Italų naikintuvai virš Baltijos lydėjo rusų žvalgybinį orlaivį

Pirmadienį NATO naikintuvai virš Baltijos jūros perėmė ir palydėjo rusų žvalgybinį orlaivį Il-20.<br>Norvegijos KOP nuotr.
Pirmadienį NATO naikintuvai virš Baltijos jūros perėmė ir palydėjo rusų žvalgybinį orlaivį Il-20.<br>Norvegijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 9, 2015, 3:46 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 5:23 PM

NATO oro policijos misijai vadovaujančios Italijos naikintuvai pirmadienį virš Baltijos jūros perėmė ir palydėjo Rusijos kariškių žvalgybinį orlaivį.

Apie incidentą socialiniame tinklė „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai. Pasak pranešimo, NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse vykdantys Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš neutralių Baltijos jūros vandenų atpažino ir palydėjo Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvą Il-20.

Rusų orlaivio maršrutas nebuvo nurodytas. Tačiau palydėjus rusų orlaivį ir grįžus į Zoknius, vienas Italijos pilotas viešai pareiškė: „Aš didžiuojuosi saugodamas Baltijos valstybes“.

Naikintuvai pagal pavojaus signalą į orą buvo pakelti iš Aviacijos bazės Zokniuose greta Šiaulių.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.

Praėjusią savaitę į orą kilo du kartus

Krašto apsaugos ministerija skelbia, kad praėjusią savaitę (vasario 2–8 d.) Baltijos valstybių oro erdvėje patruliuojantys NATO oro policijos naikintuvai kilo du kartus atpažinti ir lydėti oro policijos reagavimo zonoje skrendančių orlaivių.

Vasario 3 d. NATO naikintuvai lydėjo Rusijos Federacijos karinį strateginį transportavimo lėktuvą IL-76, kuris iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningradą tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skrido pagal iš anksto suderintą planą, su įjungtu atsakikliu, palaikydamas ryšį su skrydžių valdymo centru.

Plačiau apie šį incidentą galite skaityti čia.

Vasario 6 d. palydėtas Rusijos Federacijos karinis jūrų patruliavimo ir kovos su povandeniniais laivais orlaivis IL-38, kuris tuo pačiu maršrutui tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skrido pagal iš anksto suderintą planą, be atsakiklio,  nepalaikydamas ryšio su skrydžių valdymo centru.

Jei norite daugiau sužinoti apie retai mūsų kraštuose pasirodantį Rusijos kariškių orlaivį Il-38, spauskite čia.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“), kurį pirmadienį lydėjo Italijos naikintuvai, sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.