Brutali tiesa – mes tiesiog neturime tiek talentingų vaikinų ir merginų, kad po kelių sezonų eteryje tai atrodytų bent kiek prasminga. „X Faktoriaus“ (TV3) padaryta pertrauka yra aiški užuomina, kad žvaigždžių kepimo cechams tiesiog nepakanka mėsos.
Talentų mūšius į priekį tempia puikiai sukomplektuotos teisėjų komandos – jau pernai rašiau, kad ypač gerai su šiuo reikalu susitvarkė „Lietuvos balsas“, pataikęs į skirtingų amžiaus grupių ir visuomenės sluoksnių auditoriją.
Dalyvių sąrašas paaiškina kai ką skaudaus. Kai „Lietuvos balse“ jėgas bando du klipus susukusi, TV šou „Romeo ir Džuljeta“ dalyvavusi ir šiaip neblogai išpopuliarinta dainininkė Nota, „Eurovizijoje“ jau padainavusios Vilijos Matačiūnaitės pritariamosios vokalistės ir kelis albumus išleidusios grupės „Alive Way“ lyderis, supranti, koks didelis muilo burbulas yra Lietuvos muzikos pasaulis.
Tai kojas scenoje jau pakankamai apšilę, pakankamai pažinčių ir nuovokos turintys artistai, kuriems vis tiek reikia pasirodyti talentų šou ir žinomumo dozės, nes kitaip jų karjera atsitrenkia į sieną.
Neatbaido ir tai, kad feisbuke pokštus dėliojantys studentai šiuo metu yra geriau žinomi ir populiaresni nei kai kuriuose TV talentų šou prizininkais tapę dainininkai.
Būkime atviri – iš viso pastarųjų kelerių metų talentų šou derliaus rimčiau kelią prasiskynė tik Martynas Levickis, Monika Linkytė ir dar pora (bet galima ginčytis, kad tų TV šou vaidmuo jų karjeroje nebuvo esminis).
Kitas dalykas – kad Lietuvoje galima patekti į antrą ar trečią projektą iš eilės, irgi yra įrodymas, jog vertų dėmesio pretendentų tiesiog trūksta. Tiesa, jų gal ir būtų daugiau, bet hipsteriškai nusiteikę didmiesčių jaunuoliai arba tų projektų išvis nežiūri, arba turi savo nuomonę apie tokius populiarėjimo būdus.
Trečia – televizijų užkulisiuose vis dažniau pasigirstančios kalbos, kad protingų dalyvių jau nesuviliosi nekonkrečiomis sutartimis su užsienio įrašų leidyklomis – geriau tiesiog skirti kuo didesnį piniginį prizą. Julija Jegorova iš „Lietuvos balso“ ir Giedrė Vokietytė iš „X Faktoriaus“ jau įsitikino, kad garsios kompanijos ženklu pažymėtas įrašas nė velnio negarantuoja, kad to įrašo kam nors labai reikės.
Tiesą sakant, LRT televizijos „Auksinis balsas“ yra mažiausiai erzinantis muzikinis reikalas, šį rudenį vykstantis mūsų šalies kanaluose. Vien jau dėl orkestro, beprotiškai talentingų Monikos Liu ir Kristinos Jatautaitės, apie kurias sužinos daug platesnė auditorija, ar Deivio ir Edgaro Lubio, atgaunančių simpatijas po tam tikros pauzės karjeroje.
Ten bent nežaidžiama stulbinamos sėkmės ir žaibiško išgarsėjimo iliuzijomis.