Norite laimėti milijoną? Lažinkitės, kad lietuvis laimės Dakarą!

Mėgstate lažintis? Siūlau rizikingą, bet itin daug pelno galintį duoti statymą: kad Benediktas Vanagas laimės ateinantį Dakaro ralį. Na, gerai, toks pareiškimas – gal ir iš fantastikos srities, nes tik trečiajame Dakare važiuosiančiam B.Vanagui dar gerokai trūksta patirties. Tačiau galiu garantuoti: jei Benediktas pasieks finišą, pirmajame dvidešimtuke jis tikrai bus! Greičiausiai – ir dar aukščiau.

Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Šilinskaitė-Puškorė

Sep 28, 2014, 12:49 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 9:14 AM

Tik atkreipkite dėmesį į sąlygą „jei pasieks finišą“. Nes finišo paprastai nepasiekia daugiau kaip pusė Dakaro ralio dalyvių.

2015-ųjų sausį prie legendinio dykumų maratono starto linijos Pietų Amerikoje  stos du ekipažai iš Lietuvos: B.Vanagas ir Andrejus Rudnickis bei Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba.

A.Juknevičiui tai bus dešimtasis Dakaras. Jis – labiau patyręs, toks pat azartiškas kaip Benediktas, sunkiai pralenkiamas dykumose (nė vienas Lietuvos lenktynininkas neturi tiek žinių ir įgūdžių, kaip vairuoti smėlynuose). Tačiau B.Vanagas – gerokai turtingesnis ir, kaip dažnai pasitaiko šiuolaikiniame sporte, tai yra neįtikėtinas pranašumas. Automobilių sporte pinigai apskritai lemia beveik viską.

B.Vanago biudžetas ateinančiam Dakaro raliui – 2 mln. 760 tūkst. litų. A.Juknevičiaus – bent penkiskart mažesnis. Ir tai realiai viską pasako: Benediktas maratone aplenks Antaną ir, matyt, smarkiai.

Tačiau pinigai – dar ne atsakymas į mano drąsų pareiškimą, kad B.Vanagas gali net laimėti ateinančias pragaro lenktynes. Svarbiausia priežastis, leidžianti man taip teigti, yra automobilis, kuriuo Dakare važiuos turtingesnis lietuvių ekipažas.

Jei žvelgsime paviršutiniškai, ir B.Vanagas, ir A.Juknevičius ralyje vairuos „Toyota Hilux“. Jei pasigilinsime, Benediktas sėdės prie „Overdrive“, Antanas – prie „Mebar“ vairo. Šie du automobiliai panašūs tiek pat, kaip paspirtukas ir dviratis: abu turi ratus ir vairą, bet dviratis vis tiek važiuoja greičiau.

Kas yra „Overdrive“? Šiuo vardu pasivadinusi nepriklausoma Belgijos sportinių automobilių gamintoja, „cross country“ tipo varžyboms, tokioms kaip Dakaro ralis, siūlanti „Toyota Overdrive“ visureigius. Anksčiau „Overdrive“ bendradarbiavo su „Nissan“, bet pastaruosius kelerius metus, sulaukusi gamyklos palaikymo, dirba su „Toyota“.

„Toyota Overdrive“ atrodo kaip „Hilux“, į automobilį dedamas standartinis variklis, ne viena jo detalė – irgi standartinė. Tačiau visureigio kėbulas tik turi „Hilux“ išvaizdą, nors yra pagamintas iš anglies pluošto ir kevlaro – lengvų ir neįtikėtinai tvirtų medžiagų. Salone perkate „skardinį“ automobilį. 5 litrų V8 formos 390 arklio galių „Overdrive“ variklis sureguliuotas sportiniu kompiuteriu, todėl realiai – gerokai nutolęs nuo standartinio.

Bekelių sportui reikšmingiausias dalis – pakabą, greičių dėžę, šakes, amortizatorius, net diskus – gamina arba iš geriausių tos srities gamintojų konkrečiai šiam automobiliui užsako „Overdrive“.

Visureigis subalansuotas kone idealiai, yra itin galingas, greitas (dar ir dėl to, kad lengvas – sveria mažiau kaip 2 tonas), patikimas, tvirtas ir, jei ne šiurkšti vairuotojo klaida, gali būti tikras, kad iki finišo jis tikrai atveš.

Pernai „Toyota Overdrive“ važiavęs Ginielis de Villiersas Dakare buvo antras. Nors ralio svajonių automobiliu laikomas „Mini“, „Overdrive“ - irgi turi nemažai gerbėjų. Pavyzdžiui, ateinančiame Dakare „Overdrive“ važiuos vienu pagrindinių pretendentų į nugalėtojus laikomas Kataro lenktynininkas Nasseras Al-Attiyahas.

Vienintelis skirtumas tarp B.Vanago ir pasaulyje pripažintų lenktynininkų „Toyota Overdrive“, kad turtingesnieji įsigijo visureigius su nepriklausoma galine pakaba. B.Vanago „Overdrive“ galinė pakaba yra su tiltu. Tačiau klausimas, kuris variantas geresnis. Žinoma, automobiliai su nepriklausoma pakaba važiuoja greičiau, nes kiekvienas ratas pats prisitaiko prie kelio nelygumų. Kita vertus, į akmenį atsitrenkęs „nepriklausomas“ ratas gali nulūžti. Tilto sulaužyti praktiškai neįmanoma.

Kas yra A.Juknevičiaus „Mebar“? Prototipas (pirmasis pasaulyje toks), kuriam sukurti panaudota 80 procentų standartinių automobilių dalių. Kad ir kėbulas. Tai – ta pati „skarda“ prie kurios automobiliuose esame pratę. „Mebar“ galui – kabinai, durims, sparnams paimtos seno „Hilux“, priekiui – JAV rinkai gaminamo „Toyota Tacoma“ dalys.

Nors bekelių sporte reikšmingiausios dalys (pavyzdžiui, greičių dėžė, amortizatoriai) „Mebar“ pritaikytos sportinės, jos yra gerokai pigesnės nei „Overdrive“.

Prototipe įdėtas 4 litrų tūrio V8 formos „Lexus“ variklis – pakankamai galingas daugiau kaip dvi tonas sveriančiam visureigiui.

Esminis klausimas – ar „Mebar“ pakankamai patvarus, kad atvežtų iki Dakaro finišo? Mat šis visureigis realiai dar neišbandytas bekelių maratone. Nors 2013 metais „Mebar“ Dakare važiavo Kazachstano komandos „Astana“ lenktynininkai, po ralio automobilis buvo praktiškai perdarytas.

Daugkartinis Lietuvos bekelių čempionas A.Juknevičius – labiau patyręs ir daugiau titulų turintis lenktynininkas, tačiau B.Vanagas Dakare važiuos geresniu automobiliu. Aplenkti Benediktą Antanas neturi jokių galimybių.

Jei mėgstate lažintis ir nebijote rizikuoti, pastatykite, kad B.Vanagas laimės ateinantį Dakaro ralį. Tikimybė laimėti milijoną bus didesnė nei nusipirkus loterijos bilietą. Užtikrinu, kad pirmajame dvidešimtuke B.Vanagas tikrai bus. Žinoma, jei pasieks finišą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.