NATO naikintuvai per savaitę 3 kartus kilo lydėti rusų orlaivio

NATO naikintuvai per savaitę 3 kartus kilo lydėti rusų orlaivio Il-20.<br>Norvegijos KOP nuotr.
NATO naikintuvai per savaitę 3 kartus kilo lydėti rusų orlaivio Il-20.<br>Norvegijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 26, 2015, 12:29 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 1:43 AM

Krašto apsaugos ministerija praneša, kad praėjusią savaitę NATO oro policijos misiją atliekantys naikintuvai lydėti rusų orlaivio kilo tris kartus. Visais atvejais į orą iš Emario bazės Estijoje buvo keliami Ispanijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“.

Kaip rašoma KAM pranešime, sausio 19–25 d. Baltijos valstybių oro erdvėje patruliuojantys NATO oro policijos naikintuvai kilo tris kartus. Visus tris kartus jie atpažino ir lydėjo Rusijos Federacijos karinį žvalgybinį orlaivį Il-20.

KAM praneša, kad rusų lėktuvas Il-20 tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros prie Baltijos valstybių sienų skrido išjungęs atsakiklį, tačiau palaikė ryšį su skrydžių valdymo centru.

Dviem atvejais iš trijų Rusijos orlaivis skrido pagal iš anksto suderintą planą.

Kaip jau skelbė lrytas.lt, pasitikti ir lydėti rusų lėktuvo visais atvejais kilo Ispanijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, dislokuoti Emario bazėje Estijoje.

Į orą Ispanai buvo keliami pirmadienį, antradienį ir penktadienį.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“) sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

Paviešino naikintuvo vaizdo įrašą

Iki Naujųjų NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse atlikę Portugalijos karo pilotai praėjusios savaitės pabaigoje paviešino vaizdo įrašą, kuriame virš Baltijos jūros užfiksuotas Rusijos naikintuvas Su-27 (pagal NATO klasifikaciją – „Flanker“), prisigretinęs prie portugalų žvalgybinio orlaivio P-3 „Orion“.

Šis Portugalijos karinių oro pajėgų žvalgybinis lėktuvas „Lockheed P-3C CUP“ į Baltijos šalis sustiprinti NATO oro policijos misijos pajėgumų buvo atsiųstas po mįslingo povandeninio laivo „medžioklės“ prie Švedijos krantų. Orlaivio užduotis buvo stebėti Baltijos jūrą.

Orlaivis skirtas žvalgyti jūrai, tačiau gali atlikti žvalgybos užduotis ir virš sausumos.

Portugalų paviešintame vaizdo įraše, kuris, greičiausiai padarytas dar lapkričio mėn., matyti, kaip patruliavimo metu virš Baltijos jūros prie jo prisigretino gerai ginkluotas rusų naikintuvas Su-27.

Manoma, kad NATO oro policijos misijos pavyzdžiu, rusai tiesiog „perėmė“ portugalų lėktuvą ir jį identifikavo.

Šį Portugalijos pilotų vaizdo įrašą galite peržiūrėti žemiau.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais “Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais “Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.