NATO naikintuvai virš Baltijos perėmė karinį rusų orlaivį

NATO oro policijos misiją vykdantys naikintuvai pirmadienį virš Baltijos jūros netoli Latvijos valstybės sienų perėmė ir palydėjo Rusijos karinį transporto orlaivį.

NATO oro policijos misiją vykdantys naikintuvai pirmadienį virš Baltijos jūros netoli Latvijos valstybės sienų perėmė ir palydėjo Rusijos karinį transporto orlaivį An-22.<br>mil.ru nuotr.
NATO oro policijos misiją vykdantys naikintuvai pirmadienį virš Baltijos jūros netoli Latvijos valstybės sienų perėmė ir palydėjo Rusijos karinį transporto orlaivį An-22.<br>mil.ru nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 11, 2015, 12:05 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 7:28 AM

Kaip tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, pirmadienį NATO oro policijos misiją atliekantys NATO naikintuvai virš neutralių Baltijos jūros vandenų perėmė ir identifikavo Rusijos karinį transporto orlaivį An-22.

Rusų lėktuvo maršruto Latvių kariškiai nenurodo.

Krašto apsaugos ministerija informuoja, kad praėjusią savaitę panašių incidentų nebuvo užfiksuota, NATO naikintuvai atpažinti į rusų orlaivių į orą nebuvo keliami.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Norvegijos kariškiai, Baltijos šalių oro erdvėje patruliuojantys keturiais naikintuvais F-16. Norvegai dislokuoti Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių.

Zokniuose dislokuoti ir antrai pamainai NATO oro policijos misijoje pasilikę Italijos kariškiai, patruliuojantys naikintuvais „Eurofighters Typhoon“.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti Jungtinės Karalystės karališkųjų oro pajėgų orlaiviai „Eurofighters Typhoon“. O Malborko bazėje Lenkijoje dislokuoti Belgijos naikintuvų F-16, taip pat stiprinantys NATO oro policijos misiją.

Apie An-22

Sunkusis karinis transporto orlaivis An-22 (pagal NATO klasifikaciją – „Cock“) yra skirtas gabenti sunkiajai ir daug vietos užimančiai ginkluotei, desantininkų gabenimui, jų desantavimui.

Sovietų laikais sukurtas orlaivis pirmą skrydį šis orlaivis atliko 1965 m. vasarį. Eksploatuojamas nuo 1969 m. pradžios.

Orlaivis gamintas 1966-1976 m. Per tą laiką buvo pagaminti 68 tokie lėktuvai. Rusijos karinėse oro pajėgose jų liko vienuolika (septyni eksploatuojami, keturi – saugomi).

Orlaivio įgulą sudaro 6-7 žmonės, jis gali gabenti iki 60 t sveriantį krovinį. Oficialiuose charakteristikose nurodoma, kad orlaivis taip pat gali gabenti 28 žmones, lydinčius krovinį, arba 290 kareivių, arba 202 sužeistuosius, arba 150 parašiutininkų.

Skrisdamas 6,4 – 8,3 km aukštyje lėktuvas išvysto 580 km/val. greitį. Su 40 t kroviniu jis nenuleisdamas gali nuskrist iki 5,3 tūkst. km. Gabendamas maksimalų 60 t krovinį lėktuvas nuskrenda iki 3,1 tūkst. km.

Įdomu tai, kad dar sovietiniais laikais orlaivis gavo pavadinimą Antėjus (rus – „Антей“). Taip jis buvo pavadintas graikų mitologijoje nenugalimo titano Antėjaus garbei. Energijos jis semdavosi iš sąlyčio su žeme, todėl niekada nepavargdavo.

Tačiau netrukus buvo atkreiptas dėmesys, kad Antėjaus pavadinimas lėktuvui – ne visai vykęs pasirinkimas. Juk Antėjui graikų mitologijoje susigrūmus su Herakliu, šis pirmąjį pakeldavo nuo žemės. Pakilęs aukštai į orą ir praradęs sąlytį su žeme, Antėjus greitai išsekdavo. Būtent dėl to Herakliu ir pavyko Antėjų nužudyti.

Situacija su orlaivio pavadinimu dar labiau pikantiška dėl to, kad amerikiečiai savo sunkiajam transporto orlaiviui „Lockheed C-130“ suteikė Antėjų nužudžiusio Heraklio vardą (angl. – „Hercules“).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.