Iš Šiaulių pakilę italų naikintuvai lydėjo rusų karo orlaivį

Iš aviacijos bazės greta Šiaulių pakilę NATO oro policijos misiją vykdantys Italijos naikintuvai virš Baltijos jūros perėmė ir palydėjo Rusijos kariškių degalų papildymo ore orlaivį Il-78.

Italijos naikintuvai virš Baltijos jūros perėmė Rusijos degalų papildymo ore orlaivį Il-78.<br>Norvegijos KOP nuotr.
Italijos naikintuvai virš Baltijos jūros perėmė Rusijos degalų papildymo ore orlaivį Il-78.<br>Norvegijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-01-30 14:06, atnaujinta 2018-01-14 14:28

Apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai. Pasak pranešimo, penktadienį pagal pavojaus signalą į orą pakelti NATO oro policijos misiją vykdantys Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš nautralių Baltijos jūros vandenų perėmė, atpažino ir palydėjo Rusijos kariškių orlaivį Il-78.

Italijos naikintuvai dislokuoti Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių.

Nors pranešime neužsimena, tačiau spėjama, kad ore netoliese galėjo būti ir daugiau Rusijos karo orlaivių.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.

Vyko pratybos

Degalų papildymo ore orlaivį Il-78 NATO naikintuvai virš Baltijos jūros kelis kartus buvo perėmę ir praėjusią savaitę. Tąkart Rusijos gynybos ministerija paaiškino, kad Baltijos laivyno aviacijos bombonešių pilotai tobulino degalų papildymo ore įgūdžius. Bombonešių Su–24M pilotai degalų ore pildėsi iš degalų papildymo orlaivio Il–78.

Kaip buvo rašoma Rusijos gynybos ministerijos pranešime, pratybos vyko virš Kaliningrado srities, treniruočių veiksmai buvo atliekami ir dieną, ir naktį.

Visų pirma degalais ore pasipildydavo po vieną bombonešį. Vėliau tie patys veiksmai buvo atliekami poromis – degalais pildomi iš karto du bombonešiai.

Degalų papildymas ore vyksta skrendant maždaug 550 km/val. greičiu maždaug 4–5 km aukštyje. Bombonešiai turi prisijungti prie 10 metrų ilgio žarnos, išleidžiamos iš degalų papildymo lėktuvo. Tokie patys veiksmai atliekami ir naktį, naudojant specialų apšvietimą.

Kada šios pratybos prasidėjo ir kiek jos turėjo tęstis, Rusijos gynybos ministerija nepranešė. 

Apie Il-78

Rusijos karinių oro pajėgų orlaivis Il-78 (pagal NATO kalsifikaciją – Midas) yra vienintelis Rusijos kariuomenėje naudojamas degalų papildymo ore lėktuvas.

Pirmas šio lėktuvo skrydis įvyko 1983 m. birželį. Eksploatuoti jis pradėtas jau po metų. Lėktuvo gamyba nutraukta 2006 metais. Iš viso buvo pagaminti 53 tokie orlaiviai.

Lėktuvą valdo 6 žmonių įgula, jis gali pakelti iki 50 t krovinį.

Il-78 gali išvystyti greitį iki 830 km/val., tačiau tuo metu, kai pildo degalais kitus ore skrendančius karo orlaivius, jo greitis būna 430 km/val. – 590 km/val. Kitus lėktuvus ore jis gali degalais papildyti būdamas 2 tūkst. – 9 tūkst. metrų aukštyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.