusę metro“, – aiškino A.Pakalniškis.

Kita vertus, tiesiant gatves prieš porą dešimtmečių niekas nenumatė, kad krūvis dangai taip smarkiai padidės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?