Kas galėjo pagalvoti, kad ir vyresnės moterys mėgsta puoštis

Šiuos metus mados pasaulis pasitinka rekordu – dar niekada garsiausių mados namų reklamose nebuvo tiek daug per ketvirtį amžiaus perkopusių manekenių. Ką čia ketvirtį, madingiausi šio sezono modeliai jau perkopė ir visus tris ketvirčius amžiaus. Regis, mados ir grožio industrija pagaliau pastebėjo faktą, kurį visas pasaulis jau seniai žino: senatvė pasitaiko visiems. Net ir moterims.

Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Prasauskaitė

2015-01-26 15:50, atnaujinta 2018-01-15 01:10

„Givenchy“ reklamos veidu tapusi aktorė Julia Roberts (47 m.) iškart sukėlė susidomėjimą: jos amžius – nemažai nutolęs nuo įprasto mados modelių amžiaus vidurkio. Negana to, reklamoje Julia Roberts nedėvi nė gramo makiažo. Tačiau tarp naujųjų reklamos žvaigždžių Julia atrodo jauna it kokia pirmokė.

Žurnalas „Stilius“ neseniai aprašė daugybę šio fenomeno pavyzdžių: „Saint Laurent“ veidu tapo daininkė Joni Mitchell (71 m.), tinklaraštis „Amžinai stilingos“ mados namams „Lanvin“ padėjo atrasti niujorkietę dizainerę Tziporah Salamon (65 m.), modelis Daphne Selfe (86 m.) reklamose tapo „Dolce & Gabbana“ šeimos dalimi. Kosmetikos ženklo „Rodin“ įkūrėja Linda Rodin (66 m.) pristatinėjo „Karen Walker“ ir „The Row“ prekių ženklus.

Paradoksalu, kad į vyresnio amžiaus moteris atsigręžta būtent dabar. Jau dešimtmečius ištikimiausios prabangos prekių vartotojos yra brandos sulaukusios moterys: lydimos profesinės sėkmės ir svarbiausius materialius poreikius patenkinusios moterys vertina kokybę ir turi galimybę pasilepinti geidžiamais pirkiniais. Ne taip, kaip reklamose paprastai vaizduojama jaunutė manekenė.

Jos bendraamžės tėvų duotus pinigus bei universiteto kas mėnesį skiriamą stipendiją turės taupyti visą sezoną, kad galėtų įsigyti bent jau savo mėgstamiausių mados namų sukurtus kvepalus.

Būtent dėl to keista, kad į vyresnio amžiaus moteris atsigręžta tik dabar. Galbūt šį sezoną tiesiog kaip niekad daug sutapimų, kurie prasidėjo, kai 2008 m. pasaulis atrado tinklaraštį „Amžinai stilingos“ ir jame pristatomų senučių istorijas. Tai buvo nauja, linksma ir netikėta. Ir kas galėjo pamanyti, kad vyresnės moterys irgi mėgsta puoštis?!

Ir dar kaip mėgsta! Kol kas dvidešimtmetes manekenes pakeitusios jų mamų ar močiučių bendraamžės yra kai kas nauja – mados industrija kaip tik visada ir ieško naujienos, kuria visi žavėsis.

Kita vertus, naujienos čia dažnai būna butaforinės: pavyzdžiui, „Calvin Klein“ reklamoje pirmą kartą atsidūrusi stambesnė manekenė vis tiek pastatoma ir apšviečiama tokiu kampu, kad be didelių pastangų galėtume suskaičiuoti, ar tikrai jai netrūksta nė vieno kaulo. Nė viena kita industrija taip naujovių nesibaimina – čia pardavimas ir reputacija yra viskas.

Vyresnio amžiaus moterys į reklamą atsineša ne tik žilus plaukus, bet ir istoriją, asmenybę, vertybes. Kad ir kokia būtų graži per madų savaites podiumu vaikštanti, o likusį laiką mokyklos koridoriais žingsniuojanti manekenė, ji dar nėra susiformavusi ir visuomenei įdomi asmenybė.

O būtent tokia ir yra naujoji reklamos pasaulio žadama sėkmės formulė: prekės ženklas turi turėti asmenybę, jis privalo sekti istoriją. Juk tiesiog gerų daiktų rinkoje yra begalybė.

Bent jau šiuo momentu vyresnės moterys reklamose vis dar naujiena, tad apie jas dar kalbėsime. Juk būti pastebėtai, įlįsti į mūsų smegenis – toks yra reklamos tikslas. Juolab, kad pirkti reklamą spaudoje – milžiniška prabanga net ir patiems pelningiausiems prekių ženklams. Todėl naujienomis sugundyti žurnalistus, o socialinių medijų vartotojams pasiūlyti kažką naujo, linksmo, ir originalaus, kažką, kuo dalindamiesi jie galėtų atrodyti įdomūs draugams – štai čia yra didžioji kiekvieno rinkodarininkė svajonė.

Apie virusinės žmonių reakcijos vertę į kiekvieną reklaminę žinutę vertę būtų galima ir atskirą žurnalą išleisti. To įrodymu tapo ir „Celine“ mados namai. Jų naujoji reklama, kurios veidu tapo aštuoniasdešimtmetė rašytoja Joan Didion skirta tik internetui. Tačiau tai nereiškia, kad spaudoje ji nepasirodys – jau pasirodė.

„Celine“ reklama šį sezoną buvo tokia netikėta, kad daugybė leidinių visame pasaulyje ją spausdino – nemokamai ir savanoriškai.

Tačiau vyresnėms moterims duris atvėrusi mados industrija jokiu būdu nenuleidžia savo grožio kortelės: visos reklamose vaizduojamos moterys atrodo fantastiškai, kaip ir jaunesnės jų kolegės

O gal tiesiog moterys šiais laikais turi daugiau galimybių atrodyti fantastiškai, kovoti su laiko žymėmis? Visuomenei liberalėjant ir modernėjant, įvairiausioms grožio procedūroms populiarėjant, amžiaus ribos po truputį trinasi. Sportuojanti, savimi besirūpinanti ir gyvenimo apetito nepraradusi penkiasdešimtmetė mums atrodys kur kas įdomesnė ir patrauklesnė nei dvidešimt penkerių metų mergina, paskendusi nihilizmo ir „McDonald’s“ maisto liūne.

Galbūt tai tik tendencija, bet yra tendencijų, kurios mums naudingos. Pavyzdžiui, sveiko maisto ar naujų sporto rūšių manijos. Taip ir ši. Juk pasaulis įvairiapusiškas – būtent čia slypi grožis.

„Stilius“ 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.