Ispanų naikintuvai virš Baltijos palydėjo rusų kariškių lėktuvą

Ispanijos naikintuvai Emario bazėje (Estija) po pirmosios NATO oro policijos misijos užduoties sausio 19 d., kai virš Baltijos jūros identifikavo rusų karinį orlaivį.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai Emario bazėje (Estija) po pirmosios NATO oro policijos misijos užduoties sausio 19 d., kai virš Baltijos jūros identifikavo rusų karinį orlaivį.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 20, 2015, 4:03 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 12:35 PM

Antradienį NATO oro policijos misiją atliekantys Ispanijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš Baltijos jūros palydėjo Rusijos kariškių orlaivį Il-20, skridusį su išjungtais automatiniais atsakikliais.

Apie NATO naikintuvų pakėlimą socialiniame tinkle „Twitter“ informavo Latvijos kariškiai. Pasak jų pranešimo, antradienį NATO oro policijos misiją atliekantys naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš neutralių Baltijos jūros vandenų atpažino ir palydėjo Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvą Il-20.

Lietuvos krašto apsaugos ministerijoje šią informaciją patvirtino. Esą rusų orlaivis skrido iš žemyninės Rusijos dalies į Kaliningrado sritį. Jis skrido su patvirtintu skrydžio planu, tačiau su išjungtais automatiniais atsakikliais. 

Rusų orlaivio įgula taip pat palaikė ryšį su skrydžių valdymo specialistais.

Lrytas.lt žiniomis, palydėti rusų, į orą iš Emario bazės Estijoje antradienį apie 14 val. Lietuvos laiku buvo pakelti Ispanijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“. Dar prieš pietus šių naikintuvų pilotai treniravosi virš žemyninės Estijos dalies ir Saremos salos. Ore jie atlikinėjo įvairios viražus, keitė aukštį.

Vos grįžę į Emarį, ispanai vėl buvo pakelti į orą pagal pavojaus signalą virš Baltijos jūros lydėti Rusijos orlaivio.

Tuo tarpu radijo ryšio entuziastai tinkle „Twitter" taip pat praneša, kad antradienį virš Baltijos jūros buvo stebimas ir rusų naikintuvų Su-27 aktyvumas. Tačiau žinių, kad dėl to būtų keliami NATO oro policijos misiją atliekantys orlaiviai, kol kas nėra.

Ispanai į orą kilo ir pirmadienį

Patys ispanai praneša, kad jų pirmas skrydis atpažinti neatpažinto orlaivio vykdant NATO oro policijos misija įvyko dar pirmadienį. Pasak Ispanijos KOP pranešimo, apie 17 val. vietos laiku sukaukė sirena, pranešantį apie būtinybę į orą skubiai kelti naikintuvus.

Iš NATO jungtinio oro operacijų centro Uedeme (Vokietija), atsakingo už NATO oro erdvės stebėseną Centrinėje ir Šiaurės Europoje, buvo gauta informacija apie artėjantį neatpažintą orlaivį, kuris be skrydžio plano, su išjungtais automatiniais atsakikliais, jo įgula neatsakinėjo į skrydžių valdymo dispečerių paklausimus.

Pakilę į orą Ispanijos karo pilotai virš Baltijos jūros tarptautinių vandenų identifikavo Rusijos KOP orlaivį. Jį palydėję, ispanų pilotai grįžo į Emario bazę.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko - belgai su F-16.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“) sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.